• 8.985.633 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Ontwikkeld door: Steven S. DeKnight, Steven S. DeKnight en Steven S. DeKnight

Met onder meer: Liam McIntyre, Peter Mensah en Daniel Feuerriegel

Release datum: vrijdag 22 januari 2010

Eerst uitgezonden op: starz (Verenigde Staten)

Plot Spartacus

Spartacus is een Thracische soldaat die vecht voor de Romeinen onder Claudius Glaber. Wanneer hij tegen Glaber in opstand komt omdat die ten strijde wil trekken tegen de troepen van Mithridates VI van Pontus, wordt hij gearresteerd en tot slaaf gemaakt. Hij wordt samen met nog een aantal andere slaven geronseld voor een gladiatorenschool. Voortaan mag hij vechten in het Amfitheater tot vermaak van het Romeinse volk. Om te overleven moet hij niet alleen vechten tegen zijn collega-gladiatoren, hij moet ook vechten tegen verraad en corruptie en bovendien stelt vrouwelijke nabijheid hem op de proef. Eerst is hij koppig en onhandelbaar. Een lint van zijn vrouw, die ontvoerd is toen hij werd gearresteerd, brengt hem tot andere gedachten.

Meningen over Spartacus

HALVE TAMME.

maandag 15 april 2019
Spartacus seizoen 1 Blood and Sand. Begin en zelfs halverwege getwijfeld om te stoppen. Het acteerwerk is niet overal even sterk te noemen. Gelukkig doorgezet want Spartacus is een zeer brute serie. Op het gebied van seks en bloed wordt echt alles uit de kast getrokken. Het eindproduct mag er wezen. Op naar seizoen 2. Zin in als een malle! 4 solide sterren van mijn kant voor 'Spartacus - Seizoen 1'.
avatar van Lucaij

Lucaij

woensdag 11 december 2019
Spartacus seizoen 1 Deze serie is voor mij totaal onverwacht beter dan de meeste grote series. Ik zit pas bij aflevering 6, maar de serie heeft ook nog een goed en interessant verhaal en sterke personages. Het letterlijk en figuurlijke mes in de rug bij Barca zag ik niet aankomen. Ik heb wel een zwak voor de heroïsche sfeer van de serie. Hopelijk kunnen ze dit niveau volhouden ook als Spartacus ooit nog vrijkomt. Ik had echt iets verwacht als Xena.