• 8.985.838 stemmen

Met onder meer: Valeria Bilello, Luca Lionello en Federico Russo

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Release datum: woensdag 10 juni 2020

Plot Curon

Anna is net teruggekeerd naar Curon, haar geboorteplaats, samen met haar tiener-tweeling, Mauro en Daria. Wanneer Anna op mysterieuze wijze verdwijnt, moeten de jongens op zoek gaan naar de geheimen achter de ogenschijnlijke rustige stad en oog in oog te staan ​​met een kant van hun familie die ze nog nooit eerder hebben gezien. Ze zullen ontdekken dat je aan je verleden kunt ontsnappen, maar niet aan jezelf.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Curon

avatar van Fervet opus

Fervet opus

zondag 14 juni 2020
Curon seizoen 1 Ben nu halverwege episode 4. Goede, Italiaanse serie; mysterieus, thrillerachtig. Al bij de 1e episode moest ik denken aan Dark. Geen slechte referentiekader, uiteraard. Het lijkt zeker qua sfeer, gehanteerde kleuren en omgeving waarin het zich allemaal afspeelt heel erg op Dark. Het haalt het niveau van Dark niet, maar dat is geen schande, want verdomd moeilijk. Het verhaal i.h. kort (spoilerfree): een alleenstaande moeder gaat met haar tweeling pubers (een jongen en een meisje) na vele jaren terug naar haar geboortedorp, op de grens tussen Italië en Oostenrijk. Daar zijn i.h. verleden vreemde dingen gebeurd. Prima serie.
avatar van umbra

umbra

donderdag 18 juni 2020
Curon seizoen 1 Halverwege en vind het zeer onderhoudende Italiaanse drama-mysterie reeks. Het onderliggende mysterie en geheim uit het verleden, wat er juist gaande is, wordt subtiel, maar zeker aan de man gebracht, sfeer zat er redelijk boenk op, daarbij een cast die het waarmaakt, dan komt de serie ook zeer kwalitatief over. Ook vaak fijne sounds. Los van het verhaal en serie an sich, Dolby Vision is toch ook wel serieuze meerwaarde, prachtig beeld.
avatar van daan258

daan258

woensdag 9 september 2020
Curon seizoen 1 VRE-SE-LIJK! Hoe lang ik wel niet gedaan heb over deze 7 episodes. Oninteressant en oersaai. Mocht je nog twijfelen deze serie te kijken, doe het niet en bespaar je tijd. 1,5*