Mommy Dead and Dearest (2017)

Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Erin Lee Carr

In het jaar 2015 werd het levenloze lichaam van Dee Dee Blancharde aangetroffen. Ze lag op haar bed in een plas bloed en was vermoedelijk al enkele dagen dood. Van Gypsy Rose, de zieke dochter van Blancharde, was geen enkel spoor te bekennen. Later werd zij gelinkt aan de dood van haar moeder. Gedurende het politie-onderzoek werd duidelijk dat er zich binnen de muren van het huis van moeder en dochter verschrikkelijke dingen afspeelden. Deze documentaire werpt daar een blik op.

Goeie serie gemaakt over dit waargebeurde verhaal.

Uitstekende documentaire over een jonge vrouw die verantwoordelijk is voor de dood van haar moeder. Voornamelijk een bijzonder en ook tragisch waargebeurd verhaal over een ziekelijke moeder/dochter-relatie. De opbouw had wellicht wat beter gekund, maar het archiefmateriaal (waaronder politieverhoren) en de interviews met de direct betrokkenen (waaronder de jonge vrouw zelf) zijn boeiend genoeg. Een kleine 4.0 sterren.