• 8.257.398 stemmen

The Pillars of the Earth (2010)

Drama / Romantiek | 1 seizoen

Met onder meer: Ian McShane, Donald Sutherland en Eddie Redmayne

Release datum: 23 juli 2010

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Pillars of the Earth

Het jaar is 1135 en het zijn donkere tijden voor Engeland. Honger, godsdiensttwisten en de strijd om de troon zijn eerder regel dan uitzondering. De enige erfgenaam van de Engelse troon is verdronken bij een schipbreuk. Nu de koning op sterven ligt, ontbrandt een strijd om de macht... Tegelijkertijd wordt in de stad Kingsbridge een magistrale kathedraal gebouwd. The Pillars of the Earth volgt de mannen en vrouwen die bij de jaren durende bouw betrokken zijn. Liefdes ontstaan, vetes worden uitgevochten en complotten gesmeed.

Social Media

Alle Media

Meningen over The Pillars of the Earth

stinissen

maandag 11 januari 2016
The Pillars of the Earth seizoen 1 Top serie

timvabe

woensdag 15 november 2017
The Pillars of the Earth seizoen 1 Het is wellicht flauw om deze serie met het boek te vergelijken want een meesterwerk van de grote historische roman schrijver Ken Follett is niet zomaar in een serie samen te vatten.
Logisch dus als hier en daar wat ingekort wordt of er zaken ter vrije interpretatie van de script schrijvers wat aangepast zijn.
Hier is dat soms echter heel stuitend.
William, de latere graaf die een soort oedipus relatie met zijn moeder zou hebben is hier het meest belachelijke voorbeeld van.
Die moeder die de vader zou hebben omgebracht met een aderlating is ook verzonnen.
Historisch gezien klopt het ook heel vaak niet en dat is jammer.
Je vraagt je wel eens af waarom dat zo gedaan wordt.
Hebben de scriptschrijvers gedacht dat het veel kijkwaardiger wordt als de historische feiten aangepast worden?
Dachten ze dat zij het eigenlijk allemaal veel leuker konden maken als met hun idiote spinsels het boek van de grote meester werd aangepast?
Jammer allemaal want er had veel meer ingezeten.

Wel erg goed is de man die de rol van Waleran speelt.
Ook hier idiote voorbeelden van situaties waarin de schrijver hem niet had neergezet.
Maar hoe die rol wordt neergezet is wel een meesterlijke prestatie van de acteur want dat intrigerende in zijn hele doen en laten is precies zoals het volgens mij bedoeld was.