Mijn Series +

Spartacus - Seizoen 2 (2012)

Alternatieve titel: Spartacus: Blood and Sand

Actie / Avontuur

ontwikkeld door Steven S. DeKnight
met Liam McIntyre, Manu Bennett en Peter Mensah

Spartacus is een Thracische soldaat die vecht voor de Romeinen onder Claudius Glaber. Wanneer hij tegen Glaber in opstand komt omdat die ten strijde wil trekken tegen de troepen van Mithridates VI van Pontus, wordt hij gearresteerd en tot slaaf gemaakt. Hij wordt samen met nog een aantal andere slaven geronseld voor een gladiatorenschool. Voortaan mag hij vechten in het Amfitheater tot vermaak van het Romeinse volk. Om te overleven moet hij niet alleen vechten tegen zijn collega-gladiatoren, hij moet ook vechten tegen verraad en corruptie en bovendien stelt vrouwelijke nabijheid hem op de proef. Eerst is hij koppig en onhandelbaar. Een lint van zijn vrouw, die ontvoerd is toen hij werd gearresteerd, brengt hem tot andere gedachten.

1. Fugitivus
  8. Balance
  9. Monsters
  10. Wrath of the Gods
avatar van centurion81
Nu een aantal episodes onderweg in dit seizoen, maar vind het nog niet helemaal fantastisch. De nieuwe Spartacus vind ik erg wennen en de verandering in de persoonlijkheid van Crixus is wat geforceerd en onnatuurlijk.

centurion81.

Wordt alleen maar beter

stinissen.

Gisteren weer 2 afleveringen gezien en je hebt helemaal gelijk Na aflevering 5 had ik voor het eerst weer moeite met überhaupt even een kijkpauze inlassen =)

centurion81.

Zei ik toch en ja het wordt steeds beter laatste seizoen is geniaal.

avatar van centurion81
En toch vond ik dit seizoen minder sterk..Af en toe was het té theatraal naar mijn smaak en bijvoorbeeld het leed van weken hongeren op een koude berg was totaal niet overtuigend

Het blijft leuk hoor, daar niet van maar dit seizoen zakt toch een volle ster tov het eerste voor mij. 3,5*

avatar van theo79
Dit seizoen bijna afgerond. Het begin van dit seizoen was mischien net ietsje minder dan de voorgaande seizoenen maar per aflevering wordt het beter en beter. Wat een geweldige serie is dit toch.

avatar van theo79
Dit seizoen inmiddels afgerond. Blijft een bizar goede serie. Op naar seizoen 3 en helaas tevens het laatste seizoen.

avatar van Dorstigjimmyke
theo79.

Dat vind ik nog het beste seizoen, seizoen 3. Veel geweld.

Dorstigjimmyke

Daar heb ik er nu inmiddels twee van gezien en inderdaad tot nu toe al veel geweld. Persoonlijk vind ik de serie een goed spannend verhaal hebben met bovendien ook nog eens veel naakt en geweld. Als ik dan bedenk dat ik eigelijk na de eerste twee afleveringen van seizoen 1 zat te twijfelen verder te kijken dan ben ik enorm blij dat ik toch heb doorgezet. De eerste afleveringen vond ik bijzonder slecht namelijk maar nu zit ik op een punt dat deze serie waarschijnlijk wel in mijn top 10 of mischien zelfs top 5 aller tijden zou komen te staan.

avatar van Dorstigjimmyke
theo79.

In films en series vind ik een portie geweld en naakt wel heerlijk. In het echt liever geen geweld. Naakt heb ik minder problemen mee. Het moet niet altijd serieus zijn. Wat naakt en geweld kijkt af en toe lekker weg. En er zit zeker ook wel een verhaal in en zelfs wat geschiedenis. Dus het is niet hersenloos.

Dorstigjimmyke

Ja in het echte leven heb ik ook een hekel aan geweld en mensen bewust kwetsen. Naakt heb ik totaal geen problemen mee en dan zit je bij deze serie echt goed haha

avatar van joy4ever
Ik had wel moeite met de nieuwe Spartacus, minder gespierd en overtuigend, maar uiteindelijk viel alles in de laatste aflevering op zijn plaats. Echt genieten deze serie. Je was werkelijk nooit je leven zeker in die tijd.