Mijn Series +

Midnattssol - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titels: Jour Polaire | Midnight Sun

Zweden / Frankrijk
Thriller

ontwikkeld door Måns Mårlind en Björn Stein
met Leïla Bekhti, Gustaf Hammarsten en Peter Stormare

De Franse detective Kahina Zadi reist naar het Zweedse plaatsje Kiruna om de moord op een Fransman te onderzoeken. Al snel vallen er meer doden. Kahina en haar Zweedse assistent Anders Harnesk stuiten op een tien jaar oude geheime samenzwering van vele dorpsbewoners. Kahina wordt geconfronteerd met een gewetenloze seriemoordenaar, een macaber plan en haar eigen pijnlijke verleden.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van DjFrankie
Zelden zo'n heftige eerste aflevering gezien. Belooft wat.

avatar van AOVV
Deze staat ook nog klaar om te bekijken. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen!

avatar van DjFrankie
Prima serie, niet zo voorspelbaar gelukkig.

avatar van Roodezand
De eerste 3 afleveringen waren redelijk. Daarna werd het snel minder. Ook niet zo goed geacteerd.

avatar van james_cameron
Spannende, bijzonder sfeervolle zweedse misdaadserie, met een bovengemiddeld sterk plot en boeiende personages. De prachtige natuuropnamen dragen ook een flink steentje bij. Met 'slechts' acht afleveringen is de serie net lang genoeg en is er geen overtollig vet. Intrigerend en mysterieus, met een knap uitgewerkte spanningsboog.

Vond het geen slechte serie, na een sterk begin zakt het daarna wat in door de vele dialogen. Echter vanaf afl. 4 zit de spanning er goed in, er heerst steeds een dreiging in de volgende episodes. Toch een minpuntje, de rituelen worden te veel uitgelicht en het verleden van Kahina vind ik geen meerwaarde, eerder een ergernis. De beelden zijn knap geschoten, zeer prachtige natuur shots en de acteurs brengen het er naar mijn mening er ook meer dan goed vanaf. Geen uitschieter, maar het bekijken toch meer dan waard, de gewelddadige scenes werden eveneens goed in beeld gebracht.

avatar van Kasparovski
Is nu ook aan het Nederlandse aanbod van Netflix toegevoegd! Ben heel benieuwd. Hopelijk kunnen ze het niveau van Bron enigszins evenaren.

avatar van joy4ever
Ik ben meestal niet van "dit soort" series maar me er toch maar aan gewaagd. And I am glad I did. Het was erg goed. Wat me erg aansprak was dat er eigenlijk geen happy end was. Dan doel ik met name op de verdrinkingsdood van de laatste 17. Een aantal moorden werden ook vrij bruut in beeld gebracht. Terwijl het tegelijkertijd zo nu en dan een vrij brave serie is. Dit contrast sprak me erg aan in ieder geval. Prima kijkvoer. Met als bonus practige pics van het landschap.

avatar van Bottleneck
Prima kijkvoer. Doet me in veel opzichten denken aan Bron: de vreemde moorden, de samenwerking met een buitenlandse rechercheur, de toedracht van de moorden, etc. Maar het kan niet tippen aan die serie (wat geen schande is).

Wel sfeervol gebracht, met die Lapland-setting en de theme muziek. Kleine stoorpuntjes vind ik het achtergrondverhaaltje van de Franse rechercheur en dat de serie gaandeweg aan kracht inboet waardoor het niet zal beklijven.

avatar van hoffhaan
Goed begin van deze serie, ben benieuwd naar de volgende afleveringen. 4.0

waarom zei de stervende piloot, Järven als vertaling van Geatki, en niet gewoon meteen Geatki? Ik heb geen een de saminamen weten verzweedsen...