• 8.661.009 stemmen

Ontwikkeld door: Jymn Magon

Met onder meer: Russi Taylor, Alan Young en Hamilton Camp

Release datum: 18 september 1987

Plot DuckTales

In de serie gaan Kwik, Kwek en Kwak bij Oom Dagobert wonen, omdat Donald bij de marine gaat. Dagobert vindt dit aanvankelijk maar niets, maar uiteindelijk accepteert hij de drie. Hij huurt zelfs een speciale oppas voor hen in, mevrouw Baktaart, die samen met haar kleindochter Lizzy haar intrek neemt in het huis. Het eerste seizoen van de serie draait vooral om de vele reizen die Oom Dagobert maakt in de hoop zijn fortuin nog verder uit te breiden, en de strijd tegen een groot aantal schurken die het op zijn fortuin hebben voorzien zoals de Zware Jongens en Zwarte Magica.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Seizoenen

Komt er een DuckTales seizoen 4?

Acteurs en Actrices

Scrooge McDuck (stemrol)

Huey Duck / Dewey Duck / Louie Duck (stemrol)

Launchpad McQuack (stemrol)

Duckworth (stemrol)

Bigtime Beagle (stemrol)

Gyro Gearloose (stemrol)

Mrs. Bentina Beakley (stemrol)

Doofus Drake (stemrol)

Meningen over DuckTales

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

donderdag 28 december 2017
DuckTales seizoen 1 Afgelopen jaar heb ik de afleveringen van Ducktales eens opnieuw bekeken. Dit is uiteraard jeugdsentiment, maar dan nog had ik niet alles gezien. Gelukkig is de serie decennia later nog steeds erg amusant. Het opvallende van de serie is natuurlijk dat Donald Duck zo goed als afwezig is, omdat Disney hem eens niet in de hoofdrol wilde zien. Daardoor krijgen vooral Oom Dagobert, de neefjes en Turbo alle ruimte. De verhalen zijn lekker divers en het is erg goed dat er erg veel Carl Barks invloeden zichtbaar zijn. Zijn vijanden (Zwarte Magica, De Zware Jongens, Govert Goudglans) spelen meestal de hoofdrol en een aantal van zijn klassieke strips zijn verfilmd in diverse afleveringen. Toch leuk, want ik verslond die verhalen. De serie is niet perfect, zo bij de latere afleveringen krijg je te vaak herhaling en zijn nieuwe personages zoals holbewoner Bubba en Roboduck ronduit vervelend. Hou de focus gewoon op de echte hoofdrolspelers denk ik dan. Oja, er zijn weinig intro's iconischer dan deze van Ducktales. Heerlijk! Al moest ik wel even schakelen, want ik had vaker de Nederlandse dan de Engelse versie gehoord. 3,5*