Mijn Series +

Spartacus - Seizoen 1 (2010)

Alternatieve titel: Spartacus: Blood and Sand

Actie / Avontuur

ontwikkeld door Steven S. DeKnight
met Liam McIntyre, Daniel Feuerriegel en Peter Mensah

Spartacus is een Thracische soldaat die vecht voor de Romeinen onder Claudius Glaber. Wanneer hij tegen Glaber in opstand komt omdat die ten strijde wil trekken tegen de troepen van Mithridates VI van Pontus, wordt hij gearresteerd en tot slaaf gemaakt. Hij wordt samen met nog een aantal andere slaven geronseld voor een gladiatorenschool. Voortaan mag hij vechten in het Amfitheater tot vermaak van het Romeinse volk. Om te overleven moet hij niet alleen vechten tegen zijn collega-gladiatoren, hij moet ook vechten tegen verraad en corruptie en bovendien stelt vrouwelijke nabijheid hem op de proef. Eerst is hij koppig en onhandelbaar. Een lint van zijn vrouw, die ontvoerd is toen hij werd gearresteerd, brengt hem tot andere gedachten.

1. The Red Serpent
  11. Old Wounds
  12. Revelations
  13. Kill Them All
avatar van Richiedoom
Zeer brute en toffe serie!! Ik heb hier enorm van genoten, het geweld en seks zijn zó over de top maar het past perfect bij de hele setting.

Toch even een opmerking, ik heb deze serie op netflix gekeken en daar staan 4 seizoenen op, op deze site slechts 3. Ik weet dat seizoen 2 een prequel was op seizoen 1 die niets met Spartacus zelf te maken had. Dit had te maken met het feit dat hoofdrolspeler Liam McIntyre ernstig ziek was. Helaas overleed hij en hebben de makers besloten met een andere acteur verder te gaan als Spartacus, seizoen 3 en 4 dus. Volgens mij is hier dus seizoen 2, bestaande uit slechts 6 afleveringen, vergeten maar ik kan er ook naast zitten.

We zijn niks vergeten hoor dat seizoen was een miniserie en die mocht nog niet op tv meter inmiddels wel dus de serie zal binnenkort worden toegevoegd. "Spartacus: Gods of the Arena" (2011) - imdb.com

Duidelijk! ??

avatar van centurion81
Gisteravond aan begonnen, serie staat in zijn geheel op Netflix! Eerste drie afleveringen vielen zeker niet tegen, mijn vriendin heeft besloten het rondspattende bloed als kunst te zien, waardoor het haar niet irriteert. Leuk om samen te zien =)

Richiedoom schreef:

Dus de belangrijkste persoon in seizoen 1 word daarna vervangen? In dat geval ga ik het bij seizoen 1 laten...

Zou ik niet doen Teejey het wordt alleen maar beter hoe gek dat ook klinkt.

Teejey
Hmm oké ik hou het in gedachten. Eerst Making A Murderer afkijken. Waarom staat deze veelbesproken serie nog niet op TVMeter eigenlijk? (Beetje off-topic)

Making a Murderer valt onder de categorie documentaire, helaas zijn deze (nog) niet toevoegbaar.Zie ook: De Site >> Algemeen >> Toevoegverzoeken of de Wiki: TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl (nog) niet toevoegbaar: - Series die niet op IMDb staan - Non-fictie series - Erotische series - Specials, of series waar alleen een pilot van gemaakt is - Mini-series van zeven of minder afleveringen

stinissen, bedankt!

avatar van centurion81
Wauw wat een serie! Echt genoten van dit seizoen, heel erg benieuwd hoe het verder gaat maar nu eerst verder met de prequels van seizoen 2 =)

Teejey
Wow. Ik ben Inmiddels al bij aflevering 10 gezien en al 'verslaafd'. Vooral deze aflevering 10 heeft me te pakken gekregen zeg. Ik baal nu al als een stekker dat Andy Whitfield niet meer onder ons is en helaas vervangen zal worden vanaf seizoen 2... Kan niet wachten op de laatste 3 afleveringen.

avatar van centurion81
Ik zag vandaag een trailer van een docu over Andy Whitfield die binnenkort uitkomt..Maar even in de gaten houden!

Teejey
Ik had moeite om in het sfeertje van Spartacus te komen, vooral door de soms vrij onrealistische decors. Na een aantal afleveringen begon het toch steeds leuker te worden en begon ik mee te leven met de karakters, en deze climax kende geen eind. Wat een seizoen is dit zeg.

Zojuist de seizoensfinale, aflevering 13, gekeken. Wat een spektakel en niveau. Héérlijk.

Spartacus, Varro, Sura, Crixus, Mira, Doctore... Wat een geweldige bijdrages.

Nee, ik kan het niet laten toch de overige seizoenen ook te gaan kijken. Ik vind het echt enorm jammer van Andy Whitfield. Onvervangbare prestatie van hem. Als Spartacus uitgegroeid tot een favoriete serie-karakter van mij, en dat in slechts 13 afleveringen. Zijn karakter is natuurlijk bijzaak in vergelijking met de echte Whitfield, vader van 2. Hopelijk gaat alles goed met familie en rust hij nu zacht. centurion81, die documentaire is mij inderdaad ook opgevallen, hij heet 'Be Here Now'.

avatar van large conscious
Richiedoom schreef:
Volgens mij bedoel je dat Andy Whitfieldn ziek werd en liam voor hem in de plaatst kwam of vergis ik me nu?

avatar van Richiedoom
Je hebt gelijk, foutje van mijn kant ?large conscious

avatar van theo79
Hier nu de eerste 6 afleveringen van gezien. De eerste afleveringen zijn mischien zelfs ronduit slecht te noemen maar aangezien deze serie lovende recensies krijgt toch maar verder gekeken. En inderdaad het wordt wel steeds beter. En wat een ongelooflijk heerlijk functioneel naakt in deze serie, buitengewoon gevoelig blijk ik daar altijd voor te zijn.

avatar van theo79
Nou inmiddels hier 11 afleveringen van gezien en wat ben ik blij zeg dat ik heb doorgezet ondanks dat ik het begin best slecht vond. Echt geweldig nu.

avatar van theo79
Hele seizoen inmiddels gezien. Super toffe serie

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Blood and Sand.

Begin en zelfs halverwege getwijfeld om te stoppen. Het acteerwerk is niet overal even sterk te
noemen. Gelukkig doorgezet want Spartacus is een zeer brute serie. Op het gebied van seks en
bloed wordt echt alles uit de kast getrokken. Het eindproduct mag er wezen. Op naar seizoen 2.
Zin in als een malle!

4 solide sterren van mijn kant voor 'Spartacus - Seizoen 1'.

Deze serie is voor mij totaal onverwacht beter dan de meeste grote series. Ik zit pas bij aflevering 6, maar de serie heeft ook nog een goed en interessant verhaal en sterke personages. Het letterlijk en figuurlijke mes in de rug bij Barca zag ik niet aankomen. Ik heb wel een zwak voor de heroïsche sfeer van de serie.

Hopelijk kunnen ze dit niveau volhouden ook als Spartacus ooit nog vrijkomt. Ik had echt iets verwacht als Xena.

avatar van joy4ever
Na een wat zwakke eerste aflevering wordt je als kijker al snel in de Romeinse wereld gezogen. De ongelofelijk decadente levensstijl. En je bent uiteraard getuige van de opkomst van Spartacus. Ik moest wel wennen aan de manier waarop de gevechten in beeld worden gebracht. Het bloeit vloeit letterlijk rijkelijk. Menig ledemaat vliegt in het rond. Je krijgt een ongecensureerd beeld van die tijd. Al dat verraad ook. Enkel en alleen om zelf hogerop de Romeinse ladder te komen. De characters zijn ook zonder uitzondering erg sterk.