• 8.521.676 stemmen

Ontwikkeld door: Neil Gaiman, David S. Goyer en Allan Heinberg

Met onder meer: Tom Sturridge, Vivienne Acheampong en Boyd Holbrook

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Sandman

Morpheus, ook wel Dream genoemd, is de zogeheten 'Lord of Dreams'. Hij is ooit gevangen genomen op aarde door de sterfelijke mensen. Na 105 jaar gevangenschap heeft hij zich weten te bevrijden. Na zijn ontsnapping beseft Morpheus echter dat zijn problemen nog maar net begonnen zijn: deze eeuwige heerser over de dromen moet immers nog de drie totems van macht terug zien te winnen, te weten zijn buidel, zijn helm en een robijn. Zonder deze totems kan hij zijn eigen wereld immers niet herbouwen.

imageimage

Social Media

Alle Media

Meningen over The Sandman

avatar van Alathir

Alathir

zondag 14 augustus 2022
The Sandman seizoen 1 Mijn grootste kritiek op de serie is dat het veel te woke is. En dat na 30 jaar de scripts afkraken Neil Gaiman. Gays genoeg dat zeker, meeste mensen zijn nog steeds hetero tegenwoordig maar hier is er volgens mij geen enkele te vinden. Transgenders zijn er ook te zien. LGBTQ allemaal ok, maar we moeten niet overdrijven. Graag een degelijke balans. Hier lijkt het wel of elke man homo is. Ook Lucifer en Constantine zijn normaal toch mannen, nu ineens vrouwen. Het valt allemaal iets te hard op en dat zou niet mogen.

Dan naar het verhaal. Het lijkt meer een anthologieserie hoewel er steeds wel een draad doorheen de verschillende afleveringen loopt. Kain en Abel, Lucifer, Dood, David Thewlis die wel weer goed is krijgt ook eigenlijk 2 afleveringen die op hem gericht zijn, daarna die man dat het eeuwig leven krijgt en daarna gaat het over Rose Walker en haar familie. De serie is dus nergens wauw, eerder middenmoot en je moet dus zelf weten of je het kijkt of niet.
avatar van stephan73

stephan73

zondag 7 augustus 2022
The Sandman seizoen 1 Volgens IMDB en netflix zijn er maar 10 afleveringen. Lukt me nu even niet om een correctie in te dienen.

pedro

zaterdag 6 augustus 2022
The Sandman seizoen 1 Krijgt zeer goede kritieken, dus de liefhebbers van dit soort series zullen hier wel van genieten, hoe noemt men dat alweer Fantasy drama zeker, nee dit is echt niets voor mij, heb ook in dit genre naar Lucifer en The strain en andere gekeken, vond dat allemaal even vervelend, dus als er nu nog eens fantasy drama staat ga ik maar niet kijken.....

ArtSeries2_tv

donderdag 11 augustus 2022
The Sandman seizoen 1 Excuus een goede recensie, maar was niet om aan te gluren en dus zit ik niet te wachten op seizoen 2.