Mijn Series +

Revenge - Seizoen 3 (2013-2014)

Drama / Thriller

ontwikkeld door Mike Kelley
met Henry Czerny, Emily VanCamp en Madeleine Stowe

Emily Thorne keert terug naar The Hamptons om er zogezegd de zomer door te brengen. Ze huurt een huisje naast de villa van de familie Grayson. Maar dat doet ze niet zomaar: als kind kwam ze vaak naar 'The Hamptons'. In werkelijkheid heet Emily eigenlijk 'Amanda Clarke'. Haar vader is lang geleden bedrogen en bestolen geweest door de familie Grayson en nadat haar vader in de gevangenis overleden is, keert ze terug om wraak te nemen op iedereen die hieraan heeft meegewerkt. Bovenaan haar lijstje staat 'Victoria Grayson', de moeder van de familie Grayson. Emily moet proberen om, zonder al te veel op te vallen, haar plan uit te voeren. Maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, want een heleboel onverwachte ontwikkelingen bemoeilijken dit.

1. Fear
  21. Impetus
  22. Execution
Super serie.....echt van genoten......4,5

avatar van Boenga
Los van de doorlopende opeenvolging van toevalligheden:
goeie start en heel sterke opbouw tot aflevering 10 - naar wat in theorie het hoogtepunt en het eindsaldo had moeten//kunnen zijn.
Zoals enigszins verwacht is dat niet het geval; logisch, want anders hadden er geen 12 volgende afleveringen (en vierde seizoen) kunnen zijn.

Helaas loopt het daarna enigszins fout door datgene waar iedere kijker wel een beetje schrik van heeft bij dit soort series: er komen teveel nieuwe slash overbodige personages bij (de vader van Patrick; Tyler, een ex-celgenoot van Nolan; mediamagnaat Pascal;...); en er wordt te veel en te ver gezocht gezocht naar 'wat kunnen we hier nog meer uithalen'. Heel eventjes zakt het niveau nog net niet als een pudding in elkaar.

Naar het einde toe gaat het gelukkig weer de goeie richting uit, de laatste twee afleveringen zijn heel sterk; en met de dood van Conrad (en Aiden), en Victoria die in een inrichting terecht komt, zou de serie hier in principe kunnen gestopt zijn.

Maar er is een seizoen 4, en Madeleine Stowe prijkt nog steeds als eerste op de castlijst...

4* voor de eerste helft en het einde; 3* voor wat daartussen zit; en dus 3,5*