• 8.706.243 stemmen

Star Trek: Picard (2020-2023)

Sciencefiction / Actie | 3 seizoenen
3 seizoenen
3,35 82 stemmen + Mijn stem

Status: Terugkerende show

Genre: Sciencefiction / Actie

Ontwikkeld door: Alex Kurtzman

Met onder meer: Patrick Stewart, Isa Briones en Santiago Cabrera

Release datum: donderdag 23 januari 2020

Eerst uitgezonden op: CBS All Access (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Star Trek: Picard

Picard leidde een missie die de Romulanen van Romulus moest redden. Er vond echter een tragedie plaats, waardoor hij stopte bij Starfleet en zich terugtrok in zijn wijngaard. Nu voeren de Romulanen experimenten uit op mensen die een Borg zijn geweest. Een van die mensen is Dahj. Ze ontsnapt en komt in contact met Picard.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Star Trek: Picard

avatar van Arneaux

Arneaux

dinsdag 5 mei 2020
Star Trek: Picard seizoen 1 Van alle Star Trek series en films vind ik alleen TNG serie echt leuk, Jean-Luc Picard is echt een icoon. Alleen dat was de reden om Picard te gaan kijken. Nu halverwege de serie bevalt me dat bijzonder goed. Het verhaal ontvouwt zich rustig, en ik geniet meer van de rustige sfeer dan van de spaarzame actie of zelfs maar commotie. Goede keuze eigenlijk, vanuit andere series en filmreeksen komt meer dan genoeg kabaal, daar kun je nooit tegenop boksen. Maar de allerbelangrijkste reden om mijn eerste post op TV Meter te doen is eigenlijk alleen maar om te vertellen dat ik de score bij deze serie echt fenomenaal goed vind, vooral de begin tune. Dat gezegd hebbende, verder met deel 6.
avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

dinsdag 31 januari 2023
Star Trek: Picard seizoen 1 Hoewel geen "Trekkie" ben en dus niet aan cosplay doe zie ik mezelf wel als een liefhebber, ik had TNG nog gekocht op video en Voyager op DVD, dus dan weet je het wel. Amazon Prime account voor de koude wintermaanden, lekker kijken naar Picard.. Ik ben nu bij aflevering 5 van het eerste seizoen, en ik ben nog niet onverdeeld positief. Het acteerwerk is prima, Stewart is altijd wel een feestje, en de andere acteurs kunnen op zijn minst goed meekomen. Maar de karakters worden niet uitgewerkt en dialogen zijn vaak ronduit houterig, ze lopen niet lekker, sluiten slecht op elkaar aan, zinnen passen vaak niet bij het karakter. Datzelfde geldt voor de verhaallijn door de hele serie, in oude series vaak was dat meestal slechts een kapstok om een afgerond subplot per aflevering te kunnen doen en wat doorlopende lijnen. Later, zoals bij Discovery, werd de hoofdplot ook steeds belangrijker, maar werden subplots nog steeds in één of enkele afleveringen afgerond. Het lijkt wel of die structuur en overzichtelijkheid volledig zijn weggevallen, helaas is het hoofdplot is gewoon niet sterk genoeg om zoveel afleveringen te dragen. Gevolg is dat het op zich aangename, wat trage tempo wordt opgeleukt met wat gezochte actie. Aflevering 5 bevat daarnaast een bloederige en gruwelijke scene waarbij een persoon en oog uit de kas wordt gesloopt. Dat soort grof en bloederig geweld past echt niet in wat altijd een familie serie was, Gene Roddenberry had zich er voor gegenereerd. Zijn hoopvolle "brave new world" is hier vervangen door een dystopische wereld. Blijkbaar is er geen hoop meer voor de mensheid en het universum.

clubsport_tv

zaterdag 3 april 2021
Star Trek: Picard seizoen 1 Word deze serie gemaakt door mensen die een hekel aan star trek hebben ? en word deze serie gemaakt voor mensen die een hekel aan star trek hebben ( of dan in ieder geval de moraal die star trek altijd heeft uitgedragen ) . Gene roddenberry heeft de serie toendertijd bedacht met een algemeen positief toekomstbeeld en met veel respect voor leven in het algemeen . Deze serie ( en in discovery zag je dat ook al sterk) straalt vrijwel het tegenovergestelde uit : dystopie , onverschilligheid , haat , extreem feminisme en negativiteit . het is allemaal in overvloed aanwezig in deze 2 series , de federatie is plotseling geen positieve kracht meer , alles draait om 1 meisje , vrouwen die in overvloed overdreven in de sleutelposities zitten , Picard is veranderd van een bron van zelfvertrouwen en positieve kracht in een oude zwakke kerel met twijfels en schuldgevoel Hij word ook constant ( altijd door de vrouwen ) aangevallen ( ook degene die zogezegd aan zijn kant staan . moorden zijn er ook volop , plus het gevloek ( alsof we in een misdaad film anno nu zitten ) . Technisch mag het er dan wel aardig uitzien maar qua verhaal is het ook gewoon saai , na een paar afleveringen weet je het wel maar het plot blijft zichzelf maar uitrekken en er zitten afleveringen tussen waarin er maar bitter weinig gebeurt Dit is geen star trek meneer Kurzman , dit is de verkrachting van alles waar star trek altijd voor heeft gestaan . Wil je echte star trek zien anno nu ? kijk dan naar The Orville dat is 10 x beter dan deze negatieve troep .

teaser_tv

zondag 24 april 2022
Star Trek: Picard seizoen 2 We zijn inmiddels 7 afleveringen in seizoen 2, en er gebeurt van alles met onze helden, maar de lijn van het verhaal lijkt helemaal zoek. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat "het probleem" in de laatste aflevering opgelost zal worden. Nu al terugkijkend was seizoen 1 niet eens zo slecht. Seizoen 2 is zo dom, en er wordt zoveel tijd verspilt met zaken die met de haren erbij gesleept zijn...