Mijn Series +

Manifest - Seizoen 1 (2018-2019)

ontwikkeld door Jeff Rake en Matthew Fernandes
met Melissa Roxburgh, Josh Dallas en Athena Karkanis

Montego Air vlucht 828 is veilig geland na een nogal turbulent verlopen routinevlucht. Zowel de passagiers als de bemanningsleden zijn opgelucht wanneer ze de grond weer raken. Tijdens de paar uur die zij in de lucht hebben doorgebracht, is de rest van de wereld vijf jaar verder gekomen. Vrienden, geliefden en familieleden die de hoop hadden opgegeven en verder gingen met hun leven, worden nu geconfronteerd met het feit dat iedereen van vlucht 828 het vermeende ongeval overleefd heeft. De inzittenden van de vlucht krijgen een tweede kans, maar komen er al snel achter dat dit grote mysterie grote gevolgen heeft. Het lijkt erop dat zij voorbestemd zijn voor grootse dingen.

1. Pilot
  14. Upgrade
  15. Hard Landing
  16. Estimated Time of Departure
avatar van renzoroy
Dat dat "set them free" niet over die 2 honden ging, was natuurlijk meteen al te verwachten. Verder wel ok. Doet mij wel een beetje denken aan The 4400, Resurrection, Lost en The Crossing. Bij 3 van die series hebben we nooit een verklaring mogen krijgen, laten we hopen bij deze wel.

jakkepoes
Het gegeven klinkt interessant. Hopelijk gaat het verhaal niet ontsporen. Ga deze wel bekijken in de kerstvakantie.

De eerste 4 afleveringen beloven veel goeds.
Langzaamaan komen de verschillende personen die aan boord van vlucht 828 zaten met elkaar te maken.
Ook het gegeven binnen een gezin waarbij iemand na 5,5 jaar weer terugkeert en de andere door is gegaan met zijn of haar leven, zorgt voor de nodige filosofische situaties.
Ben benieuwd naar de rest.

avatar van filmobsessie
vind dit wel sterk geschreven, bouwt mooi langzaam op naar een climax. Verveelt nergens en Seizoen 2 gaat gewoon verder. Echter alleen iets te Americaans voor mij, terug te zien in de als maar hamerende familiewaardes. Pfff begin gewoon een driehoeksverhouding als je na 5 jaar vermist wordt terug keerd en je vriend is nu met je beste vriendin maar kan nu niet kiezen. Maar dat kan natuurlijk niet in America.

kan niet wachten op 2e seizoen

Elke aflevering wordt beter en beter en we kijken elke keer weer uit naar de volgende afleveringen.
De lage score op 7 stemmen snap ik ook niet. Laten we hopen dat de schrijvers een duidelijk verhaal en uiteindelijke ontknoping voor ogen hebben.