Mijn Series +

Pingu - Seizoen 1 (1986-1990)

Zwitserland / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Familie

ontwikkeld door Otmar Gutmann
met de stem van Carlo Bonomi

Pingu is een charmante en brutale jonge pinguïn die in de sneeuw en het ijs van de Zuidpool leeft. Vaak bevindt hij zichzelf in lastige en komische situaties. De ondeugende pinguïn ondergaat de uitdagingen van het leven, terwijl hij langzaam opgroeit tot een wijze pinguïn. Pingu heeft plezier in het chillen met zijn familie en vrienden in hun Arctische thuis, maar dat is nog maar het topje van de ijsberg als het gaat om alle coole avonturen van deze pinguïn. Soms loopt het dan ook uit de hand terwijl de ondeugende kleine pinguïn van het ene avontuur naar het andere gaat.

1. Pingu Is Introduced
  24. Noise
  25. Pingu and the Barrel Organ
  26. Pingu's Circus
avatar van arevee
Blijft nostalgie dit, de ene aflevering waarin Pingu een "slechte" droom heeft, heeft me als klein kind echt nachtmerries bezorgt. Verder nogal braaf maar wel prima gemaakt, en leuk om met je kleine neefje naar te kijken, die is helemaal gek van Pingu ondertussen.