• 8.254.621 stemmen

Courage the Cowardly Dog (1999-2002)

Animatie / Fantasy | 4 seizoenen

Met onder meer: Thea White, Marty Grabstein en Lionel G. Wilson

Release datum: 12 november 1999

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Courage the Cowardly Dog

Courage het hondje is achtergelaten als pup en gevonden door Muriël, die samen met haar man Eustace op een boerderij woont ergens in Nergens. Er gebeuren enge dingen in Nergens en Courage moet zijn angsten overwinnen om zijn nieuwe thuis te redden.

Acteurs en Actrices

Meningen over Courage the Cowardly Dog

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

zondag 19 februari 2017
Courage the Cowardly Dog seizoen 1 Ik vind Courage altijd een bijzondere tekenfilm. Grimmig, duister, soms zelf vrij grof maar tegelijk sympathiek, warm en ook regelmatig grappig. Best opvallend dat dit jaren door Cartoon Network is uitgezonden, tussen alle vrolijke tekenfilms. Zelf vond ik dit als kind al erg tof, juist omdat het anders dan de rest was en omdat het gewoon vrij vreemd aanvoelde. Ook de setting, een verlaten huisje met helemaal niets in de buurt is een grote kracht, net als de 2 vreemde baasjes van Courage. De naïeve, lieve Muriel en de norse, alles ontkennende Eustace. Alles staat in het teken van de soms heerlijk geflipte horrorverhalen vol knipogen naar de horrorfilmhistorie.

Als kind merkte ik dat laatste nog niet zo goed, maar ik zit nu de serie opnieuw te bekijken en heb seizoen 1 er nu opzitten en het heeft absoluut meerwaarde om dit op oudere leeftijd nog eens opnieuw te zien. Een hoop afleveringen herkende ik meteen. Afleveringen als A Night at the Katz Motel (overnachting zoals je in klassieke horrorfilms ziet), King Ramses Curse (waarbij een vervloekte farao de plagen op het huisje loslaat) of Heads of Beef (Eustace en Courage zitten in een wegrestaurant een burger te eten) zijn echt schitterende afleveringen die behoorlijk weird zijn.

Benieuwd naar de komende seizoenen. Herinner me nog wel wat afleveringen die ik graag nog weer eens wil zien.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

maandag 13 maart 2017
Courage the Cowardly Dog seizoen 3 Nog steeds vrij vermakelijk, maar de echte creatieve topafleveringen zaten wat mij betreft wel in seizoen 1 en 2. Ook stopt halverwege dit seizoen de stem van Eustace ermee (de stemacteur was ernstig ziek en moest vervangen worden, niet al te lang erna overleed hij) wat even wennen is, want die stem van Eustace vond ik heerlijk herkenbaar en erg goed passen. De opvolger lijkt erop, maar het is toch niet hetzelfde.