• 8.985.604 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: David Schulner

Met onder meer: Ryan Eggold, Freema Agyeman en Janet Montgomery

Release datum: dinsdag 25 september 2018

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot New Amsterdam

De briljante en charmante Dr. Max Goodwin is de nieuwste medische directeur van het oudste openbare ziekenhuis in Amerika. Zijn doel is om de bureaucratie te bestrijden en uitzonderlijke zorg te bieden. Hoe kan hij helpen? Dr. Goodwin wil de status quo verstoren en bewijzen dat hij er alles aan zal doen om dit onderbezette, slecht gefinancierde en ondergewaardeerde ziekenhuis nieuw leven in te blazen. Het enige ziekenhuis ter wereld dat ebola patiënten, gevangenen van Rikers Island en de president van de Verenigde Staten onder één dak kan onderbrengen. Hij wil het ziekenhuis terugbrengen naar de glorietijd waarin het op de kaart werd gezet.

Komt er een New Amsterdam seizoen 6?

Max Goodwin

Blood Donor (onvermeld)

Meningen over New Amsterdam

T.O.

donderdag 22 april 2021
New Amsterdam seizoen 1 Ryan Eggold als progressieve zorgmessias in een nogal brave, politiek correcte en niet heel erg realistische serie. Het 'soap'-element is echter best goed uitgevoerd, want je leeft toch snel mee met de wat oppervlakkige goedbedoelende karakters. Hier en daar krijgt het zo'n 80s/90s vibe zelfs. Bovendien brengt dit wat verlichting aan een ander belangrijk bestanddeel van de serie, namelijk de meer moderne, interessante kritiek op het Amerikaanse zorgstelsel. Hopelijk zet het tweede seizoen een stapje extra, de eerste afleveringen lijken veelbelovend.

stinissen

vrijdag 19 oktober 2018
New Amsterdam seizoen 1 Eerste drie afleveringen gezien en eerlijk gezegd smaakt het naar meer , ik ben zo wie zo al gek op ziekenhuis series.

Samael

zaterdag 30 juli 2022
New Amsterdam seizoen 3 Seizoen 1 en 2 zijn opzich nog leuk om te kijken. Dit seizoen ben ik halverwege afgehaakt vanwege het hele woke gedoe, blanken zijn slecht, de donkere mens zielig, en seizoen 4 begin ik al helemaal niet meer aan als ik zo de berichten lees

stinissen

woensdag 20 oktober 2021
New Amsterdam seizoen 4 Nieuwe seizoen doet ook mee om te laten zien hoe in en in slecht de blanke mensen zijn daarbij zijn alle blanken de misdadigers en alle donkere mensen de helden. Een beetje meer realiteitszin zou niet misstaan. Dit is bij de meeste Amerikaanse series nu een hype. Een ster aftrek van deze best goede serie.