ad
  • 8.082.835 stemmen

The Big Bang Theory - Seizoen 12 (2018-2019)

Show titel: The Big Bang Theory

Seizoenen: 12 seizoenen

Afleveringen: 24

Datum van release: maandag 24 september 2018

The Big Bang Theory

Afleveringen Seizoen 12 (2018-2019)

1. 1. The Conjugal Conjecture

Sheldon en Amy zijn op huwelijksreis in New York. Penny en Leonard ontdekken dat ze erg lijken op Amy's ouders. Koothrappali beledigt natuurkundige Neil deGrasse Tyson en begint een Twitter-oorlog.

2. 2. The Wedding Gift Wormhole

Sheldon en Amy proberen te achterhalen welk "perfect cadeau" Leonard en Penny hen hebben gegeven voor hun bruiloft. Koothrappali besluit dat hij zich wil settelen, en vraagt zijn vader ​​om een ​​huwelijk voor hem te regelen.

3. 3. The Procreation Calculation

Het leven van de familie Wolowitz wordt op z'n kop gezet wanneer Stuart zijn nieuwe vriendin mee naar huis neemt. Penny en Leonard praten over het starten van een gezin, terwijl Koothrappali de opties voor een gearrangeerd huwelijk onderzoekt.

4. 4. The Tam Turbulence

Sheldon wil niemand vertellen waarom hij nooit over zijn beste jeugdvriend Tam verteld heeft. Bernadette en Penny nemen Raj's verloofde Anu mee uit eten om alles over haar te weten te komen.

5. 5. The Planetarium Collision

Sheldon gaat tot het uiterste om te zorgen dat Amy met hem samenwerkt, zelfs als dat betekent dat dit haar eigen carrière schaadt. Koothrappali wil niet dat Wolowitz samen met hem een show gaat presenteren in het planetarium.

6. 6. The Imitation Perturbation

Nadat Wolowitz zich voor Halloween als hem verkleed heeft, zoekt Sheldon wraak op het feestje van Leonard en Penny. Leonard is geschokt wanneer hij erachter komt dat Penny zich hun eerst kus niet kan herinneren.

7. 7. The Grant Allocation Derivation

Leonard raakt in de problemen wanneer hij de verantwoordelijkheid krijgt voor het verdelen van extra onderzoeksgeld. Bernadette zoekt het speelhuisje in de achtertuin op, om zo te ontsnappen aan haar echtgenoot en kinderen.

8. 8. The Consummation Deviation

Sheldon probeert een band op te bouwen met Amy's vader. Wanneer hij meer interesse blijkt te hebben voor de goocheltrucs van Wolowitz, heeft Sheldon geen andere keuze dan zich dan maar op Amy's moeder te richten. Koothrappali en Anu proberen om voor het eerst lichamelijke toenadering te zoeken.

9. 9. The Citation Negation

Sheldon en Amy zijn er kapot van wanneer ze ontdekken dat hun theorie in een Russisch onderzoek is ontkracht. Bernadette vraagt de vriendin van Stuart om hulp, wanneer ze Howard wil verslaan in een populaire videogame.

10. 10. The VCR Illumination

Sheldon en Amy balen er nog steeds van dat hun theorie is ontkracht. Een videoband uit Sheldon's verleden inspireert hem echter om niet op te geven. Bernadette probeert Wolowitz te helpen met een auditie.

11. 11. The Paintball Scattering

Penny en Leonard organiseren een paintball-wedstrijd. Dit resulteert in chaos wanneer Sheldon jaloers wordt op Amy. Koothrappali treft Anu aan bij haar ex.

12. 12. The Propagation Proposition

Penny's ex-vriendje Zack en zijn vrouw willen een baby. Hij blijkt echter onvruchtbaar te zijn, en vraagt Leonard om hulp. Koothrappali probeert het goed te maken mijn zijn ex-verloofde Anu.

13. 13. The Confirmation Polarization

Wanneer hun theorie wordt bewezen, zijn Sheldon en Amy erg blij, tot ze er achter komen dat er geprobeerd wordt om Amy van de nominatie voor een Nobelprijs af te halen. Bernadette heeft succes op haar werk, en Penny wordt hier onderdeel van, of ze nou wil of niet.

14. 14. The Meteorite Manifestation

Sheldon is zeer verheugd wanneer hij Bernadette en Wolowitz kan helpen met hun bureaucratisch papierwerk, totdat hij ontdekt dat ze de wet overtreden. Leonard is ook teleurgesteld, wanneer zijn vrienden hem buitensluiten van een wetenschappelijk project.

15. 15. The Donation Oscillation

Penny probeert Leonard te verleiden om zo zijn "donatie" voor haar ex-vriend, Zack, en zijn vrouw te verpesten. In plaatst van het geannuleerde vrijgezellenfeest van Koothrappali maken de vrienden een ander uitstapje.

16. 16. The D & D Vortex

De groep ontdekt dat Wil Wheaton een Dungeons and Dragons spel organiseert met diverse beroemdheden. Er breekt een strijd uit om de laatst beschikbare plaats.

17. 17. The Conference Valuation

Wanneer Bernadette samen met Penny weg moet voor haar werk is Wolowitz alleen verantwoordelijk voor de kinderen. Sheldon vindt een boek over het doen van experimenten op kinderen.

18. 18. The Laureate Accumulation

Sheldon en Amy vechten nog steeds voor erkenning van hun theorie. Bernadette wil een kinderboek schrijven over Howard's ruimtereis, en de angsten die hij hiervoor moest overwinnen.

19. 19. The Inspiration Deprivation

Amy krijgt een zenuwinzinking wanneer ze bedenkt welk effect haar mogelijke winst van de Nobelprijs voor vrouwen over de hele wereld kan betekenen.

20. 20. The Decision Reverberation

Koothrappali is bang dat hij niet serieus wordt genomen nadat hij in een artikel suggereert buitenaards leven te hebben ontdekt. Leonard wil de hoofdonderzoeker zijn bij een plasmafysica onderzoek.

21. 21. The Plagiarism Schism

Kripke heeft het bewijs dat Dr. Pemberton plagiaat heeft gepleegd op de universiteit en Sheldon en Amy twijfelen om hem aan te geven bij de politie.

22. 22. The Maternal Conclusion

Leonard is aangenaam verrast wanneer Beverly op bezoek komt en ze oprecht aardig is tegen hem. Totdat hij erachter komt wat de echte reden is dat ze daar is gekomen.

23. 23. The Change Constant

In het slotseizoen van de langstlopende sitcom uit de Amerikaanse televisiegeschiedenis komen de vrienden Sheldon, Leonard, Raj en Howard voor de laatste keer bij elkaar.

24. 24. The Stockholm Syndrome

Bernadette en Wolowitz laten voor het eerst hun kinderen achter, en Penny en Leonard proberen een geheim te bewaren.

avatar van Jordy

Jordy

het laatste seizoen, inmiddels al weer een paar weken onderweg

Ajax&Litmanen1

Toegeven, de 4 afleveringen van dit seizoen zijn leuk. Effe geen vervelend gedoe over bruiloften en baby's. Wel merk je dat ze de serie naar een slot aan het toewerken zijn die voor iedereen happy gaat eindigen, gezien de date's voor Stuart en Raj. Maar liever dat dan wat we voorgaande seizoenen kregen. Jammer dat ze nu pas weer een beetje de focus op humor leggen. Al was het overall gezien wel een serie die de moeite waard is om na dit jaar eens volledig te herkijken.

avatar van Thunderball_mm

Thunderball_mm

Ik vind het toch echt stukken minder allemaal. Heb pas weer eens wat oude afleveringen bekeken en die zijn zo veel beter en leuker, ik vind het nog maar een schim van de eerste drie seizoenen.

Ook iedere keer het slot van de afleveringen is erg matig: je verwacht nog een clou of sterke punchline en die komt er dan niet echt.

Ajax&Litmanen1

Vanavond de een na laatste aflevering gezien. Ze werken wel mooi toe naar de series-finale volgende week. Leonard die met zijn moeder verzoent, Stuart die samen gaat wonen, Raj die zijn kans voor zijn liefde in Engeland wil wagen. Misschien allemaal wat cliché, maar het mag wel. Ergens vind ik het wel kut dat het stopt. Deze serie is al een jaartje of 10 weekend-routine bij me. Na een paar zwakke seizoenen is het alweer een tijd heel acceptabel en zelfs weer leuk. Ergens had er best nog meer mogen komen, maar het is ook wel goed zo. Hopelijk is het volgende week een mooi slot. Maar ik neem het Chuck Lorre wel kwalijk dat hij van een humoristische nerd-serie een Friends-achtige relatiekomedie heeft gemaakt. Was niet nodig geweest.

Ajax&Litmanen1

Mooi einde. Toch wel een kleine brok in de keel. De serie was de laatste jaren niet heel erg constant goed meer, maar ik heb er over het geheel enorm van genoten. Heb altijd wat moeite met afscheid nemen van routines. Sheldon die op het einde al zijn vrienden een voor een bedankt en prijst was mooi. En leuk dat ze Buffy the vampire slayer voor een rolletje konden strikken

Eigenlijk is iedereen goed terecht gekomen, alleen Raj blijft een beetje over.

PS: De lift werkt weer!

PS 2: de special die gister uit kwam is ook mooi. Extra brok in de keel. Damn, ik ga de serie gewoon erg missen.

Ik ga binnenkort eens beginnen met de gehele serie opnieuw te kijken. Zal ik meteen hier wat reviews neergooien.

avatar van NRT

NRT

Er is veel kritiek geweest op het feit dat de vrouwen/vriendinnen er zijn bij gekomen. Toch blijft dit een aangename serie om te kijken. Het haalt niet het niveau van de vorige seizoenen, maar het blijft op zijn minst heel vermakelijk. Zo blijf ik Stuart ook een heel leuk personage vinden.

avatar van brawljeff

brawljeff

Leuk laatste seizoen van nu toch wel een van mijn favoriete sitcoms allertijden. De kwaliteit is enorm omlaag gegaan sinds de komst van Bernadette (Amy heb ik altijd wel geinig gevonden), maar dit seizoen was alweer een stuk beter. Mooi einde en de meeste verhaallijnen zijn netjes afgerond.

Ajax&Litmanen1

Math, science, history, unraveling the mysteries

That all started with the big bang!

En toen zat het erop. Ik ben in juli 2019 gestart met het volledig opnieuw bekijken van de sitcom die ik een jaar of 10 heb gevolgd. De eerste seizoenen waren briljant. Vier vrouwenschuwe nerds en hun sexy buurvrouw. De vele wetenschappelijke quotes, de nerdgesprekken, de ongemakkelijke situaties met vrouwen. Het was genieten. Helaas nam het niveau met de introductie van Amy en Bernadette steeds meer af, aangezien het steeds meer om relaties ging draaien. Zeker de vorige twee seizoenen waren echt een pain in the ass om te kijken, wat echt zo jammer is gezien het hele hoge niveau van de eerste jaren. Toch was het over de gehele twaalf jaar gewoon erg aangenaam vermaak. Soms briljant, soms ergerniswekkend, maar ieder geval moest ik er geregeld om lachen. Zeker Sheldon is echt zo ontzettend goed neergezet als ras-autist die maar niet kon wennen aan veranderingen en constant zijn eigen ritme bleef volgen.

En toen was er dus dat slotseizoen, nadat ik me de twee vorige seizoenen rot heb geërgerd aan oninteressante verhaallijnen over samen wonen, trouwen, baby's en andere zaken die gewoon niet bij TBBT pasten. Ik ben erg blij dat het slotseizoen een aanzienlijke verbetering is geworden. Sterker, ik heb me weer ouderwets vermaakt. Niet elke verhaallijn is even leuk, maar de focus ligt tenminste weer op de wetenschap. De rest is bijzaak. Sheldon en Amy maken kans op het winnen van de Nobelprijs voor de wetenschap en dat traject is nog best geinig om te volgen. Het levert ieder geval een heel geslaagd slot in Stockholm op, met een ontroerende slotspeech van Sheldon. De andere personages hebben niet heel erg boeiende verhaallijnen. Raj wil geen single meer zijn en laat zich uithuwelijken aan een totaal niet leuk iemand. Gaap. Ook zonde dat hij de enige is die met niemand eindigt, al was trouwen met Anu nog nuttelozer geweest. Ik was blij dat hij haar niet achterna ging reizen, maar gewoon bij zijn vrienden blijft. Geinig genoeg zit er bij Stuart nog wel een leuke lovestory in, als hij een relatie krijgt met Denise, een net zo’n nerd als hij. Ze is leuk en hun verhaallijn was ook gewoon prettig. Alleen met Penny en Leonard lijken ze al een paar seizoenen niet veel meer te kunnen. Zij ze samen happy en that's it. Dat ze toch zwanger blijkt te zijn in de finale doet me dan ook niet zo heel veel. Wel vermakelijk dat bepaalde dingen netjes worden afgerond, zoals Leonard en zijn moeder of de kapotte lift

Dat de beste tijd van deze serie er al een paar jaar op zat is wel waar, maar ik haat het altijd om een finale te kijken van iets waar ik jaren naar heb gekeken. De slotminuten van de laatste aflevering en de bonusaflevering met een rondleiding over de set door ‘’Leonard’’ en ‘’Penny’’ vond ik dan ook oprecht mooi, zeker als ze de themesong zo mooi erbij spelen. Het is niet de beste sitcom ooit, maar ik denk wel dé sitcom van de jaren ’10. Dit gaat wel een serie zijn die over tientallen jaren nog steeds zal worden gekeken, net als pakweg Friends.

avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

Met afstand naast seizoen 10 het zwakste seizoen van de serie. Met vlagen kan er nog wel een glimlach vanaf, maar die momenten zijn zeldzaam. Het grappigste is Howard die verkleed gaat als Sheldon tijdens Halloween. En de momenten tussen Stuart die een relatie krijgt met Denise zijn leuk.

Raj daarentegen is al seizoenen lang een karakter waar de schrijvers geen kant mee op lijken te kunnen. Zijn karakter is ook gewoon niet meer leuk en hij heeft weinig meer te doen. Zijn geforceerde relatie en plannen voor een huwelijk met Anu (wat ook nog eens geen leuk personage is), boeit niet en doet afbreuk aan dit seizoen. Daarnaast kan je hem ook niet meer serieus nemen in zijn gedrag. In alles is namelijk overduidelijk te zien dat hij homo is. Wat in het begin van de serie hilarisch is om te zien; nu is het gewoon irritant.

Penny en Leonard lijken ook vast te roesten en vooral Leonard heeft al seizoenen lang weinig tot niets meer te doen.

Het brave huisvadertjes-gedrag van Howard is, op een aantal momenten waarop hij nog steeds grappig is als hij voor de zoveelste keer Christopher Walken nadoet (blijft leuk) verder schrijnend om te zien, omdat van de vier centrale figuren hij wat mij betreft echt wel ooit de leukste was en niet Sheldon. Maar goed, aangezien iedereen nauwelijks nog echt leuk is maakt dat ook niet meer zoveel uit. En Bernadette is zowel privé als op haar werk met Penny eigenlijk niet meer om uit te staan. Ook apart dat ze haar in de latere seizoenen meer met een lagere stem laten praten (vooral als ze quasi-grappig of sarcastisch doet) terwijl ze daarvoor standaard alleen in de hogere regionen praatte.

Sheldon en Amy laten me ook koud en hun verhaallijn zou moeten boeien, maar het is nauwelijks nog grappig of leuk te noemen. Hun strijd om de nobelprijs te winnen dreigt gedwarsboomd te worden door twee rivalen, waarvan één gespeeld door Sean Astin, die niet zichzelf speelt!!!!

En met dat laatste komt nog een voorname kritiek op dit seizoen. Twaalf seizoenen lang zijn er namelijk scheepsladingen acteurs en actrices voorbij gekomen die zichzelf spelen, waarvan Wil Wheaton natuurlijk steevast de meest prominente. Het feit dat onze vrienden nerds zijn en alles over films weten en 100 keer per jaar naar comic-con gaan en dus dicht bij het vuur (willen) staan, heeft als gevolg dat de makers van de serie er dus voor kozen acteurs en actrices te casten, die zichzelf kunnen spelen zodat er leuke en hilarische interacties en momenten ontstaan.

Sean Astin is met afstand een acteur die overduidelijk zichzelf had moeten spelen, gezien zijn achtergrond van films zoals Lord of the Rings, The Goonies en recentelijk nog de populaire serie Stranger Things. Maar nee, hij speelt Dr. Pemberton. Dit is heel gek, gezien er in dit seizoen nota bene in de aflevering "The D & D Vortex" nog allerlei beroemdheden voorbijkomen die zichzelf spelen. Op een gegeven moment zijn Leonard, Sheldon en co. zelfs bezig op een bord namen te noteren om te raden wie er allemaal bij Wil Wheaton Dungeons & Dragons aan het spelen zijn. Daar staat zelfs de naam van Sean Astin bij. Welnu, hij zal er in de wereld van The Big Bang Theory er wel totaal anders uitzien.

Op zijn minst had Sheldon de grap moeten maken dat Dr. Pemberton lijkt op Samwise Gamgee, maar zelfs dat gebeurt niet. Dat is echt heel gek. Zelfs Ellen DeGeneres speelt zichzelf terwijl ze Sean Astin als Dr. Pemberton te gast geeft.

Hoewel de laatste aflevering nog wel wat heeft, moge duidelijk zijn dat dit seizoen een laatste stuiptrekking is, van een concept wat jaren geleden echt nog oprecht ontzettend leuk en hilarisch was, maar te lang doorging en nu niet meer leuk is. Het soap-gehalte met grapjes voert nu grotendeels de boventoon en dat is gewoon jammer.

Het is niet anders blijkbaar.