Mijn Series +

Misdaad / Thriller
Miniserie, 480 minuten

ontwikkeld door Marti Noxon
met Amy Adams, Patricia Clarkson en Chris Messina

De journaliste Camille Preaker richt zich op criminele actualiteit en is recentelijk uit een psychiatrische inrichting vrijgekomen. Ze heeft jaren gekampt met automutilatie, maar lijkt klaar te zijn terug te keren in de maatschappij. Camille keert terug naar haar ouderlijke woonplaats in Wind Gap, Missouri om er de moord op twee jonge meisjes te onderzoeken. Tijdens het onderzoek wordt ze, onder toeziend oog van Adora, met haar eigen demonen geconfronteerd.

1. Vanish
  6. Cherry
  7. Falling
  8. Milk
avatar van tattoobob
Eerste aflevering is sterk.....Amy Adams zet een sterke rol neer.
Dit smaakt naar meer.

avatar van Esteban
Geregisseerd door Jean-Marc Vallée (Big Little Lies)? I'm in! Wat een cast ook, razend benieuwd.

Kos
Best wel aardig tot nu toe.

Heerlijke serie. Productie en cast zijn echt uitzonderlijk goed. Ben benieuwd wat anderen hier van het einde vonden. Ik vind Amma als moordenaar toch iets te sterk.. Had al een voorgevoel in de laatste 10 min dat er nog een twistje zou komen maar vond dit toch te vergezocht. Natuurlijk is ze compleet verknipt opgevoed, komt de hele serie naar voren dat haar acties niet te peilen zijn en waren zij en haar vriendinnen voor die leeftijd aardig gek, maar een moordenaar.. Meh.

Kos
Inderdaad nogal belachelijk dat einde.

Sterker nog.. ik vond dat hele Munchhausen verhaal er de laatste 2 episodes ook nogal met de haren bijgesleept.. dan krijg je ook nog eens dit

Serie moet het met name hebben va de sfeer, muziek en beeldvoering. Verder een beetje onzinnig verhaal.

avatar van renzoroy
Ik vond niks mis met het einde. Goede, spannende en originele serie, zoals we van HBO gewend zijn

Don't tell mama

Kos
Veel te vergezocht allemaal.

Kos schreef:
Inderdaad nogal belachelijk dat einde.

Het (ook een semi boekspoiler) Munchausen verhaal kocht ik nog wel. Amma vond ik er echt bijgesleept. Zonde, want ik sprak iemand die het boek heeft gelezen en die zei dat beide in het boek vele malen beter zijn uitgewerkt, vooral met betrekking tot Amma en het aandeel wat haar vriendinnen hebben gehad. De serie laat dit eigenlijk geheel open want in de gehele serie krijg je weinig aanknopingspunten om er iets van te maken. En dat flitsen van beelden tijdens de fucking credits is natuurlijk schandalig, gelukkig keek ik nog, lol.

avatar van james_cameron
Uitstekende achtdelige miniserie, gebaseerd op het gelijknamige boek van Gillian Flynn. Wat een sfeer en wat een mooi uitgewerkte beschadigde personages. Regisseur Jean-Marc Vallée maakte voor HBO eerder al het indrukwekkende Big Little Lies, maar hier overtreft hij zichzelf. Slechts in de laatste aflevering, wanneer de subtiele, broeierige aanpak plaatsmaakt voor enkele ongeloofwaardige scenes en een meer conventionele spanningsopbouw, laat hij wat steken vallen, maar tegen die tijd is meer dan bewezen dat dit eersteklas televisiedrama is.

avatar van Esteban
Nóg straffer dan Big Little Lies? Dan schieten mijn verwachtingen het plafond voorbij. Al werd over de finale van deze voorganger net hetzelfde gezegd. Can't wait to check it out.

avatar van MVA
MVA
Ik vraag me soms af wat het eindproduct was geweest indien er een deftige regisseur was aangesteld, hoewel, het script is eigenlijk ook al vrij zwak buiten aflevering vijf. Net als in Big Little Lies laat meneer Vallée elk gevoel voor sfeer en ritme wegrotten in een pijnlijk irritante stroom van sentimentele en pseudoartistieke editing. Die filter was ook vrij lelijk, maar dat verbergt dan weer het feit dat je geen goed cinematografisch oog hebt.

Ik had graag ook wat meer Patricia Clarkson gehad, voor mij het enige interessante personage, maar dat kan ook aan feit liggen dat ik haar een zeer verdienstelijke actrice vind.

Pijnlijk gemiddeld.

avatar van Koerok
MVA schreef:
...elk gevoel voor sfeer en ritme wegrotten in een pijnlijk irritante stroom van sentimentele en pseudoartistieke editing.
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Die scenes en de gepijnigde blikken die duren en duren maar (hoewel anderen daar misschien juist van zullen smullen). Het verhaal had denk ik beter tot z'n recht gekomen in een goed gemaakte 2 uur durende film, want zoveel materiaal was er nou ook weer niet.

avatar van JorisTVmeter
Vanaf woensdag 4 september om 22.00 u. op Canvas (telkens twee afleveringen)

avatar van 606
JorisTVmeter schreef:
Vanaf woensdag 4 september om 22.00 u. op Canvas (telkens twee afleveringen)
In mijn tv gids staat 22.15

avatar van Kronos
Koerok schreef:

Na enige tijd gaan de gepijnigde blikken wel vervelen inderdaad. Maar de basis is toch het verhaal. En dat stelt gewoon te weinig voor. Ongeloofwaardig ook, want de moeder had de jonge Camille ongeacht haar tegenstand natuurlijk makkelijk doodziek kunnen maken. Dat Jean-Marc Vallée uit het weinige materiaal en het flauwe plot toch nog een redelijk genietbare achtdelige serie weet te persen is eerder een verdienste. Het grootste probleem is wat mij betreft het verhaal van Gillian Flynn. Al valt Sharp Objects nog mee vergeleken met Gone Girl.

Ik heb trouwens eens een docu gezien (Mommy Dead and Dearest) over een meisje dat was opgevoed door een moeder met het syndroom van Münchhausen by proxy. Zij werd ervan beschuldigd haar vriendje dat ze via internet had leren kennen aangezet te hebben tot moord op haar moeder.

avatar van Esteban
Kleine mededeling voor wie Sharp Objects via CANVAS volgt / opneemt: De finale aflevering zou er door het voetbal slechts gedeeltelijk kunnen op staan. Vandaag (DO 26/9) is er een herhaling van deze episode, iets na 23 uur.

avatar van Pinguin#13
MVA schreef:

Ik heb nu net het tegengestelde. Het is de aparte sfeer en een wat ongebruikelijke manier van vertellen die mij hierin getrokken hebben. Het door elkaar lopen van heden en flash-backs vond ik knap gedaan en ook heel efficiënt. Op zich vond ik de 'redding' wel mooi in beeld gebrecht: blauw geflikker en haar editor die gewoon in actie geschoten is, meer hoeft dat niet altijd te zijn… Tot er op het einde alsnog een ultieme twist in moest… Moet dat nu? Je moet het niet altijd per se nog gekker willen maken. Dat vond ik er persooonlijk dan weer net te veel aan.

avatar van Pinguin#13
MVA schreef:
Ik vraag me soms af wat het eindproduct was geweest indien er een deftige regisseur was aangesteld, .

Ik heb nu net het tegengestelde. Het is de aparte sfeer en een wat ongebruikelijke manier van vertellen die mij hierin getrokken hebben. Het door elkaar lopen van heden en flash-backs vond ik knap gedaan en ook heel efficiënt. Op zich vond ik de 'redding' wel mooi in beeld gebracht: blauw geflikker en haar editor die gewoon in actie geschoten is, meer hoeft dat niet altijd te zijn… Tot er op het einde alsnog een ultieme twist in moest… Moet dat nu? Je moet het niet altijd per se nog gekker willen maken. Dat vond ik er persoonlijk dan weer net te veel aan.

avatar van DjFrankie
Ben wel fan van Adams, speelt heel natuurlijk. Enige nadeel van deze prima serie is dat het op een gegeven moment toch wat voorspelbaar wordt.
Einde dan weer niet voorspelbaar maar iets te ver gezocht, maar lekker sfeertje ook verder

avatar van daan258
Leuk, maar mijn verwachtingen waren hoger.
De serie is inderdaad erg traag zoals vele al doen zeggen. Vaak is dit niet erg, maar als je een miniserie heb van 8 episodes hoop je wel dat op een gegeven moment het tempo er wat meer in komt. Jammer genoeg blijft het een beetje op hetzelfde niveau hangen. Toch blijf je wel kijken omdat je nieuwsgierig bent naar het eind en de sfeer erg goed is neergezet. Daarbij is de cast ook heel erg sterk, met name Amy Adams.