• 8.985.301 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Cary Joji Fukunaga

Met onder meer: Daniel Brühl , Dakota Fanning en Luke Evans

Release datum: maandag 22 januari 2018

Eerst uitgezonden op: TNT (Verenigde Staten)

Plot The Alienist

The Alienist speelt zich af in het jaar 1896 en volgt de excentrieke psycholoog Laszlo Kreizler, die een reeks gruwelijke moorden op jonge mannelijke prostituees op moet lossen. Hij krijgt hulp van John Moore, een illustrator voor de krant, en Sara Howard, een jonge vrouw met de ambitie om de eerste vrouwelijke detective in New York te worden. The Alienist is een adaptatie van het boek van Caleb Carr.

Laszlo Kreizler

Bitsy Sussman

Captain Connor

Meningen over The Alienist

zondag 3 juni 2018
The Alienist seizoen 1 Na de prima eerste aflevering is het even inkomen, één en ander verloopt dan wat traag en statisch, maar vervolgens ontpopt deze visueel mooi in beeld gebrachte, fraai gespeelde tiendelige reeks zich tot een spannende, intrigerende serie. De eersteklas cast helpt flink, met daarin heel wat gezichten die we lang niet meer gezien hebben, zoals bijrollen van Sean Young en Michael Ironside. Altijd leuk. Naar het einde toe is de rek er wel een beetje uit en het geheel verdient een wat spannender climax, maar al met al redelijk geslaagd. Gebaseerd op het gelijknamige boek van Caleb Carr, dat ook een vervolg heeft, The Angel Of Darkness. Dus...
avatar van horizons

horizons

maandag 23 april 2018
The Alienist seizoen 1 Drie afleveringen gezien. Bruhl, Evans en Fanning zijn erg sterke combinatie. Toffe aantiteling. Aanrader, benieuwd naar verdere ontwikkeling.