ad
  • 8.076.809 stemmen

Spartacus - Seizoen 1 (2010)

Show titel: Spartacus

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: vrijdag 22 januari 2010

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Spartacus

Afleveringen Seizoen 1 (2010)

1. 1. The Red Serpent

De Romeinen schakelen de hulp in van een Thracische krijger genaamd Spartacus. Na een gewelddadig incident, moet Spartacus de ring in om zijn straf te krijgen van de Romeinen.

2. 2. Sacramentum Gladiatorum

Gevangen als slaaf in een gladiatorenschool, moet Spartacus proberen om zijn wraakgevoelens te onderdrukken als zijn nieuwe meester belooft hem te herenigen met zijn vrouw.

3. 3. Legends

Hoewel Spartacus zich tijdens trainingen een waardig gladiator toont, drijft zijn meedogenloze zoektocht naar zijn vrouw hem verder weg van van zijn collega-gladiatoren.

4. 4. The Thing in the Pit

Na een schandalig optreden in de arena tegen Crixus, is Spartacus gedwongen om te vechten in de Pits. Batiatus, vastbesloten om te profiteren van de situatie van Spartacus, kan gevaar gaan lopen wanneer hij zijn schulden niet terugbetaalt.

5. 5. Shadow Games

Batiatus krijgt een gladiatorenaanbod uit duizenden. Spartacus en Crixus moeten hun wederzijdse vijandigheid overwinnen wanneer ze als team moeten vechten tegen een legendarische en ongeslagen tegenstander.

6. 6. Delicate Things

Leugens, wantrouwen en dubbelhartigheid zitten het huis van Batiatus dwars en hebben invloed op de verwachtingen van zowel Barca en Spartacus. Barca verwacht dat hij en zijn mannelijke partner het huis mogen verlaten, terwijl Spartacus rekent op zijn beloofde hereniging met zijn vrouw. Maar voor het geval er iets mis gaat is Spartacus bezig met een ontsnappingsplan.

7. 7. Great and Unfortunate Things

Door de druk van Batiatus moet Spartacus een keuze maken: Zijn verleden achter zich laten en gaan voor zijn rol als kampioen van het huis, of sterven.

8. 8. Mark of the Brotherhood

Batiatus koopt een nieuw stel slaven tijdens een veiling om op te leiden als gladiatoren.

9. 9. Whore

Batiatus brengt het nieuws dat Spartacus de slaaf gaat worden van de rijkste vrouw in Rome.

10. 10. Party Favors

Numerius is geëerd met een wedstrijd voor zijn verjaardag. Ilithyia geeft Numerius een verrassend geschenk, maar vraagt daar iets voor terug.

11. 11. Old Wounds

Spartacus zweeft op het randje. Ondertussen neemt Batiatus plots wraak tegen zijn vijanden.

12. 12. Revelations

Lucretia en Batiatus wachten op de komst van Glaber, terwijl Spartacus zijn aandacht richt op zijn wraakplan.

13. 13. Kill Them All

Spartacus werft de hulp van anderen om zijn wraak te nemen.

richiedoom

Zeer brute en toffe serie!! Ik heb hier enorm van genoten, het geweld en seks zijn zó over de top maar het past perfect bij de hele setting.

Toch even een opmerking, ik heb deze serie op netflix gekeken en daar staan 4 seizoenen op, op deze site slechts 3. Ik weet dat seizoen 2 een prequel was op seizoen 1 die niets met Spartacus zelf te maken had. Dit had te maken met het feit dat hoofdrolspeler Liam McIntyre ernstig ziek was. Helaas overleed hij en hebben de makers besloten met een andere acteur verder te gaan als Spartacus, seizoen 3 en 4 dus. Volgens mij is hier dus seizoen 2, bestaande uit slechts 6 afleveringen, vergeten maar ik kan er ook naast zitten.

• 20879 berichten

We zijn niks vergeten hoor dat seizoen was een miniserie en die mocht nog niet op tv meter inmiddels wel dus de serie zal binnenkort worden toegevoegd. "Spartacus: Gods of the Arena" (2011) - imdb.com

Duidelijk! ??

• 1953 berichten

Gisteravond aan begonnen, serie staat in zijn geheel op Netflix! Eerste drie afleveringen vielen zeker niet tegen, mijn vriendin heeft besloten het rondspattende bloed als kunst te zien, waardoor het haar niet irriteert. Leuk om samen te zien =)

Richiedoom schreef:

Dus de belangrijkste persoon in seizoen 1 word daarna vervangen? In dat geval ga ik het bij seizoen 1 laten...

• 20879 berichten

Zou ik niet doen Teejey_mm het wordt alleen maar beter hoe gek dat ook klinkt.

Teejey_mm

Hmm oké ik hou het in gedachten. Eerst Making A Murderer afkijken. Waarom staat deze veelbesproken serie nog niet op TVMeter eigenlijk? (Beetje off-topic)

• 20879 berichten

Making a Murderer valt onder de categorie documentaire, helaas zijn deze (nog) niet toevoegbaar.Zie ook: De Site >> Algemeen >> Toevoegverzoeken of de Wiki: TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl (nog) niet toevoegbaar: - Series die niet op IMDb staan - Non-fictie series - Erotische series - Specials, of series waar alleen een pilot van gemaakt is - Mini-series van zeven of minder afleveringen

stinissen, bedankt!

• 1953 berichten

Wauw wat een serie! Echt genoten van dit seizoen, heel erg benieuwd hoe het verder gaat maar nu eerst verder met de prequels van seizoen 2 =)

Teejey_mm

Wow. Ik ben Inmiddels al bij aflevering 10 gezien en al 'verslaafd'. Vooral deze aflevering 10 heeft me te pakken gekregen zeg. Ik baal nu al als een stekker dat Andy Whitfield niet meer onder ons is en helaas vervangen zal worden vanaf seizoen 2... Kan niet wachten op de laatste 3 afleveringen.

• 1953 berichten

Ik zag vandaag een trailer van een docu over Andy Whitfield die binnenkort uitkomt..Maar even in de gaten houden!

Teejey_mm

Ik had moeite om in het sfeertje van Spartacus te komen, vooral door de soms vrij onrealistische decors. Na een aantal afleveringen begon het toch steeds leuker te worden en begon ik mee te leven met de karakters, en deze climax kende geen eind. Wat een seizoen is dit zeg.

Zojuist de seizoensfinale, aflevering 13, gekeken. Wat een spektakel en niveau. Héérlijk.

Spartacus, Varro, Sura, Crixus, Mira, Doctore... Wat een geweldige bijdrages.

Nee, ik kan het niet laten toch de overige seizoenen ook te gaan kijken. Ik vind het echt enorm jammer van Andy Whitfield. Onvervangbare prestatie van hem. Als Spartacus uitgegroeid tot een favoriete serie-karakter van mij, en dat in slechts 13 afleveringen. Zijn karakter is natuurlijk bijzaak in vergelijking met de echte Whitfield, vader van 2. Hopelijk gaat alles goed met familie en rust hij nu zacht. centurion81, die documentaire is mij inderdaad ook opgevallen, hij heet 'Be Here Now'.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Richiedoom schreef:

Volgens mij bedoel je dat Andy Whitfieldn ziek werd en liam voor hem in de plaatst kwam of vergis ik me nu?

Je hebt gelijk, foutje van mijn kant ?john mcclane 2

hatebreeder

Hier nu de eerste 6 afleveringen van gezien. De eerste afleveringen zijn mischien zelfs ronduit slecht te noemen maar aangezien deze serie lovende recensies krijgt toch maar verder gekeken. En inderdaad het wordt wel steeds beter. En wat een ongelooflijk heerlijk functioneel naakt in deze serie, buitengewoon gevoelig blijk ik daar altijd voor te zijn.

hatebreeder

Nou inmiddels hier 11 afleveringen van gezien en wat ben ik blij zeg dat ik heb doorgezet ondanks dat ik het begin best slecht vond. Echt geweldig nu.

hatebreeder

Hele seizoen inmiddels gezien. Super toffe serie

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Blood and Sand.

Begin en zelfs halverwege getwijfeld om te stoppen. Het acteerwerk is niet overal even sterk te

noemen. Gelukkig doorgezet want Spartacus is een zeer brute serie. Op het gebied van seks en

bloed wordt echt alles uit de kast getrokken. Het eindproduct mag er wezen. Op naar seizoen 2.

Zin in als een malle!

4 solide sterren van mijn kant voor 'Spartacus - Seizoen 1'.

avatar van Lucaij

Lucaij

Deze serie is voor mij totaal onverwacht beter dan de meeste grote series. Ik zit pas bij aflevering 6, maar de serie heeft ook nog een goed en interessant verhaal en sterke personages. Het letterlijk en figuurlijke mes in de rug bij Barca zag ik niet aankomen. Ik heb wel een zwak voor de heroïsche sfeer van de serie.

Hopelijk kunnen ze dit niveau volhouden ook als Spartacus ooit nog vrijkomt. Ik had echt iets verwacht als Xena.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Na een wat zwakke eerste aflevering wordt je als kijker al snel in de Romeinse wereld gezogen. De ongelofelijk decadente levensstijl. En je bent uiteraard getuige van de opkomst van Spartacus. Ik moest wel wennen aan de manier waarop de gevechten in beeld worden gebracht. Het bloeit vloeit letterlijk rijkelijk. Menig ledemaat vliegt in het rond. Je krijgt een ongecensureerd beeld van die tijd. Al dat verraad ook. Enkel en alleen om zelf hogerop de Romeinse ladder te komen. De characters zijn ook zonder uitzondering erg sterk.