Mijn Series +

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Ann Cleeves
met Brenda Blethyn, Jon Morrison en Riley Jones

Hoofdinspecteur Vera Stanhope woont in het noordoosten van Engeland. Deze werkverslaafde dame laat zich niet kisten. Gekleed in haar grote jurken, meestal gepaard met een paar stevige kaplaarzen, is ze de schrik van het politieteam. Ze is streng voor bijna iedereen, behalve voor haar rechterhand Joe Ashworth. Ze zit bovenop iedere moordzaak in het rustige Northumberland. De strenge hoofdinspecteur lijkt misschien een harde, maar beschikt over een klein hartje. Gecombineerd met haar dapperheid, cynische gevoel voor humor en hoge intelligentie probeert ze iedere zaak tot een goed einde te brengen.

1. Blind Spot
  2. Cuckoo
  3. Cold River
  4. The Seagull
avatar van ZAP!
Nou, na twee episodes op de woensdagavond kappen de KRO en NCRV er ineens mee en trakteren mij op aflevering twee (van drie stuks) van Van der Valk (een soort remake van Van der Valk) die hier nog niet op de site staat (-edit- nu wel). En bedankt, hè.

On-topic: weer twee prima afleveringen met degelijke zaken en een nog immer sympathieke Vera. Wat kunnen sommige series lang mee als ze maar een top-acteur/actrice in de hoofdrol hebben! Hopelijk pik ik de andere twee afleveringen elders nog eens mee...