• 8.303.567 stemmen

Tiger King: Murder, Mayhem and Madness - Seizoen 2 (2021)

Alternatieve titel: Tiger King

Afleveringen: 5

Speelduur: 3 uur en 34 minuten

Ontwikkeld door: Chris Smith, Fisher Stevens, Rebecca Chaiklin en Eric Goode

Met: Joe Exotic, Carole Baskin en Rick Kirkham

Datum van release: woensdag 17 november 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

Joe Exotic is een eigenzinnige countryzanger en tevens eigenaar van een park voor katachtigen in de staat Oklahoma. Charismatisch maar misplaatst, Joe en een ongelooflijke cast van personages, waaronder drugsbaronnen, oplichters en sekteleiders, delen allemaal een passie voor grote katachtige en de status en aandacht die hun gevaarlijke menageries vergaren. Maar de zaken nemen een duistere wending wanneer Carole Baskin, een dierenactivist en eigenaar van een groot kattenreservaat, dreigt om zijn bedrijf stop te zetten. Hieruit ontstaat een rivaliteit die uiteindelijk leidt tot Joe's arrestatie.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. Beg Your Pardon

2. 2. The Carole Diaries

17 november 2021 (40 minuten)

3. 3. Bounty Hunting

4. 4. The Lyin' King

5. 5. Stark Raving Mad

17 november 2021 (45 minuten)

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Recensie Tiger King 2 - Mosterd na de maaltijd | Superguide

Moet het nog kijken, maar dit gevoel heb ik nu al. Ik vond seizoen 1 al te uitgerekt (maar best geinig), maar zit niet echt te wachten op nog meer hierover. Al ga ik het wel kijken, geen idee waarom maar wie weet is het opnieuw leuk.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Net zoals het tweede seizoen van Making A Murderer, compleet overbodig en enkel in bestaan gebracht vanwege het succes van het eerste seizoen. Uiteraard wisten we dat Joe Exotic’s deelname beperkt zou zijn gezien die momenteel achter de tralies is maar dit is een beetje bespottelijk, gezien het immers nog steeds “Tiger King” heet.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Echt totaal overbodig en zinloos dit. Het eerste seizoen was echt wel tof, door het totaal idiote verhaal en de geflipte hoofdrolspelers die allemaal zonder uitzondering niet goed snik zijn. Maarja, iedereen weet hoe het eindigde, met Joe Exotic achter de tralies. Dat was voor dit hele verhaal een prima slot, maar Netflix vond het nodig het verder uit te melken (net als het tweede seizoen van Making a murderer) en dus kijken we dit seizoen naar een lading terugblikken, wat rechtbank-geneuzel en wat belabberd beeldmateriaal van een bellende Joe vanuit zijn cel. Totaal niet boeiend, want dit keek je voor Joe zijn dierenpark en de interviews met al die weirdo's. Er gebeurt ook vrij weinig en na 5 afleveringen zit het erop en vraag je je af waar je naar hebt gekeken. Pluspunt: het kijkt nog wel redelijk weg, daarom geen dikke onvoldoende maar wel een kleine.

avatar van legian

legian

Deze laat ik maar aan me voorbij gaan gezien de reacties. Het eerste seizoen was een leuke verrassing maar was ook wel echt een afgesloten geheel. Jammer dat ze dan toch voor een vervolg zijn gegaan.

avatar van wednesday

wednesday

De saga wordt langer uitgerekt, maar brengt eigenlijk niks nieuws. Omdat het dit keer slechts vijf afleveringen betreft, is het nog wel uit te zitten.

Ik neigde gedurende het hele seizoen naar een 2,5*, maar de laatste twee of drie minuten voegden daar op de valreep een halve ster aan toe.