• 8.985.633 stemmen

The Newsroom (2012-2014)

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Aaron Sorkin

Met onder meer: Jeff Daniels, Emily Mortimer en John Gallagher Jr.

Release datum: zondag 24 juni 2012

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot The Newsroom

Deze HBO-dramareeks van Aaron Sorkin draait om de ankerman van een nieuwszender (Jeff Daniels), zijn nieuwe executive producer (Emily Mortimer), zijn nieuwsredactie en hun werkgever. Ondanks de commerciële doelstellingen van de zender, de politieke druk van buitenaf en alle persoonlijke problemen waarmee ze kampen, slaan ze de handen ineen voor een vaderlandslievende en enigszins wereldvreemde missie: koste wat het kost kwaliteitsnieuws afleveren.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Will McAvoy

Meningen over The Newsroom

avatar van Boenga

Boenga

maandag 11 december 2017
The Newsroom seizoen 1 The Newsroom: een dubbel gevoel. Een gezonde dosis kritiek naar de VS-politiek, en 'the US is not the greatest'; maar anderzijds is die kritiek toch maar naar een beperkte groep mensen (vooral de Tea Party) gericht, en 'it càn be the greatest'. Enerzijds een poging tot een realistische weergave van de journalistieke wereld op een nieuwszender; maar anderzijds is dat reality-gehalte bijzonder pover in bijvoorbeeld de aflevering met de Egyptische insider - te simpel, te makkelijk, en een te happy end. Dat laatste geldt trouwens voor zowat alle situaties en afleveringen, en op dat vlak is The Newsroom gewoon tè cliché-Amerikaans. De acteurs vind ik uitstekend, maar die dialogen... Iedereen heeft altijd z'n gevatte antwoord klaar, elke repliek is ijzersterk, steeds honderd procent to the point en doordacht. Het gaat allemaal zo vlot dat de gesprekken daardoor aan charmes inboeten. The Newsroom is best wel mooi en boeiend, met plezier naar gekeken. Maar het is ook tè mooi en tè af.