ad

Release datum: 5 oktober 2015

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Wanpanman

Het verhaal speelt zich af in de fictieve Japanse metropolis City Z. Deze wereld barst van de vreemde monsters die zonder reden verschijnen en rampen veroorzaken. Saitama, de hoofdpersoon, is een uitzonderlijk sterke held die de monsters of andere vijanden met gemak in één klap verslaat. Maar vanwege zijn exceptionele kracht raakt Saitama verveeld met zijn kracht en probeert hij voortdurend om sterkere tegenstanders te vinden die hem uit kunnen dagen. In zijn avonturen ontmoet hij nieuwe vrienden, vijanden, en zijn eigen leerling, de cyborg Genos, en hij sluit zich aan bij de Heroes Association om roem te verwerven vanwege zijn strijd tegen het kwaad. Ondanks dat hij vele sterke monsters verslaat die zelfs de hoogst gewaardeerde leden van de Heroes Association niet kunnen verslaan krijgt Saitama weinig respect. De meeste mensen kijken op hem neer vanwege zijn saaie uitstraling, en sommigen beschuldigen hem ervan een fake te zijn. Slechts een klein aantal mensen herkent zijn ongelooflijke talent en bescheidenheid tegenover anderen.

Social Media

Alle Media

Meningen over Wanpanman

Animosh_mm

zondag 20 december 2015
Wanpanman seizoen 1 One-Punch Man heeft na 8000+ stemmen op IMDB een 9.6. Is je interesse al gewekt?

Oké, oké, die 9.6 is erg overdreven, en over een jaar zal het gemiddelde vast 0.5-1.0 punt lager liggen. Maar dat betekent niet dat de serie geen goed cijfer verdient. Dat verdient het namelijk welzeker.

De protagonist van One-Punch Man is Saitama, een man die zo sterk is dat hij iedere vijand in één klap kan verslaan. En dat levert een erg komisch resultaat op: waar een serie als Dragon Ball Z bij wijze van spreken een half seizoen besteedt aan het introduceren van Frieza's staart wordt een vijand van vergelijkbare stature er hier in een paar afleveringen doorheen gejast - als het niet een paar minuten is.

Daardoor ligt het tempo van de serie enorm hoog, en dat zorgt ervoor dat het zelden verveelt. En het is ook gewoon een grappig uitgangspunt omdat het zo onorthodox is. Als een gevecht langer duurt komt dat hoogstens doordat andere helden het gevecht aangaan met de vijand. Maar als Saitama het gevecht aangaat, dan is het zo voorbij. Met biografische monologen heeft hij ook weinig geduld.

En de vormgeving is ook niet onaardig. De animatie is zeker niet revolutionair, maar is adequaat, en de actie is heerlijk over the top. De muziek is bovendien verrassend sterk. Af en toe komt er een onnozel popliedje voorbij, maar over het algemeen is de muziek erg passend, en effectief.

De keerzijde van het uitgangspunt is natuurlijk echter dat de vijanden over het algemeen weinig dreiging uitstralen. De enige manier waarop ze kunnen tonen hoe sterk ze zijn is eigenlijk door tegen andere personages te vechten (want Saitama is zo met ze klaar), en zelfs dat gebeurt niet altijd. Daardoor vraag ik me af hoe lang het vermakelijk zal blijven. Maar vooralsnog vind ik het een leuke frisse wind.

Een briljante serie is het niet, en de personages en humor zijn soms wat flauw, maar door het hoge tempo, het frisse uitgangspunt en de spectaculaire actie vermaak ik me er vooralsnog uitstekend mee. 3.75*

Duckish Diver

zondag 20 december 2015