ad

Met onder meer: Kristen Schaal, Jessica DiCicco en Jennifer Coolidge

Release datum: 15 juni 2012

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Gravity Falls

Dipper en Mabel Pines brengen de zomer door bij hun oudoom, in een toeristenattractie genaamd The Mystery Shack. Ze verwachten dat het een gewone zomer zal zijn, totdat overal in Gravity Falls mysterieuze dingen beginnen plaats te vinden.

Acteurs en Actrices

Meningen over Gravity Falls

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

dinsdag 15 december 2015
Gravity Falls seizoen 1 Samen met Rick and Morty één van de leukste animatieseries van dit moment. Het combineert allemaal elementen uit recente pop culture met de extreem schattige tweeling Dipper en Mabel. Wat ik zelf erg leuk vind is dat de verhaaltjes klein en schattig beginnen en gaan over belevenissen die iedereen wel eens gehad heeft in de kindertijd. Een crush hebben op dat oudere meisje. Gepest worden. Het gevoel hebben dat een nabij familielid de pik op je heeft. Vervolgens nemen die herkenbare situaties een knotsgekke vogelvlucht naar de meest bizarre wendingen die je maar kunt bedenken.

Animosh_mm

maandag 14 december 2015
Gravity Falls seizoen 1 Een leuke, opgewekte en creatieve serie die als grote nadeel heeft dat het een kinderserie is.

De personages zijn echte Disney-kinderen: een druk, altijd opgewekt en onconventioneel meisje en een nieuwsgierige en slimme maar ook enigszins sullige jongen. De personages om hen heen zijn ook zeer kinderlijk en stereotiep: de chagrijnige oudoom met een goed hart (Stan), de domme maar vriendelijke sidekick (Soos), de laid-back tiener (Wendy) - en dan heb je nog een hele rits aan karikaturale kleinere personages. En de serie is erg feel-goody: alles loopt goed af, en afleveringen sluiten af met een warme boodschap. Op zich niet erg, maar dat zorgt er wel voor dat het me niet écht pakt.

Maar daar staat tegenover dat de serie erg creatief is voor een kinderserie, en soms behoorlijk grappig is. De verhalen zijn lekker fantasierijk, vol met vreemde creaturen en wendingen, en de humor is aangenaam vreemd: vaak wat te kinderlijk voor mijn smaak, maar vaak ook erg leuk.

Een geweldige serie vind ik Gravity Falls vooralsnog kortom niet - daarvoor is het me wat te kinderlijk - maar de opgewekte sfeer en creativiteit zorgen ervoor dat ik toch bleef kijken. Seizoen 2 zal ik daarom ook nog wel gaan kijken, want het kijkt fijn weg - en ik ben stiekem best benieuwd hoe het verder gaat. 3.25*