Mijn Series +

24 - Seizoen 2 (2002-2003)

Alternatieve titel: Twenty Four

Actie / Drama

ontwikkeld door Robert Cochran en Joel Surnow
met Kiefer Sutherland, Dennis Haysbert en John Terry

24 draait om Jack Bauer en zijn werk bij de Counter Terrorist Unit (CTU), een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie. Het doel van CTU is om terroristen in de gaten te houden, alsmede het opsporen van terroristencellen en deze te vernietigen.

1. Day 2: 8:00 A.M.-9:00 A.M.
  2. Day 2: 9:00 A.M.-10:00 A.M.
  3. Day 2: 10:00 A.M.-11:00 A.M.
  4. Day 2: 11:00 A.M.-12:00 P.M.
  5. Day 2: 12:00 P.M.-1:00 P.M.
  6. Day 2: 1:00 P.M.-2:00 P.M.
  7. Day 2: 2:00 P.M.-3:00 P.M.
  8. Day 2: 3:00 P.M.-4:00 P.M.
  9. Day 2: 4:00 P.M.-5:00 P.M.
  10. Day 2: 5:00 P.M.-6:00 P.M.
  11. Day 2: 6:00 P.M.-7:00 P.M.
  12. Day 2: 7:00 P.M.-8:00 P.M.
  13. Day 2: 8:00 P.M.-9:00 P.M.
  14. Day 2: 9:00 P.M.-10:00 P.M.
  15. Day 2: 10:00 P.M.-11:00 P.M.
  16. Day 2: 11:00 P.M.-12:00 A.M.
  17. Day 2: 12:00 A.M.-1:00 A.M.
  18. Day 2: 1:00 A.M.-2:00 A.M.
  19. Day 2: 2:00 A.M.-3:00 A.M.
  20. Day 2: 3:00 A.M.-4:00 A.M.
  21. Day 2: 4:00 A.M.-5:00 A.M.
  22. Day 2: 5:00 A.M.-6:00 A.M.
  23. Day 2: 6:00 A.M.-7:00 A.M.
  24. Day 2: 7:00 A.M.-8:00 A.M.
avatar van The Oceanic Six
I'm gonna need a hacksaw.

Seizoen 2 is al een stuk grootschaliger dan het debuutseizoen, maar ondanks dat het spectaculairder is, is het niet meteen een beter seizoen geworden. Daarvoor blijft alles rondom dochter Kim ook nu weer enorm irritant. Het dieptepunt is wel het deel dat ze in de bunker beland bij een of andere hippie die haar vol doen geloven dat de wereld is vergaan. Ook wordt ze achtervolgt door een boze vader en komt ze in de gevangenis. Het waren constant irritante onderbrekingen, want het hoofdverhaal mag er wel degelijk wezen.

Jack rouwt om zijn vermoorde vrouw en heeft CTU verlaten, waar hij geen vertrouwen en gevoel meer voor heeft. Zijn dochter Kim en hij hebben er een slechtere band door gekregen, waardoor hij een mentaal wrak is. Toch raakt hij uiteraard weer betrokken bij CTU, als er gejaagd wordt op een atoombom. En in zijn oude rol blijkt Jack gewoon nog steeds die heerlijke bad-ass te zijn. Hij krijgt de ruimte om los te gaan en het blijft tot het einde toe zeer boeiend.

Maar toch komen de sterkste scenes dit seizoen uit de emotionele hoek. Jack die telefonisch afscheid neemt van Kim als hij denkt op zelfmoordmissie te zijn met de atoombom en Jack en George Mason die hun afscheidsgesprek voeren vond ik enorm indrukwekkende momenten.

En in dit seizoen heeft Jack gelukkig ook genoeg vrienden. Zo maken we kennis met Michelle en zijn uiteraard Tony en David Palmer present. Drie personages waar je als 24 fan toch erg veel voor voelt. Aan de andere kant staan weer enorm ergerlijke figuren als Nina Myers en Sherry Palmer, al is dat uiteraard hun rol die ze goed spelen. Maar ik kon Sherry echt niet uitstaan, was vrij lastig de scenes met haar uit te zitten.

Seizoen 2 weer absoluut te overtuigen.

avatar van rcuppen79
Tweede seizoen van de uiterst succesvolle serie 24. Dit tweede seizoen overtreft zijn voorganger op vrijwel alle punten. Hoewel het verhaal langzaam op gang komt, wordt het wel uitermate spannend wanneer het daadwerkelijk op gang is gekomen. Sutherland is wederom in vorm als CTU agent Jack Bauer, net als Dennis Haysbert als de president. Xander Berkeley steelt de show en het is jammer dat ze zijn karakter uit de serie hebben geschreven. Daar waar het eerste seizoen naar het einde toe steeds ongeloofwaardiger werd, sluit dit seizoen nog enigszins geloofwaardig af. Eén van de betere seizoenen die ik van een serie heb gezien.