• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.086 gebruikers
  • 9.376.657 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)

Avontuur / Fantasy | 144 minuten / 164 minuten (extended edition)
3,41 2.237 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 144 minuten / 164 minuten (extended edition)

Alternatieve titels: The Hobbit Part 3 / De Hobbit: De Slag van Vijf Legers

Oorsprong: Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Peter Jackson

Met onder meer: Martin Freeman, Ian McKellen en Benedict Cumberbatch

IMDb beoordeling: 7,4 (612.288)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 10 december 2014

Plot The Hobbit: The Battle of the Five Armies

"Witness the defining chapter of the Middle-Earth saga"

Bilbo Balings, Thorin Eikenschild en de groep dwergen hebben hun koninkrijk heroverd op Smaug, maar onbedoeld ook een dodelijke kracht losgelaten op de wereld. Door wraak gedreven zorgt Smaug voor vele slachtoffers onder de inwoners van Meerstad. Thorin is geobsedeerd door zijn heroverde rijkdom en heeft zijn vriendschap hiervoor over, daar waar Bilbo gedwongen wordt een wanhopige en gevaarlijke keuze te maken. Maar er zijn grotere gevaren op komst. Gandalf ziet namelijk dat de gevaarlijke vijand Sauron enorme legers met Orks naar de Eenzame Berg stuurt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

  • 272 berichten
  • 1144 stemmen

theonering schreef:
(quote)


Ik weet niet of je het boek hebt gelezen, maar dit deel zal wel een beter verhaal hebben met de verwoesting van Laketown, the battle of the five armies, en Dol Goldur. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de film ook beter wordt, maar voor diegene die deel 1 en 2 niet zo goed vonden, verwacht ik dat deze wel anders zal zijn. Ik verwacht dat deze serieuzer zal zijn en meer richting Lord of the Rings zal gaan. Uiteindelijk moet deze dan ook de Hobbit en Lord of the Rings aan elkaar koppelen. Peter Jackson heeft ook gezegd dat deze de kortste van de zes films zal zijn, dus de lengte zal dan ook toegankelijker zijn voor veel mensen.

Ik heb de boeken helaas niet gelezen (ik lees sowieso amper).
Maar ik hoop zeker dat het serieuzer wordt want de vorige delen vond ik maar een beetje op kinderfilms lijken.
Wel jammer dat het de kortste van de 6 is... Ik kon altijd helemaal de film ingezogen worden, maar we zullen zien wat het wordt.


avatar van theonering

theonering

  • 264 berichten
  • 0 stemmen

MDRAIJER schreef:
(quote)

Ik heb de boeken helaas niet gelezen (ik lees sowieso amper).
Maar ik hoop zeker dat het serieuzer wordt want de vorige delen vond ik maar een beetje op kinderfilms lijken.
Wel jammer dat het de kortste van de 6 is... Ik kon altijd helemaal de film ingezogen worden, maar we zullen zien wat het wordt.


Als je het boek niet hebt gelezen dan wil je waarschijnlijk niet de afloop weten, maar aangezien deze film behoorlijk emotioneel zal worden met de dood van enkele hoofdpersonen zoals Thorin, FIli, Kili, Smaug, Azog, Bolg, en misschien Tauriel kan je er wel van uitgaan dat de film serieuzer wordt.
Ik vind het ook jammer dat deze de kortste film zal zijn, zeker voor wat er allemaal gaat gebeuren maar waarschijnlijk komt er dan nog wel een (veel) langere extended edition.


avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

  • 272 berichten
  • 1144 stemmen

theonering schreef:
(quote)


Als je het boek niet hebt gelezen dan wil je waarschijnlijk niet de afloop weten, maar aangezien deze film behoorlijk emotioneel zal worden met de dood van enkele hoofdpersonen zoals Thorin, FIli, Kili, Smaug, Azog, Bolg, en misschien Tauriel kan je er wel van uitgaan dat de film serieuzer wordt.
Ik vind het ook jammer dat deze de kortste film zal zijn, zeker voor wat er allemaal gaat gebeuren maar waarschijnlijk komt er dan nog wel een (veel) langere extended edition.

Ik hoop het! Ik heb ook de extended versies van de LOTR trilogie gezien, maakt het wel ietsje leuker.


avatar van Decec

Decec

  • 6743 berichten
  • 8588 stemmen

Zo mooi poster!


avatar van filmfan0511

filmfan0511

  • 1094 berichten
  • 1124 stemmen

theonering schreef:
(quote)


Als je het boek niet hebt gelezen dan wil je waarschijnlijk niet de afloop weten, maar aangezien deze film behoorlijk emotioneel zal worden met de dood van enkele hoofdpersonen zoals Thorin, FIli, Kili, Smaug, Azog, Bolg, en misschien Tauriel kan je er wel van uitgaan dat de film serieuzer wordt.
Ik vind het ook jammer dat deze de kortste film zal zijn, zeker voor wat er allemaal gaat gebeuren maar waarschijnlijk komt er dan nog wel een (veel) langere extended edition.


Inderdaad erg jammer dat deze de kortste zal zijn. Aangezien er toch heel wat te gebeuren staat zou een langere speelduur wel te verantwoorden zijn. Ik hoop niet dat er nu zaken afgeraffeld gaan worden terwijl in an unexpected journey ruim de tijd werd genomen voor alles, met name het begin. Maar goed, we zullen het wel zien in december. De trailer belooft in ieder geval veel goeds.


avatar van John Barry

John Barry

  • 3410 berichten
  • 638 stemmen

Ik ben er ook niet zo blij dat deze film waarschijnlijk de kortste zou worden. Gezien wat er allemaal in deze film staat te gebeuren en dat deze film toch waarschijnlijk een soort burg moet vormen naar de LOTR films, had ik eigenlijk wel verwacht dat dit de langste Hobbit film zou worden. Laten we inderdaad hopen dat er nu geen zaken afgeraffeld worden.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7301 berichten
  • 0 stemmen

De vorige 2 Hobbit films vond ik persoonlijk aangenamer om naar te kijken dan LOTR reeks, dus ik kijk naar deze 3e Hobbit film uit. Ik lees ook al vaak dat de Hobbit te veel kinderfilm is, maar daar heb ik geen last van. LOTR vond ik veel te langdradig. Ik zeg niet dat het slechte films zijn, integendeel, maar ik vind de Hobbit lekkerder weg kijken.


avatar van theonering

theonering

  • 264 berichten
  • 0 stemmen

filmfan0511 schreef:
(quote)


Inderdaad erg jammer dat deze de kortste zal zijn. Aangezien er toch heel wat te gebeuren staat zou een langere speelduur wel te verantwoorden zijn. Ik hoop niet dat er nu zaken afgeraffeld gaan worden terwijl in an unexpected journey ruim de tijd werd genomen voor alles, met name het begin. Maar goed, we zullen het wel zien in december. De trailer belooft in ieder geval veel goeds.


Ik hoop ook zeker niet dat er zaken afgeraffeld gaan worden, het verschil met deze in verhouding tot de eerste twee en voornamelijk AUJ is wel dat er vrijwel geen nieuwe personages en plaatsen zijn. Ik hoop zeker dat ze vooral de tijd nemen met The Battle of the Five Armies en dat er vooral ook aandacht uit gaat naar bijvoorbeeld het afscheid van Thorin en hoe Thorin aan Bilbo zijn verhaal doet. En dat niet alleen de aandacht ligt op het gevecht zelf zoals dat wel met Helms Deep was.


avatar van filmfan0511

filmfan0511

  • 1094 berichten
  • 1124 stemmen

theonering schreef:
(quote)


Ik hoop ook zeker niet dat er zaken afgeraffeld gaan worden, het verschil met deze in verhouding tot de eerste twee en voornamelijk AUJ is wel dat er vrijwel geen nieuwe personages en plaatsen zijn. Ik hoop zeker dat ze vooral de tijd nemen met The Battle of the Five Armies en dat er vooral ook aandacht uit gaat naar bijvoorbeeld het afscheid van Thorin en hoe Thorin aan Bilbo zijn verhaal doet. En dat niet alleen de aandacht ligt op het gevecht zelf zoals dat wel met Helms Deep was.


Er gaan inderdaad amper nieuwe personages en plaatsen geïntroduceerd worden, dat scheelt natuurlijk ook al wat. Wat betreft The Battle of the Five Armies, ik vermoed toch wel dat een heel groot deel van de speelduur daar over zal gaan, niet voor niks is de titel naar deze gebeurtenis vernoemd. Maar ik denk zeker dat Jackson ook genoeg aandacht gaat besteden aan de rest, de overgangscenes naar The lord of the rings zijn minstens zo belangrijk.


avatar van stephano2

stephano2

  • 22 berichten
  • 551 stemmen

Heeft iemand een idee wat de openings-proloog/flashback zal zijn? Misschien iets met Bard of Thorin.


avatar van theonering

theonering

  • 264 berichten
  • 0 stemmen

stephano2 schreef:

Heeft iemand een idee wat de openings-proloog/flashback zal zijn? Misschien iets met Bard of Thorin.

Ik las laatst ergens dat deze geen openings-proloog zou hebben omdat The Desolation of Smaug met een cliffhanger is geëindigd. Ik weet niet of dit klopt maar dit deel heeft eigenlijk ook geen introductie nodig..


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4412 berichten
  • 3095 stemmen

Natuurlijk heeft dit deel een proloog nodig. Ik zie het nog wel gebeuren, maar het zou niet mogen dat Dain zomaar op z'n schaap tevoorschijn komt wanneer alle plotjes op hun einde lopen.

Een kleine intro zou hier wel gepast zijn.


avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

  • 1066 berichten
  • 98 stemmen

Bizar !

Ik heb de afgelopen jaren tot in den treure moeten aanhoren/heb gelezen dat de Hobbit vreselijk werd uitgemolken/uitgerekt/langdradig en weet ik veel allemaal voor een onnodige 3 delen, Tolkien commercieel onwaardige verfilming...

En nu ga ik berichten lezen dat men 'niet zo blij is' / 'erg jammer vindt' dat deze 3e tekort zal zijn en dat de verfilming -misschien- 'afgeraffeld' gaat worden...

Roeptoeter

Wees niet meteen bevooroordeeld. - Kijk eerst de film. - Oordeel dan. - Then Thou Shalt Pass...


avatar van filmfan0511

filmfan0511

  • 1094 berichten
  • 1124 stemmen

Ik heb in ieder geval nooit kritiek gehad op de lange speelduur van de twee Hobbit-films, naar mijn mening is het zelfs een pluspunt als de regisseur zijn tijd neemt om het verhaal te vertellen. Wat mij betreft kunnen deze films dan ook niet lang genoeg duren. Vandaar dat ik het in eerste instantie misschien wat jammer vond, maar ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat het weer een topfilm zal worden, als ie nu 2 of 3 uur duurt.


avatar van schoonetoonen

schoonetoonen

  • 331 berichten
  • 191 stemmen

De mensen die nu roepen dat ze de film langer willen, zijn de mensen die deel 1 en 2 goed vonden. Diegenen die de eerste 2 delen niet konden waarderen, hoor je nu nauwelijks, omdat ze ws deel 3 links laten liggen...


avatar van stephano2

stephano2

  • 22 berichten
  • 551 stemmen

Peter Jackskon had het in Empire over een lengte van 140-150 minuten.


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Alle laatste deel van The Hobbit toch?


avatar van Tolkienfan

Tolkienfan

  • 299 berichten
  • 372 stemmen

klein foutje: de film komt 17 december in de bios !


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Tolkienfan:

Belgium 10 December 2014

Netherlands 10 December 2014

The Hobbit: The Battle of Five Armies (2014) - Release Info - IMDb


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1621 berichten
  • 691 stemmen

Juist een nieuwe banner uit. Nog maar 3 maand en dan voor heel lang geen Middle-Earth meer...


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14534 berichten
  • 4518 stemmen

stephano2 schreef:

Peter Jackskon had het in Empire over een lengte van 140-150 minuten.

Pfoe, je zou bijna denken dat het verstandiger was dit derde deel in twee delen uit te brengen.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Stemmen verwijderd.


avatar van Tolkienfan

Tolkienfan

  • 299 berichten
  • 372 stemmen

dit klopt niet. Info van de filmmaatschappij is:

17 december in België en Nederland uit in de bios!


avatar van theonering

theonering

  • 264 berichten
  • 0 stemmen

Nieuwe poster met Bilbo. Volgens een ouder bericht op de facebook van Peter Jackson kunnen we deze maand ook een nieuwe trailer verwachten!


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Tolkienfan schreef:

dit klopt niet. Info van de filmmaatschappij is:

17 december in België en Nederland uit in de bios!

Pathé spreekt nochtans ook van 10 december?

The Hobbit: The Battle of the Five Armies -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

Kinepolis en UGC vond ik geen releasedatum van


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

theonering schreef:

Nieuwe poster met Bilbo. Volgens een ouder bericht op de facebook van Peter Jackson kunnen we deze maand ook een nieuwe trailer verwachten!

Matige poster. Beter behoudt MM de huidige poster.

En die trailer duurt echt belachelijk lang. De film komt over 2 maanden al uit. Bah.


avatar van theonering

theonering

  • 264 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Matige poster. Beter behoudt MM de huidige poster.

En die trailer duurt echt belachelijk lang. De film komt over 2 maanden al uit. Bah.

Ik vind het ook geen geweldige poster. Van deel 2 kwam de tweede trailer ook pas in oktober dus denk dat ze dat hebben aangehouden.


avatar van schoonetoonen

schoonetoonen

  • 331 berichten
  • 191 stemmen

ongelooflijk flauwe en fantasieloze poster. Belooft niet veel goeds...


avatar van Nicole_1989

Nicole_1989

  • 337 berichten
  • 193 stemmen

Sinds wanneer zegt een poster iets over de film zelf? Ik vind dit ook geen fantastische poster, maar de vorige poster met Smaug vond ik juist wel weer erg mooi.


avatar van schoonetoonen

schoonetoonen

  • 331 berichten
  • 191 stemmen

Een goede poster triggert en reflecteert de film. Deze poster doet mij vrezen voor grote clichés, die bij de eerste film ook al tenenkrommend waren. De Smaug-poster was veel sterker. Het feit dat er daar een artdirector zit die deze flauwe poster verkiest boven legio andere en interessantere mogelijkheden, stemt mij droef...