ad

Met onder meer: Brenda Blethyn, Wunmi Mosaku en David Leon

Release datum: 1 mei 2011

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Vera

Hoofdinspecteur Vera Stanhope woont in het noordoosten van Engeland. Deze werkverslaafde dame laat zich niet kisten. Gekleed in haar grote jurken, meestal gepaard met een paar stevige kaplaarzen, is ze de schrik van het politieteam. Ze is streng voor bijna iedereen, behalve voor haar rechterhand Joe Ashworth. Ze zit bovenop iedere moordzaak in het rustige Northumberland. De strenge hoofdinspecteur lijkt misschien een harde, maar beschikt over een klein hartje. Gecombineerd met haar dapperheid, cynische gevoel voor humor en hoge intelligentie probeert ze iedere zaak tot een goed einde te brengen.

Seizoenen

Komt er een Vera seizoen 11?

Acteurs en Actrices

Meningen over Vera

avatar van ZAP!

ZAP!

zondag 29 januari 2017
Vera seizoen 6 Niet helemaal zeker waarom, maar Vera doet me vaak denken aan Vrouwtje Theelepel (in geen jáááren gezien - staat ook niet op TvMeter trouwens...). Weer een 'nieuwe' (anno 2011) detective en weer eentje die best aanslaat en dat al seizoenen lang. Vera is een even nuchter (in zekere zin) als innemend personage (die iedereen constant aanspreekt met 'love' en 'pet'), de moordzaken worden heel aardig uitgesponnen met de nodige twists & turns en ook allerlei bijzaken en -personages voegen wat jeu toe aan een concept (whodunnit met een geplaagde speurder als lead) dat eigenlijk al jaren in staat van ontbinding zou moeten verkeren - best knap!

3,5*.

HydePark