ad
  • 8.086.555 stemmen

Tiger King: Murder, Mayhem and Madness (2020)

Documentaire / Misdaad | 1 seizoen

Release datum: 20 maart 2020

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

Joe Exotic is een eigenzinnige countryzanger en tevens eigenaar van een park voor katachtigen in de staat Oklahoma. Charismatisch maar misplaatst, Joe en een ongelooflijke cast van personages, waaronder drugsbaronnen, oplichters en sekteleiders, delen allemaal een passie voor grote katachtige en de status en aandacht die hun gevaarlijke menageries vergaren. Maar de zaken nemen een duistere wending wanneer Carole Baskin, een dierenactivist en eigenaar van een groot kattenreservaat, dreigt om zijn bedrijf stop te zetten. Hieruit ontstaat een rivaliteit die uiteindelijk leidt tot Joe's arrestatie.

Alle Media

Meningen over Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

dinsdag 13 oktober 2020
Tiger King: Murder, Mayhem and Madness seizoen 1 Ergens begrijpelijk dat dit een culthit kon worden. Kleurrijke sujetten in en een fantastische sfeerschets van het underground-tijgermilieu waar grote criminaliteit en exotische dieren bij elkaar komen. Zoals vaker waar het Amerikaanse excessen betreft: alles schreeuwt om betere regulering, maar (onterecht) invloedrijke partijen putten hun identiteit uit het voortbestaan ervan. Tijgers of vuurwapens, het kan allemaal. Ik vond zeven afleveringen wel wat scheutig voor de sensationalistische insteek waarmee twists en turns worden gecreëerd met slimme montage. In die zin ook flauw dat de focus erg komt te liggen op de smakelijke underdog-gekkies zelf en minder op droge feitelijkheden. Hoe kan het eigenlijk dat wetgeving en handhaving tekortschieten bij deze krankzinnige subcultuur? En belangrijker nog: wat zou eraan moeten gebeuren om dit concreet aan banden te leggen? Het werkt niet echt dat het eigenlijke issue - namelijk dierenwelzijn - tot een soort rariteitenshow wordt gemaakt tussen individuen als Joe Exotic en Carole Baskin. Pas aan het einde komt er een wat weeïge boodschap dat het toch echt schandelijk is wat hier gebeurt, terwijl we al die tijd verlekkerd konden smullen om deze ongein.
avatar van Flat Eric

Flat Eric

zaterdag 28 maart 2020
Tiger King: Murder, Mayhem and Madness seizoen 1 Wat een stelletje white trash gekkies bij elkaar.
Je kunt je niet voorstellen dat het waar is maar dat is het kennelijk wel. Goede mix van de diverse dierentuineigenaars.
Vermakelijk is het allemaal wel, maar één seizoen lijkt me meer dan voldoende.