• 8.985.277 stemmen

The Big Bang Theory - Seizoen 11 (2017-2018)

Show titel: The Big Bang Theory

Ontwikkeld door: Chuck Lorre en Bill Prady

Met: Johnny Galecki, Jim Parsons en Kaley Cuoco

Datum van release: maandag 25 september 2017

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 11 via HBO Max

Plot The Big Bang Theory

De vrienden Sheldon, Leonard, Raj en Howard zijn echte geeks met een voorliefde voor wiskunde en fysica. Ze snappen alles op het gebied van natuur- en scheikunde en van zwaartekracht tot atomen. Maar voeg atomen samen tot een vrouw en het bevattingsvermogen van de mannen komt tot stilstand. Gelukkig hebben ze hun blonde buurvrouw Penny die lang niet zo slim is, maar wel de sociale vaardigheden beheerst.

Afleveringen Seizoen 11 (2017-2018)

1. 1. The Proposal Proposal

25 september 2017 (22 minuten)

Amy geeft Sheldon antwoord op zijn aanzoek. Howard en Bernadette krijgen te maken met onverwacht nieuws.

2. 2. The Retraction Reaction

2 oktober 2017 (22 minuten)

Leonard brengt de hele universiteit in verlegenheid met een beschamend interview. Amy en Bernadette komen nader tot elkaar als ze hun success moeten verbergen voor Sheldon en Howard.

3. 3. The Relaxation Integration

9 oktober 2017 (22 minuten)

Sheldon en Amy hebben moeite met het zoeken van een datum en locatie voor hun bruiloft. Raj en Stuart maken ruzie om een collega van Bernadette.

4. 4. The Explosion Implosion

16 oktober 2017 (22 minuten)

Howard en Sheldon door de woestijn om daar een modelraket te lanceren. Wanneer zijn moeder bevriend raakt met Penny, heeft Leonard het daar moeilijk mee.

5. 5. The Collaboration Contamination

23 oktober 2017 (22 minuten)

Sheldon en Koothrappali nemen Bernadette in vertrouwen wanneer ze het niet langer aan kunnen dat Amy en Wolowitz samenwerken. Penny en Leonard krijgen uit onverwachte hoek hulp met het omgaan met Sheldon.

6. 6. The Proton Regeneration

2 november 2017 (22 minuten)

Sheldon gaat de strijd aan met Wil Wheaton voor de rol van Professor Proton. Penny neemt de zorg over Halley op zich, wanneer Bernadette en Wolowitz beiden hun bed niet uit mogen.

7. 7. The Geology Methodology

9 november 2017 (22 minuten)

Sheldon en Bert werken samen een aan onderzoekprojet, ondanks dat Sheldon zich hier voor schaamt. Penny en Bernadette coachen Koothrappali bij zijn relatie met Ruchi.

8. 8. The Tesla Recoil

16 november 2017 (22 minuten)

Leonard en Wolowitz zijn woedend als ze er achter komen dat Sheldon achter hun rug met het leger wil samenwerken. Bernadette moet rusten, en vraagt Raj om uit te zoeken of Ruchi haar baan probeert te stelen.

9. 9. The Bitcoin Entanglement

30 november 2017 (22 minuten)

Sheldon probeert z'n vrienden een lesje te leren nadat ze hem hebben buitengesloten van een investering in Bitcoin. Een oude video onthult een geheim over de relatie tussen Leonard en Penny.

10. 10. The Confidence Erosion

7 december 2017 (22 minuten)

Sheldon en Amy proberen de stress weg te nemen bij het plannen van hun bruiloft, door het probleem wiskundig aan te pakken. Koothrappalli neemt afstand van Wolowitz, nadat hij zich realiseert dat zijn beste vriend eigenlijk zijn zelfvertrouwen schaadt.

11. 11. The Celebration Reverberation

14 december 2017 (22 minuten)

Sheldon en Wolowitz zijn druk met het plannen van de verjaardagen van Amy en Halley. Leonard ontvangt een kerstbrief van zijn broer. Dit zorgt ervoor dat hij zich zorgen begin te maken over zijn eigen prestaties.

12. 12. The Matrimonial Metric

4 januari 2018 (22 minuten)

Sheldon en Amy houden een reeks geheime experimenten, om zo te bepalen wie van hun vrienden het meest geschikt is als getuige voor hun huwelijk. Penny onthult haar ware gevoelens voor Amy.

13. 13. The Solo Oscillation

11 januari 2018 (22 minuten)

Wanneer Sheldon de samenwerking met Amy beëindigt, bouwen zij en Leonard een band op tijdens een aantal wetenschappelijke experimenten. Bert vervangt Wolowitz in de band Footprints on the Moon, en Sheldon vindt in Penny een verrassende bron van wetenschappelijke inspiratie.

14. 14. The Separation Triangulation

18 januari 2018 (22 minuten)

Koothrappali belandt in een huiselijk drama wanneer hij er achter komt dat de vrouw met wie hij aan het daten is, getrouwd is. Wanneer Sheldon zijn oude kamer huurt, om hier rustig te kunnen werken, maakt hij Leonard gek door een voorbeeldige huurder te zijn.

15. 15. The Novelization Correlation

1 februari 2018 (22 minuten)

Sheldon probeert een optreden te krijgen in de nieuwe Professor Proton show. Wil Wheaton biedt de rol echter aan Amy aan. Penny wordt boos wanneer ze denkt dat de vrouwelijke hoofdrolspeler in Leonard's boek op haar gebaseerd is.

16. 16. The Neonatal Nomenclature

1 maart 2018 (22 minuten)

De bevalling van Bernadette komt laat nog steeds op zich wachten, en haar vrienden proberen van alles om de boel op gang te brengen. Wolowitz confronteert Bernadette met het feit dat Amy per ongeluk verklapt dat ze de naam van hun zoon al heeft gekozen.

17. 17. The Athenaeum Allocation

8 maart 2018 (22 minuten)

Leonard doet grote moeite om de perfecte huwelijkslocatie voor Sheldon en Amy te vinden. Bernadette en Wolowitz hebben moeite met de beslissing wie er bij de kinderen blijft, en wie er weer gaat werken.

18. 18. The Gates Excitation

29 maart 2018 (22 minuten)

Bill Gates wil investeren in het farmaceutische bedrijf waar Penny werkt. Leonard, Koothrappali en Wolowitz doen er alles aan om hem te ontmoeten. Sheldon denkt dat hij het slachtoffer is van een 1 april-grap.

19. 19. The Tenant Disassociation

5 april 2018 (22 minuten)

Wanneer Leonard er achter komt dat Sheldon voorzitter is van de huurdersvereniging, besluit hij het tegen hem op te nemen. Bernadette moedigt Wolowitz en Koothrappali aan om de eigenaar van een drone te zoeken die ze in hun achtertuin hebben gevonden.

20. 20. The Reclusive Potential

12 april 2018 (22 minuten)

Doctor Wolcott, een briljante maar teruggetrokken wetenschapper, nodigt Sheldon uit in zijn afgelegen huisje. Raj en Howard gaan met hem mee. Penny en Bernadette moeten improviseren wanneer Amy haar geplande vrijgezellenfeestje niet leuk vindt.

21. 21. The Comet Polarization

19 april 2018 (22 minuten)

Schrijver Neil Gaiman zet de comicwinkel van Stuart in de spotlight. Waneer Koothrappali de credits krijgt voor een astronomische ontdekking van Penny, staat hun vriendschap onder druk.

22. 22. The Monetary Insufficiency

26 april 2018 (22 minuten)

Sheldon reist af naar Las Vegas om geld te winnen voor de wetenschap. Penny en Bernadette nemen Amy mee shoppen voor een bruidsjurk. Haar verschrikkelijke smaak zorgt er voor dat ze in een web van leugens belanden.

23. 23. The Sibling Realignment

3 mei 2018 (22 minuten)

Sheldon ontdekt dat zijn moeder zijn bruiloft niet bezoekt, tenzij hij ook zijn broer Georgie uitnodigt. Samen met Leonard reist hij af naar Texas om de familieruzie te beëindigen. De Wolowitz kinderen zorgen er voor dat Amy, Bernadette, Wolowitz en Koothrappali een besmettelijke ziekte oplopen.

24. 24. The Bow Tie Asymmetry

10 mei 2018 (22 minuten)

De familie van Amy en Sheldon arriveren voor de bruiloft. Iedereen doet z’n best om te zorgen dat alles volgens plan verloopt. Iedereen, behalve het bruidspaar zelf.

Het nieuwe seizoen is wel geinig, maar net als de voorgaande jaren wel voorspelbaar en teveel op relaties en volgende levensfases gericht. Ik mis de eerste 4, 5 seizoen, toen het vooral over nerddingen en wereldvreemd gedrag van allen ging.

En waarom maken ze van Bernadette zo'n vreselijk onsympathiek personage? Het enige wat ze nog doet is mensen afsnauwen en een bitch spelen. Waarom zou je met haar samen willen wonen of bevriend willen zijn? Past slecht in deze serie.

avatar van Daan258

Daan258

The Oceanic Six schreef:

Ben het hier helemaal met je mee eens. Nog niet begonnen aan dit seizoen maar precies wat je zegt had vond ik dit ook al bij de vorige seizoenen zo . Je mist echt de 4 nerds en nu gaan ze meer richten om de relaties van alle personages enzo. Best jammer dit.

Toch kijk ik zeker wel uit naar dit seizoen en blijft het altijd wel super vermakelijk.

Gaat het gelul eens niet over baby's of relaties, gaan ze afleveringen over de trouwerij neuzelen. My god.

Wordt tijd dat, ook al is het af en toe nog best genietbaar, ermee gaan stoppen.

Wat is dit slecht geworden zeg. Hele aflevering over een zwangere Bernadette. Please, kill me.

avatar van Ithildin

Ithildin

Yup! Na deze aflevering stop ik er ook mee. I'm out guys!

Deze week Bill Gates in een gastrol zag ik op de facebookpagina van TBBT. Dat is dan wel weer grappig.

Zowaar een behoorlijke 1 na laatste aflevering rondom de broer van Sheldon. Ben stiekem toch benieuwd naar de seizoensfinale volgende week. Waarbij ik het overigens prima zou vinden als die trouwerij meteen de seriefinale zou worden, maar ze gaan vast nog lang door.

avatar van Daan258

Daan258

Ook het 11e seizoen kijkt zoals gewoonlijk erg lekker weg. Zeer vermakelijk en net wat beter dan zijn voorganger.

Op naar het 12 en gelijk laatste seizoen van The Big Bang

Of de baby van Howard en Bernadette vorig seizoen nog niet voldoende was, doen ze dit nu nog even dubbel over met een tweede zwangerschap. Snik. En ondertussen gaan Sheldon en Amy trouwen, dus ook daar weer tig afleveringen over. Ik ga mezelf niet teveel herhalen, maar waar TBBT ooit voor stond, daar is bijna niks meer van over. Toch is dit seizoen wel beter dan het vorige seizoen. Iets meer nerd-dingen. Leuke cameo's van bv Bill Gates en Mark Hamill. Die laatste is aanwezig bij de trouwerij en dat is nog best een geinige seizoensfinale. Op naar het slotseizoen. Ik moet bekennen dat ik langzaamaan wel echt klaar met de serie ben. Gelukkig staan seizoen 12 me wel bij als vrij behoorlijk. Dat mag ook wel weer na twee echt zwakke seizoenen.