Mijn Series +

Castle Rock - Seizoen 1 (2018)

Horror / Mystery

ontwikkeld door Sam Shaw en Dustin Thomason
met Bill Skarsgård, Jane Levy en Scott Glenn

De anthologieserie Castle Rock brengt vele karakters en thema’s uit de boeken van Stephen King samen. Elke aflevering focust zich op een wereld uit een bekend verhaal van de auteur. Henry Deaver ontvangt een bericht, waardoor hij voor het eerst sinds de dood van zijn vader besluit terug te keren naar Castle Rock. Daar, in onder meer de gevangenis van Shawshank, gebeuren gruwelijke dingen.

1. Severance
  8. Past Perfect
  9. Henry Deaver
  10. Romans

avatar van james_cameron
Intrigerende maar vooralsnog teleurstellende serie over het plaatsje Castle Rock, plaats van handeling van veel van de verhalen van Stephen King. De eerste paar afleveringen zijn uitstekend en scheppen de nodige verwachtingen, die vervolgens niet worden ingelost. Personages en plotlijnen zijn slechts marginaal boeiend en de boel sleept zich maar een beetje voort. Hier en daar komt de boel kortstondig tot leven en tegen het einde wordt het seizoen wel iets beter, maar dit is grotendeels een gemiste kans. Hopelijk wordt het tweede seizoen, met waarschijnlijk een volledig nieuwe cast en andere verhaallijn, een stuk beter.

avatar van W B
W B
Heerlijke serie. Het onheilspellende sfeertje en de goede acteurs tekenen de serie. Tien afleveringen jezelf afvragen waarom iets gebeurt, lieten mij uiteindelijk aan het eind achter met gemengde gevoelens. Ietwat ander eind dan ik verwachtte, maar wel eentje waarover je na blijft denken en praten. Typisch King / Abrams. Nu al retebenieuwd naar seizoen 2!

Zeker genietbaar maar het deels toch wel boeiende mysterie leidt uiteindelijk tot een vrij vage ontknoping die teveel vragen overlaat aan de kijker waarbij je uiteindelijk een beetje een "Lost" gevoel krijgt. Uitstekende acteurs en lekker sfeertje, maar het weet nog te weinig te raken.