• 11.273 nieuwsartikelen
  • 9.025.233 stemmen

Disjointed - Seizoen 1 (2017-2018)

Show titel: Disjointed

Afleveringen: 20

Speelduur: 10 uur

Ontwikkeld door: David Javerbaum en Chuck Lorre

Met: Kathy Bates, Elizabeth Alderfer en Tone Bell

Datum van release: vrijdag 25 augustus 2017

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Disjointed

Ruth, voormalig advocate, runt samen met haar zoon een coffeeshop in Los Angeles. Ze leeft haar droom als eigenaresse van een cannabis-dispensarium. Als advocate maakte zij zich hard voor de legalisering van marihuana en dus hoeft het je niet te verbazen dat Ruth bijna 24/7 high is.

Afleveringen Seizoen 1 (2017-2018)

1. 1. Omega Strain

25 augustus 2017 (30 minuten)

De medewerkers van Ruth's wietapotheek hebben een grote passie voor het leven, de liefde en wiet. Maar vooral wiet.

2. 2. Eve's Bush

25 augustus 2017 (30 minuten)

Nadat een bedrijf uit de buurt een formele klacht heeft ingediend tegen de apotheek, lanceren twee van Ruth's trouwste klanten een pro-wietprotest.

3. 3. Rutherford B Haze

25 augustus 2017 (30 minuten)

Travis en Olivia bereiken een akkoord. Dank en Dabby vinden een onverwachte sponsor. Carter vertelt over zijn verleden.

4. 4. Erschreckendgluckseligkeit OG

25 augustus 2017 (30 minuten)

Peter is in de ban van een legendarische wietfotograaf. Ondertussen verandert Ruth van gedachten over het liefdesleven van haar zoon.

5. 5. Schrodinger's Pot

25 augustus 2017 (30 minuten)

Pete en Doug delen een liefde voor kaarsen. Jenny pleegt een pijnlijk telefoontje. Travis is het niet eens met de scrabbletactieken van Ruth.

6. 6. Donna Weed

25 augustus 2017 (30 minuten)

Tijdens een begrafenisceremonie voor een beroemde wietactivist fantaseert Ruth over wat Travis zou zeggen bij haar herdenking.

7. 7. Prom Night

25 augustus 2017 (30 minuten)

Ruth is bang dat ze Pete verliest aan een concurrent. Olivia en Carter helpen Jenny een knappe klant op te sporen.

8. 8. Pyongyang Green

25 augustus 2017 (30 minuten)

Carter vraagt Ruth om advies. Jenny vertelt Pete de waarheid. Travis neemt zijn nieuwe vriendin mee naar de apotheek, tot ergernis van Olivia.

9. 9. Olivia's S***balls

25 augustus 2017 (30 minuten)

Travis maakt indruk op Ruth met zijn zakelijk inzicht. Olivia introduceert een nieuwe delicatesse. Pete ontvangt buitenaards bezoek.

10. 10. The Worst

25 augustus 2017 (30 minuten)

Terwijl Ruth en Travis de ergste dag van hun leven doormaken, komen Dank en Dabby tot een kortstondig inzicht.

11. 11. 4/20 Fantasy

12 januari 2018 (30 minuten)

Terwijl de groep 4/20 viert, helpt Ruth Olivia met een contract, verliest Pete zijn zelfvertrouwen in zijn vermogen wiet te kweken, en delen Jenny en Carter een geheim.

12. 12. Helium Dream

12 januari 2018 (30 minuten)

Ruth organiseert een dag voor vrouwelijke ondernemers onder leiding van een oude vriendin. De jongens komen nader tot elkaar op het dak. Pete's relatie staat op springen.

13. 13. Buds Lite

12 januari 2018 (30 minuten)

Dank en Dabby vragen Ruth om juridisch advies. Olivia's verleden als de onbedoelde ster van een virale video bedreigt haar bloeiende onderneming.

14. 14. Weed of Fortune

12 januari 2018 (30 minuten)

Ruth probeert dapper Dank and Dabby vrijgesproken te krijgen. De rest organiseert een feest voor Pete's 'wedergeboortedag' om hem over een vermeende vloek heen te helpen.

15. 15. Travissimo Private Reserve

12 januari 2018 (30 minuten)

Carters relatie met zijn therapiepapegaai strijkt Jenny tegen de haren in. Doug gaat ongevraagd mee op Pete's uitstapje naar het bos. Dank en Dabby krijgen een stagiair.

16. 16. B.Y.O.P.F.U.

12 januari 2018 (30 minuten)

Dabby geeft een Gatsby-feest, maar Dank houdt er niet van zich chic uit te dossen. Ruth krijgt een band met een nieuwe klant en helpt Maria het licht te zien.

17. 17. Emperor Shennong

12 januari 2018 (30 minuten)

Een investeerder toont interesse in Olivia's eetbare cannabisproducten, Ruth haalt Walter over om iets nieuws te proberen, en Carter en Doug vechten om een parkeerplek.

18. 18. A-A-R-Pot

12 januari 2018 (30 minuten)

Pete's relatie met Biowave neemt een andere wending. Olivia weet niet wat ze aan moet met Angelo's bedrijfsvoorstel. De vrienden proberen te schilderen als ze high zijn.

19. 19. Dr. Dankerson's Revivifying Wellness Tincture

12 januari 2018 (30 minuten)

Carters stand-upcarrière heeft een moeizame start. Dank en Dabby doen alsof ze elkaar voor het eerst ontmoeten. Walter en Ruth voeren een lastig gesprek.

20. 20. Main Street, USA

12 januari 2018 (30 minuten)

Biowave's plan verrast Pete en Doug. Ruth zoekt een manier om Walter te helpen. Een onverwachte bezoeker brengt Jenny van haar stuk.

wat 'n gigadeceptie is dit; de eerste 5 gezien en die waren geen van alle te pruimen. Kathy Bates is volkomen misplaatst in dit zooitje B-garnituur, zonde. Verder zorgen script, ongein en uitermate irritant en misplaatst studioapplaus ervoor dat Netflix ook weer eens een gigablunder kan haar conto kan bijschrijven. Ik zeg mijden want er is zoveel meer dat de moeite waard is...

avatar van Esteban

Esteban

Studioapplaus? Is dit wéér een show met aanwezige lachsalvo's op de achtergrond? Dat had ik niet verwacht. The Ranch zou ook beter werken zonder. Maar aangezien die show en Fuller House Netflix-successen zijn, zal het nog wel meer gebeuren.

Wel fan van Kathy Bates. Dus de kans zit er in dat ik deze alsnog meepik.

avatar van ZAP!

ZAP!

De meeste negatieve reviews op Imdb hebben het over de misplaatste laugh track^ die het onkijkbaar zou maken. Verder zijn er ook een flink aantal erg positieve reviews. Als ik de trailer zo zie + dat het van Chuck Lorre (heeft die wel iets gemaakt zónder laugh track^?) is, lijkt het me niet echt wat voor mij. Kathy Bates verandert daar ook niet veel aan. En al die fucks, wat voegen ze eigenlijk toe?

^ lachband, bedoel ik.

avatar van Esteban

Esteban

Ik heb doorgebeten, want seizoenen niet uit kijken gaat in tegen mijn principe. Het was een moeilijke start, daarover geen twijfel. Het duurt tot over de helft van seizoen 1 (part 1), alvorens je een beeld krijgt van wat ze nu precies willen brengen. Zelfs in dit oververzadigde genre is het een vreemde eend in de bijt. Met rare -ietwat out of place aanvoelende- intermezzo's. Maar uiteindelijk was ik alsnog mee.

Voorlopig zou ik toch nog een voorzichtige 3 sterren overwegen, maar er ontbreken nog tien afleveringen in het overzicht hierboven. Deel 2 van dit eerste seizoen verschijnt in 2018.

avatar van Mescaline

Mescaline

Best de moeite waard, alhoewel 20 afleveringen ook gewoon weer meer dan genoeg zijn.

Ik persoonlijk heb deze serie stoned gekeken en dat is denk ik ook de beste manier, met wat bier zal het ook prima gaan!

De serie begint als een typische sitcom maar gaat naarmate het seizoen vordert wat meer de serieuzere kant op, wat soms wel en soms ook niet zo uit de verf komt.

Dat Chuck Lorre hier aan heeft meegewerkt is duidelijk te zien, de humor doet met tijden toch wel denken aan Two and a half men en The Big Bang Theory.

De trippende animaties die in iedere aflevering zitten deden mij zelfs denken aan Triptank en maakt de serie wel lekker spacend en vaag. En ook de reclamespots waren een schot in de roos! Give me some Kush!

Het is geen super goede serie, maar het is goed kijkbaar als je er voor in de stemming bent.

avatar van Aapje81

Aapje81

Als de maker van The Big Bang Theory en Two and a half men een serie gaat maken over een coffeeshop met Kathy Bates in de hoofdrol dan kan er toch weinig mis gaan?

In de praktijk valt dit helaas tegen. Bates was erg genietbaar. De stijl en kleding in de serie waren ook erg geslaagd en in het begin leken de personages veelbelovend. De grote misser van deze serie is echter het hyper hysterische duo Dank & Dabby. Twee over the top personages die alle ruimte krijgen om elk wiet cliche uit te vergroten. Helaas worden ze nergens leuk en krijgen ze in elke aflevering teveel ruimte.

Telkens als ik in een verhaallijn begon te komen werd deze onderbroken door de niet leuke bijdrage van dit ronduit debiele duo. Om het allemaal nog wat erger te maken werden met het verstrijken van de afleveringen de overige castleden ook steeds slechter. Alsof ze er zelf niet meer in geloofde en alleen nog maar alle stereotypes konden uitvergroten.

Er zaten zeker momenten in de serie die zeer genietbaar waren en zelfs progressief maar alles wat in theorie heel leuk had kunnen zijn werd vakkundig de nek omgedraaid door flauwigheid en slecht geschreven verhaallijnen.

Kathy Bates was top maar er is meer nodig om een serie te laten slagen.

Ik ben geen voorstander van de cancelcultuur maar deze serie had een kwaliteitsinjectie gekregen als Dank & Dabby eruit waren geknipt.

Alles bij elkaar had er meer ingezeten en is dit een gemiste kans.