ad

Met onder meer: Antony Starr, Ivana Miličević en Ulrich Thomsen

Release datum: 11 januari 2013

• Ziggo Bekijk via Ziggo

Over Banshee

Banshee gaat over een voormalig veroordeelde meesterdief die zich voordoet als Lucas Hood, de nieuwe sheriff van Banshee, Pennsylvania, een dorpje met een grote Amish-populatie. Als sheriff moet hij zorgen voor gerechtigheid, maar tegelijkertijd misbruikt hij zijn aangemeten positie om zijn criminele activiteiten verder te zetten. In beide rollen dient hij af te rekenen met een reeks vijanden, waaronder de gangsters die hij jaren geleden verraadde.

Seizoenen

Komt er een Banshee seizoen 5?

Acteurs en Actrices

Meningen over Banshee

avatar van Threeohthree

Threeohthree

zaterdag 16 januari 2021
Banshee seizoen 3 En door!

Dit derde seizoen is wederom onverwacht sterk. Hoe is het mogelijk? Vaak blijven dit soort series toch wel waar ze aanvankelijk voor bedoeld zijn: Vermaak. The Boys, Black Sails, Orphan Black, en Suits om er maar een paar te noemen. Daarom was ik ook zo verbaasd dat seizoen 2 echt stappen wist te maken ten opzichte van het zeer vermakelijke eerste seizoen.

Het bizarre is vooral dat het qua entertainment value niks heeft ingeboet. Allicht iets minder seks scenes maar zoals eerder aangegeven was dat uiteindelijk niet per se de charme van de eerdere seizoenen. Dit derde deel borduurt echt verder op de laatste episodes van het vorige seizoen door een flinke schep meer spanning, dikke actie, en voornamelijk sterkere verhaallijnen.

Ik had tijdens seizoen 1 nooit gedacht dat een aantal verhaallijnen mij zo konden intrigeren en zelfs konden raken. Vrijwel elke episode is een hoogtepunt op zich, het complimenteert elkaar echt feilloos, en net wanneer je je op je gemak voelt wordt er een slinger aan gegeven.

Ja, dit is echt geweldige televisie!

En oh, ik schreef aan het einde van het vorige seizoen dat ik heel graag wou dat we meer Siobhan zouden zien. Nou geloof mij maar dat episode 5 dan ook als een Red Wedding 2.0 aanvoelde. Emotioneel gebroken, maar zo ongelofelijk sterk gedaan.
avatar van Threeohthree

Threeohthree

vrijdag 15 januari 2021
Banshee seizoen 1 Verslavend!

Dat ik dit seizoen in een dag heb gezien is op zich niet heel gek, gezien ik als 30 jarige single man perfect in de doelgroep val, echter als je bedenkt dat deze serie al een paar jaar oud is, is het toch opvallend dat ik er nu pas aan toe ben gekomen.

Ook weer niet heel gek als je bedenkt dat er inmiddels 38 episodes zijn en de barrier voor entry dus iets hoger ligt dan bij de meeste lopende series. Desalniettemin toch maar in het diepe gesprongen onder het motto van "veel sex" en "veel actie". Daar was geen woord over gelogen.

De vele sex en actie is overigens niet per se wat de serie zo verslavend maakt, want los van vele intrigerende verhaallijntjes (tjes ja, het blijft natuurlijk een actie serie), is het vooral het gebrek aan echte drama dat hier de show steelt; er is een situatie, vaak onlogisch, en in plaats van de boel uit te leggen gaan we gewoon knallen zonder dat er te veel vragen worden gesteld.

Natuurlijk hier en daar wel een beetje, maar het vermaak en actie staan voorop. Personages zijn soms wat plat en motieven zijn soms wat scheef, maar dat mag de pret niet drukken.

De enige reden dat dit eerste seizoen niet hoger scoort dan vier sterren is dan ook enkel dat het nergens echt in verder gaat, zij het spanning, verhaaltechnisch, of visueel.

karst

woensdag 15 mei 2019
Banshee seizoen 1 Zit op dezelfde lijn als Dida hierboven. Over the top onrealistisch geweld, soms op het (onbedoeld) lachwekkende af.
Geen aflevering gaat voorbij zonder volkomen onnodige sex scenes. Deze lijken er louter en alleen in gedaan omdat bloot verkoopt.
Het verhaal stelt vooralsnog geen drol voor. Echt interessante karakters zijn er eigenlijk ook niet. Ik ga dit seizoen afkijken maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het beter wordt, laat staan dat ik de resterende seizoenen van deze pulp ga kijken, ik heb wel wat beters te doen.

karst

woensdag 29 mei 2019
Banshee seizoen 1 Okee, eerste seizoen uitgekeken wat beslist niet meeviel. Het werd er helaas alleen maar beroerder op.Ik verlaag mijn stem naar 2*. Dit was gewoon slecht.