Mijn Series +

Tiger King: Murder, Mayhem and Madness (2020)

Alternatieve titel: Tiger King

Documentaire / Misdaad
Miniserie, 354 minuten

ontwikkeld door Chris Smith, Fisher Stevens, Rebecca Chaiklin en Eric Goode

Joe Exotic is een eigenzinnige countryzanger en tevens eigenaar van een park voor katachtigen in de staat Oklahoma. Charismatisch maar misplaatst, Joe en een ongelooflijke cast van personages, waaronder drugsbaronnen, oplichters en sekteleiders, delen allemaal een passie voor grote katachtige en de status en aandacht die hun gevaarlijke menageries vergaren. Maar de zaken nemen een duistere wending wanneer Carole Baskin, een dierenactivist en eigenaar van een groot kattenreservaat, dreigt om zijn bedrijf stop te zetten. Hieruit ontstaat een rivaliteit die uiteindelijk leidt tot Joe's arrestatie.

1. Joe Exotic
  2. Cult of Personality
  3. The Secret
  4. Playing with Fire
  5. Make America Exotic Again
  6. The Noble Thing to Do
  7. Dethroned
  1. The Tiger King and I (special)
Gisteren aan begonnen, nadat ik het verhaal vluchtig had gelezen.
Het verhaal draait om een stelletje paupers die de Coen brothers niet zelf hadden kunnen verzinnen.
Ik ben pas bij afl. 4, maar als je even niks anders voorhanden hebt, is het zeker een aanrader.
Er zit werkelijk geen 'normaal' persoon in deze real life serie...heerlijke TV.
Verwacht echter geen diepgang

Gisteren begonnen en de eerste twee afleveringen gekeken. Één grote freakshow. Het wordt steeds gekker en gekker, naarmate de serie vordert. Wat Don Marko zegt, er zit eigenlijk geen 'normaal' persoon in. Ik vind het geweldig!

avatar van Flat Eric
Wat een stelletje white trash gekkies bij elkaar.
Je kunt je niet voorstellen dat het waar is maar dat is het kennelijk wel. Goede mix van de diverse dierentuineigenaars.
Vermakelijk is het allemaal wel, maar één seizoen lijkt me meer dan voldoende.

avatar van thomzi50
Als docu valt er genoeg op aan te merken (vrij rommelig verteld, springt best vaak van de anekdote op de andere, veel wordt niet nader uitgewerkt, de laatste twee afleveringen zijn duidelijk het minste), maar toch zeer de moeite waard, dit Tiger King. Ik kan alleen maar beamen wat hierboven al wordt geschreven: wat een wonderlijk stelletje gekken bij elkaar. De een is nog krankzinniger dan de ander, iedereen blijkt meer dubieuze backstory te hebben dan je aanvankelijk denkt, soms is het om te schaterlachen zo raar. Een soort mengeling van Ricky Gervais en Rembo & Rembo, dit. En dan dus allemaal waargebeurd. (Wat volgens mij echt alleen in Amerika mogelijk is.)

avatar van legian
Na verschillende positieve verhalen deze gisteren maar even opgezet. Het begin valt nog wel mee, maar na 3 aflevering gezien te hebben is mijn conclusie wel dat elk betrokken persoon in die wereld meerdere steekjes los heeft zitten. Het is een fascinerend blik op een voor mij onbekende wereld.
Van de week de rest maar eens afkijken.

avatar van legian
Ondertussen het hele seizoen gezien. Volgens moeten de makers tijdens het proces gedacht hebben echt goud in handen te hebben. Zo'n waanzin bedenk je toch niet. Ook wel mooi om te zien dat hoe meer er bekend wordt hoe opener de personen worden in de inteviews. Fascinerend.

Man man man. Wat een docuserie. Echt, dit is waar ik van hou. Één grote freakshow. Afgelopen week voor de tweede keer gezien. Blijft me verbazen dat dit voor een groot gedeelte en misschien wel allemaal waargebeurd is.

avatar van The Goss
Die Joe Exotic is al eens gevolgd door Louis Theroux. Ergens rond 2010. Bijzondere tv leverde dat op.

Waanzinniger dan dit wordt het niet gauw in een documentaire. Zoveel types die hun eigen documentaire waard zijn. Aanvankelijk leek zeven afleveringen mij wat veel over een dergelijk onderwerp, maar ik heb me geen minuut verveeld.

avatar van Dorstigjimmyke
Heel interessant en veel waanzin, maar ik had meer verwacht.

avatar van Mrs Bruce Willis
De docu start met die kettingroker die zijn verhaal ging filmen, en toen bleek zijn materiaal verbrand te zijn.
De brand in het alligator-hok, dat verhaal.

Mijn vraag is, wie heeft deze docu dan gefilmd?

Mrs Bruce Willis, die kettingroker zou eigenlijk een real life soap over Joe Exotic maken. Zijn plan viel in het water door die brand.

De kettingroker zit er dus om gebeurtenissen te duiden, de waanzin die hij daar mee maakte.

avatar van The Oceanic Six
Komende woensdag komt er nog een bonusaflevering op Netflix bij.

avatar van Esteban
Episode 8 : The Tiger King and I, is nu al beschikbaar.

avatar van The Oceanic Six
Bizarre serie rondom de perikelen van een compleet geflipte houder van grote katachtige dieren en de strijd tussen hem en een dierenactivisme, wat helemaal uit de hand loopt. Amusante freakshow vol gestoorde zaken, waarbij normaal levensgevaarlijke dieren hier als leuke huisdiertjes worden gezien. Joe Exotic is wel echt een memorabel personage, zo idioot zie je ze zelden. Hij leek ook een soort sekte van zijn personeel te hebben gemaakt. Bijna iedereen kijkt nadien ook vol afschuw of verbijstering terug op die tijd. De reeks duurde me overigens wel wat te lang, maar kijkt wel heel fijn weg.

avatar van joy4ever
Esteban schreef:
Episode 8 : The Tiger King and I, is nu al beschikbaar.

En die was bijzonder leuk. Vooral de eerste verzorger die werd geïnterviewd .

Ook weer nieuwe verbazingwekkende verhalen die voorbijkwamen.

avatar van hoffhaan
Ik dacht altijd wel dat Amerikanen raar en apart waren maar zo erg als in deze documentaire. Wat een freak show. 3.0

Pfff veel te lang , niet echt boeiend.
Ik heb veel betere documentaire series gezien.
Zit te twijfelen tussen 2,5 en 3 sterren , dan maar 3 sterren vanwege de dieren

avatar van ZAP!
Tja, 'k heb 't verhaaltje gelezen bij een trailer op YT en was er toen al wel klaar mee. Heb al genoeg van zulks gezien.