• 8.985.476 stemmen

Ontwikkeld door: Måns Mårlind en Björn Stein

Met onder meer: Leïla Bekhti, Gustaf Hammarsten en Peter Stormare

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Release datum: zondag 23 oktober 2016

Eerst uitgezonden op: SVT1 (Zweden)

• CANAL+ Bekijk via CANAL+
  • myLum (Lumière) Bekijk via myLum (Lumière)

Plot Midnattssol

De Franse detective Kahina Zadi reist naar het Zweedse plaatsje Kiruna om de moord op een Fransman te onderzoeken. Al snel vallen er meer doden. Kahina en haar Zweedse assistent Anders Harnesk stuiten op een tien jaar oude geheime samenzwering van vele dorpsbewoners. Kahina wordt geconfronteerd met een gewetenloze seriemoordenaar, een macaber plan en haar eigen pijnlijke verleden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Midnattssol

maandag 8 mei 2017
Midnattssol seizoen 1 Spannende, bijzonder sfeervolle zweedse misdaadserie, met een bovengemiddeld sterk plot en boeiende personages. De prachtige natuuropnamen dragen ook een flink steentje bij. Met 'slechts' acht afleveringen is de serie net lang genoeg en is er geen overtollig vet. Intrigerend en mysterieus, met een knap uitgewerkte spanningsboog.
avatar van Bottleneck

Bottleneck

donderdag 7 december 2017
Midnattssol seizoen 1 Prima kijkvoer. Doet me in veel opzichten denken aan Bron: de vreemde moorden, de samenwerking met een buitenlandse rechercheur, de toedracht van de moorden, etc. Maar het kan niet tippen aan die serie (wat geen schande is). Wel sfeervol gebracht, met die Lapland-setting en de theme muziek. Kleine stoorpuntjes vind ik het achtergrondverhaaltje van de Franse rechercheur en dat de serie gaandeweg aan kracht inboet waardoor het niet zal beklijven.
avatar van Roodezand

Roodezand

zondag 2 april 2017
Midnattssol seizoen 1 De eerste 3 afleveringen waren redelijk. Daarna werd het snel minder. Ook niet zo goed geacteerd.