ad

Release datum: 14 januari 2016

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Colony

Colony speelt zich af in een nabije toekomst en centreert zich op een familie onder leiding van Will Bowman (Holloway) en Katie Bowman (Callies). Het gezin moet moeilijke beslissingen nemen om een balans te vinden tussen bij elkaar blijven en overleven. Ze wonen in Los Angeles dat bezet is door een kracht van buitenlandse indringers. Terwijl sommige mensen ervoor gekozen hebben om samen te werken met de autoriteiten en profiteren van de nieuwe orde, komen andere in opstand en ondergaan ze de gevolgen.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Colony seizoen 4?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Colony

avatar van jordandejong

jordandejong

zondag 22 januari 2017
Colony seizoen 1 Zeer vermakelijke sci-fi serie met een wat alternatieve aanpak. De nadruk ligt namelijk niet op de aliens die de VS hebben bezet, maar op het gevecht tussen 'collaboraters' en de 'resistance'. Van aliens is dit eerste seizoen eigenlijk geen sprake. Dat klinkt als een gemis, maar Colony lukt het om interessant te blijven.

Josh Holloway heeft na het gefaalde [url=https://www.tvmeter.nl/show/236>Intelligence[/url> eindelijk weer een toffe rol te pakken. Tory Kittles (begonnen in films als Frankenfish) zet eveneens een sterke rol neer als de zwijgzame Broussard. De rest van de cast is ook niet onaardig, maar de overige characters hadden wel wat kleurrijker mogen zijn. Zo'n Beau is bijvoorbeeld een enorm gemis. Had samen met Holloway een leuk duo kunnen vormen, maar er is totaal geen chemie tussen de twee, en Beau zelf is een saaie zak.

Vanaf aflevering 5 worden de afleveringen steeds spannender en wordt er ook steeds meer gehint naar de onthulling van de aliens zelf. De spanning tussen Holloway en Sarah Wayne Callies is ook leuk. Ik zag dat producer Carlton Cuse het verhaal over op z'n minst zes seizoenen wil vertellen. Of dat gaat lukken is natuurlijk de vraag, maar er zijn genoeg verhaallijnen die verder uitgediept kunnen (en hopelijk gaan) worden. De aliens zelf, The Factory, andere colonies in de VS etc.
avatar van jordandejong

jordandejong

donderdag 28 september 2017
Colony seizoen 2 Wederom veel mysterie, actie en spanning in dit tweede seizoen van Colony. En net is het ff allemaal wat beter uitgewerkt dan in het eerste seizoen. Met een zo te zien hoger budget komt er in dit tweede seizoen ook iets meer sci-fi aan te pas (met de nadruk op iets, want ik zit toch al twee seizoenen een alien show te kijken zonder dat ik tot nu toe ATTENTION: SPOILER ALARM!
een alien heb gezien). Dat maakt het extra knap dat Colony toch zo interessant weet te blijven.

Veel spanning dit tweede seizoen dus. Tevens een goede ATTENTION: SPOILER ALARM!
cliffhanger. Derde seizoen zal gefilmd worden in Vancouver, en zal zich meer in de natuur afspelen. Je krijgt wel echt het gevoel dat de makers een serie aan het creëren zijn met genoeg spanning, mysterie en materiaal om er daarna nog makkelijk 2 of 3 seizoenen aan vast te plakken. Hopelijk blijven de kijkcijfers een beetje stabiel. Seizoen 2 kwam geen enkele keer boven de miljoen tv-kijkers uit.

Ohja en thank god dat ATTENTION: SPOILER ALARM!
Beau niet is teruggekeerd. Wat een slecht character was dat zeg. Één van de grote minpunten van het eerste seizoen. Nieuwe castleden Christian Clemenson (Boston Legal) en Toby Huss voegen gelukkig daadwerkelijk wat toe.

stinissen

zaterdag 20 februari 2016
Colony seizoen 1 Drie afleveringen gezien en het wordt maar minder en minder, ik stop er mee.