ad
  • 8.143.484 stemmen

The Big Bang Theory - Seizoen 10 (2016-2017)

Show titel: The Big Bang Theory

Seizoenen: 12 seizoenen

Afleveringen: 24

Datum van release: maandag 19 september 2016

The Big Bang Theory

Afleveringen Seizoen 10 (2016-2017)

1. 1. The Conjugal Conjecture

Wanneer Leonard en Penny wederom een huwelijksceremonie willen gaan houden, zodat iedereen er bij kan zijn, hebben ze te maken met de aankomst van Penny's familie en Leonards vader die de nacht heeft doorgebracht met Sheldons moeder.

2. 2. The Military Miniaturization

In tegenstelling tot Sheldon maken Leonard en Howard zich zorgen dat defensie hun project probeert over te nemen voor militaire doeleinden. Ondertussen praat Penny haar mond voorbij en weet het farmaceutische bedrijf, waar zij en Bernadette werken, dat Bernadette zwanger is, met alle gevolgen van dien.

3. 3. The Dependence Transcendence

Sheldon, Leonard en Howard zijn zwaar vermoeid als zij proberen de door defensie gestelde deadline te halen. Amy neemt Penny mee naar een feestje dat gegeven wordt door Bert de geoloog. Raj probeert Bernadette te helpen met het inrichten van de babykamer.

4. 4. The Cohabitation Experimentation

Als Amy noodgedwongen haar huis uit moet, omdat er reparaties uitgevoerd moeten worden, spreekt ze een woonregeling af met Leonard, Sheldon en Penny. Howard en Bernadette willen het geslacht van hun baby niet weten, maar Raj komt erachter wat het is.

5. 5. The Hot Tub Contamination

Sheldon en Amy gaan vanwege hun woonregeling door een aanpassingsperiode heen. Howard en Bernadette zijn genoodzaakt om thuis hun vakantie te vieren wanneer Bernadette ziek wordt, niet wetende dat Raj en Stuart gebruik willen maken van hun bubbelbad.

6. 6. The Fetal Kick Catalyst

Penny is verrast dat ze fans heeft door haar optreden in "Serial-Ape-ist," wanneer ze met Leonard naar het Van Nuys Comic Con gaat. Amy organiseert een Sheldon-style brunch in Penny's appartement. Wolowitz zit behoorlijk in de stress over de baby die eraan komt, hierdoor doet hij een impulsieve aankoop.

7. 7. The Veracity Elasticity

Amy verzuimt aan Sheldon te vertellen dat haar appartement gerepareerd is. Leonard en Penny zoeken samen een manier om gebruik te maken van Sheldon's kamer.

8. 8. The Brain Bowl Incubation

Sheldon doet een voorstel, dit voorstel laat Amy gechoqueerd achter. Raj toont belangstelling in iemand van de universiteit.

9. 9. The Geology Elevation

Bert ontvangt subsidie voor geologie, hierdoor kan Sheldon zijn jaloezie niet langer verbergen.

10. 10. The Property Division Collision

Het verdelen van de bezittingen wordt een heuse oorlog tussen Sheldon en Leonard. Stuart vraagt aan Howard en Bernadette of het goed is dat hij bij hen komt wonen. Intussen staat hij Raj bij met de voorbereidingen voor de baby.

11. 11. The Birthday Synchronicity

Amy haar verlangen om een intieme nacht te hebben met Sheldon op haar verjaardag wordt onderbroken, omdat Bernadette gaat bevallen.

12. 12. The Holiday Summation

De groep komt terug bij elkaar nadat ze de vakantie apart gevierd hebben. Sheldon en Amy vertellen over hun verschrikkelijke trip naar Texas, Leonard en Penny over hun avontuur met een kerstboom en Howard en Bernadette over hun eerste dagen als ouders.

13. 13. The Romance Recalibration

Leonard en Penny vragen raad aan Sheldon en Amy om de romantiek terug in hun huwelijk te krijgen. Howard en Raj nemen extreme maatregelen om ervoor te zorgen dat de vloer in de kamer van Halley niet meer kraakt.

14. 14. The Emotion Detection Automation

Sheldon test een MIT uitvinding nadat hij erachter komt dat dit hem zou kunnen helpen bij het lezen van emoties. Leonard kan zijn gevoelens niet verbergen wanneer Penny haar broer uitnodigt.

15. 15. The Locomotion Reverberation

Leonard en Wolowitz proberen Sheldon af te leiden wanneer hij hun begeleidingsprogramma probeert te vertragen. Penny en Amy nemen Bernadette een avondje mee uit.

16. 16. The Allowance Evaporation

Sheldon en Amy hebben hun eerste ruzie sinds ze samenwonen en Koothrappali komt erachter hoe het is zonder financiële steun van zijn vader.

17. 17. The Comic-Con Conundrum

Nu Koothrappali geen financiële steun meer krijgt van zijn vader, schakelt hij de hulp van Sheldon in om van zijn schulden af te komen. Penny denkt erover om met Leonard naar Comic-Con te gaan.

18. 18. The Escape Hatch Identification

Koothrappali vertrekt uit zijn appartement en krijgt de oude kamer van Sheldon aangeboden door Leonard en Penny.

19. 19. The Collaboration Fluctuation

Leonard, Penny en Koothrappali moeten wennen aan hun nieuwe woonsituatie. Sheldon raakt geïnteresseerd in het werk van Amy.

20. 20. The Recollection Dissipation

Sheldon werkt samen met Leonard en Wolowitz aan een project terwijl hij diezelfde dag ook aan project met Amy werkt. Bernadette moet weer terug naar haar werk na haar zwangerschapsverlof.

21. 21. The Separation Agitation

Howard en Bernadette hebben het er maar lastig mee om Halley op de kinderopvang achter te laten. Bert introduceert Rebecca aan de groep.

22. 22. The Cognition Regeneration

Leonard is er alles behalve blij mee wanneer Penny een baan aangeboden krijg van haar ex-vriend Zack. Penny denkt erover de baan aan te nemen.

23. 23. The Gyroscopic Collapse

Amy krijgt de mogelijkheid aangeboden onderzoek te doen aan Princeton. Raj zorgt ervoor dat hij ergens anders kan wonen. Het gyroscoop project loopt helemaal uit de hand.

24. 24. The Long Distance Dissonance

De groep maakt zich zorgen wanneer dokter Ramona, een oude aanbidster van Sheldon, plots voor de deur staat terwijl Amy op Princeton is.

avatar van Daan258

Daan258

2 dagen geleden de laatste episode bekeken van dit 10e seizoen.

Nog steeds vermakelijk en elke episode was weer heerlijk om te kijken.

Er zaten zeker een paar episode's tussen die er flink bovenuit staken dit veel leuker/grappiger waren als anderen, maar geen één episode was saai te noemen.

Toch moet ik wel zeggen dat de eerste paar seizoenen wel een heel stuk leuker waren toen ik ze voor het eerst zag. Toen ging het vooral nog echt om de 4 verlegen super nerds met alleen hun videogames etc, die niets met vrouwen in aanraken te durven/kunnen komen enz. Dit zorgde wel voor veel grappigere episode's. Helaas is dit nu allemaal wel een beetje voorbij. Iedereen ( behalve Raj ) heeft nu juist een relatie en gaat het nu meer om de relatieproblemen en allemaal wat meer de serieuze kant.

Nogmaals: het blijft een onwijs leuke serie en ga ook absoluut de volgende seizoenen bekijken. Maar ik denk dat ze het niveau van de eerste seizoenen niet meer gaan halen.

Al met al zeker een dikke 3,5* voor dit 10e seizoen.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Dit is wel echt het seizoen waar ik tegenop keek voor een nieuwe kijkbeurt. Gelukkig ben ik er snel doorheen gevlogen wegens de Corona-ellende, dan heb je toch wat meer tijd over. Het is het seizoen dat echt alle entertainment eruit is gewrongen en we alleen nog kunnen kijken naar vreselijk slecht geschreven stukken over de baby van Howard en Bernadette. Echt tergend vervelende afleveringen zijn dat. Bernadette is al geen leuk personage, maar hier is ze ronduit onuitstaanbaar. Howard is ook definitief vermoord en is nu een huispapa in plaats van een grappige, wat creapy nerd. Datzelfde geld voor Raj en Stuart, die de nichterige babysitters mogen spelen, ook echt vreselijk vervelend om naar te kijken. En dan hebben we nog Sheldon, die plots zich als een womaniser gedraagt richting Amy. Sheldon die plots seksuele opmerkingen maakt, geregeld seks wil en Amy wil verleiden. Het is echt te triest voor woorden dat ze zelfs het beste personage uit de serie zo hebben weten te verknallen en er een personage van hebben gemaakt die hij nooit zou zijn geworden. En ook bij Leonard en Penny zit er nog weinig puf in. Die hebben geen vervelende rollen, maar ze maken ook vrij weinig mee. Dat militaire project van de mannen weet ook geen leuke verhaallijn te creëren. Het is dat ik weet dat seizoen 11 en zeker 12 nog wat leuker weet worden, anders was ik met een depressie aan de laatste twee seizoenen begonnen.