ad

Release datum: 1 januari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Serpent, The

Charles Sobhraj is een man die midden jaren 70 verantwoordelijk zou zijn geweest voor de dood van zo'n 20 jonge Westerse toeristen. Samen met zijn vriendin en handlanger Marie-Andree Leclerc pleegden ze moorden, en andere misdaden, in Thailand, Nepal en India. Toch weet Sobhraj steeds uit handen te blijven van de autoriteiten. Een jonge Nederlandse diplomaat Herman Knippenberg , die werkt bij de Nederlandse ambassade in Bangkok, komt onverwacht in zijn web van leugens en misdaad terecht. Knippenberg zet een reeks van gebeurtenissen in gang die ervoor zorgen dat Sobhraj één van de meest gezochte misdadigers wordt door Interpol …

Alle Media

Meningen over The Serpent

avatar van DionneDarko

DionneDarko

• 1969 stemmen
donderdag 28 januari 2021
The Serpent seizoen 1 Oeh, ik vond deze met vlagen toch wel ontzettend spannend. Wat een enge glibber, maar erg fascinerend.

De stukjes met Dominique en Nadine vond ik het meest boeiend. Wel beetje belachelijk dat Herman niet door een Nederlander werd vertolkt. Haast niet te volgen wat deze fella zegt wanneer hij Nederlands sprak. Moest er wel om grinniken, en verder deed ie het goed, maar hij had op zijn minst wat meer moeten oefenen op de paar NL zinnetjes en woorden. Jenna Coleman gaat nog een grote worden denk ik, ze was ook al sterk in the Cry.

avatar van james_cameron

james_cameron

zondag 11 april 2021
The Serpent seizoen 1 Erg spannende achtdelige serie over de jacht op Charles Sobhraj, de man die midden jaren '70 verantwoordelijk zou zijn geweest voor de dood van zo'n 20 jonge westerse toeristen. Goed gemaakt en goed gespeeld, met name door Tahar Rahim, overtuigend als de verwaande, megalomane Sobhraj. De britse (!) Billy Howe doet het ook goed als nederlander Herman Knippenberg, die instrumentaal was in de uiteindelijke arrestatie van Sobhraj. Ondanks het vele heen en weer springen in de tijd blijft de serie gelukkig uitermate overzichtelijk.

Jan_Hero_tv

maandag 5 april 2021
The Serpent seizoen 1 Wat een verschrikkelijke slechte serie! Slecht gespeeld en super traag en we kregen bijna de slappe lach van het heen en weer gaan in tijd. Wat een knulligheid!

Gerelateerde tags

nepal jaren 70bangkokthailand seriemoordenaarindiainspired by a true story