• 8.230.085 stemmen

The Truth about the Harry Quebert Affair (2018)

1 seizoen

Release datum: 4 september 2018

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Truth about the Harry Quebert Affair, The

New York, voorjaar 2008. De jonge auteur Marcus Goldman lijdt aan een writer’s block, en dat terwijl de deadline van zijn uitgever nadert. Dan wordt in de tuin van zijn mentor, sterauteur Harry Quebert, het lichaam gevonden van Nola Kellergan, die ruim dertig jaar eerder op vijftienjarige leeftijd spoorloos is verdwenen. Op Nola’s lichaam ligt het manuscript van de roman die Quebert zijn doorbraak naar het grote publiek heeft bezorgd. Harry Quebert is onmiddellijk hoofdverdachte en zijn beroemde roman komt in opspraak. Overtuigd van de onschuld van zijn grote voorbeeld vertrekt Marcus naar Harry’s huis in New Hampshire om op zoek te gaan naar de werkelijke toedracht rond de dood van Nola. Maar de waarheid blijkt veel gecompliceerder dan hij dacht.

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over The Truth about the Harry Quebert Affair

Suitehome

dinsdag 6 oktober 2020
The Truth about the Harry Quebert Affair seizoen 1 Aardig moordmysterie dat minutieus ontrafelt wat er gebeurd is met de 15-jarige Nola, de muze van schrijver Harry Quebert (Patrick Dempsey). Het in Canada verfilmde verhaal is traag, maar blijft net boeien. Mede door de prachtige enscenering en landschappen. Echt spannend wordt het nooit, maar de zoektocht naar wat er gebeurd is levert een paar mooie plotwendingen op. Regisseur is de gelauwerde Jean-Jacques Annaud (Seven Years in Tibet, The Name of the Rose), die hiermee z'n eerste tv-serie maakt.
Toch valt er wel het nodige aan te merken. Het is een typisch Amerikaanse serie: smooth, oppervlakkig, uitleggerig en komt nergens echt binnen. Het literaire sausje is zonder smaak, en lijkt meer op kinderliteratuur. Ook het acteerwerk is hier en daar ondermaats; Dempsey acteert vlak en lijkt op rustgevende medicatie te zijn gezet. Omdat de serie wisselt tussen de jaren '60, '70 en eind jaren '80, had de make-up afdeling veel werk. Het ziet er allemaal verzorgd uit. Kortom, een mixed bag die je uiteindelijk snel vergeet.
avatar van hatebreeder

hatebreeder

donderdag 27 december 2018
The Truth about the Harry Quebert Affair seizoen 1 Deze serie enkele dagen geleden in een rap tempo gekeken. Ik vond dit een bijzonder goede serie. Pakkend verhaal wat eigelijk nooit inzakt. Stukje bij beetje wordt het steeds helderder wat zich heeft afgespeeld. Deze serie is echt een aanrader.