Mijn Series +

Chicago Justice - Seizoen 1 (2017)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Dick Wolf
met Philip Winchester, Jon Seda en Joelle Carter

Chicago Justice, een spin-off van Chicago Fire, Chicago P.D. en Chicago Med, volgt het leven en de werkzaamheden van de openbare aanklagers en onderzoekers van het Openbaar Ministerie van Cook County, waar Chicago onder valt. Hier moeten de medewerkers dag en nacht werken om de criminelen voor de rechtbank te brengen. De zaken zijn alles behalve gemakkelijk en het team zal altijd honderd procent moeten geven om gerechtigheid te bereiken.

1. Fake
  10. Drill
  11. AQD
  12. Fool Me Twice
  13. Tycoon
Met afstand de meest minste uit de Chicago reeks.

avatar van Lebarron
Chicago Justice was de vierde serie in de Chicago Franchise en ging over het OM. Ze probeerde vaste kijkers mee te trekken door rechercheur Antonio Dawson(Jon Seda) over te hevelen naar deze serie. Verder hadden ze ook een bekende kop als Carl Weathers van stal gehaald als State Attorney Mark Jefferies en pretty girl Monica Barbaro als assistant state attorney Anna Valdez. Het mocht allemaal niet baten want de serie is na 1 seizoen gecanceld. Waar de series uit de Chicago Franchise zich kenmerken door snelle en enerverende verhalen was deze wat trager omdat een strafproces en het onderzoek er naar ook traag is. Bij Law and Order werd dit ondervangen door de oplossing van het misdrijf en het strafproces te combineren. Je wilde als kijker weten of de dader gestraft werd. Dat ontbrak bij deze serie een beetje.