Mijn Series +

Tabula Rasa - Seizoen 1 (2017)

Belgiƫ
Thriller

ontwikkeld door Malin-Sarah Gozin
met Veerle Baetens, Gene Bervoets en Stijn Van Opstal

Mie zit opgesloten in een psychiatrisch ziekenhuis waar ze wordt bezocht door rechercheur Wolkers. Deze probeert een verontrustende verdwijningszaak op te lossen. Mie was de laatste persoon die gezien werd met de verdwenen Thomas De Geest, maar lijdt nu aan geheugenverlies. Het is aan haar om haar verloren herinneringen te reconstrueren en haar weg terug te vinden door het donkere labyrint van haar recente verleden.

1. De Geest
  7. Wally
  8. Het Bos door de Bomen
  9. Bob
avatar van 3 2 1 cut
Nog twee afleveringen te gaan maar wat-een-serie.. Geweldig ! Sterk geacteerd door alle acteurs en een zeer goed verhaal. Elke aflevering zit zo vol beelden, informatie, spanning en afwisseling dat een aflevering van 50 minuten soms kan overkomen alsof het uren duurt. En dat kom ik zelden tegen. Echt mooie beelden, suspense en mysterie !

En dan toch ook de humor die vooral geweldig wordt neergezet door de Pyromaan

Ik herkende eerst Lynn van Royen uit Beau Sejours niet eens, terwijl ik daar toen echt onder de indruk was van haar.
Veerle Baetens draagt deze serie voluit, kwetsbaar, knap, afstotend, zot, ga zo maar door. Tof !

Ik ben ook zeer onder de indruk van Cecile Enthoven die Romy zo goed wegzet. Wat een prestatie ! En ze was tijdens deze opnames nog maar 8 jaar (?). Zeer benieuwd wat deze jongedame nog zal gaan presteren in de toekomst. Nog twee afleveringen te gaan dus en dan gaat deze serie van mij de volle mep krijgen, vermoed ik.

Scandinavië is zeker haar nummer 1 positie in thrillers aan het verliezen aan België.

avatar van ZAP!
Wat kunnen meningen verschillen. Maar leuk dat jij (en kennelijk vele anderen) er wel wat mee kan.

avatar van 3 2 1 cut
En toch...: Was dat nou een ijzerzaag die ik zag liggen naast de afgezaagde hand van Tom ? Want dan had ik toch zelf eerst de ijzeren handboeien doorgezaagd i.p.v. mijn eigen hand..

Door het einde alleen al verdient er iemand stokslagen. Verder wel héél erg dertien in dozijn. Geen origineel idee te ontdekken.

avatar van Vahnstad
Erg sterk. Ik begrijp deze reacties toch absoluut niet hoor. Een van de betere series die ik al gezien heb. Kan meteen mijn top 10 in. Lekker sfeervol, beetje paranormaal, leuke en geloofwaardige twisten en gewoon kwalitatief erg sterk. Beste Vlaamse serie zonder twijfel. Van deze regisseur (ook bekend van Welp (2014)) wil ik meer zien.

avatar van arevee
Vond dit ook absoluut sterk, was lang geleden dat ik op zondagavond nog zo geboeid naar een Vlaamse serie zat te kijken. Tonnen sfeer, sterke personages. Wat dubbelzinnigheden en mysterieuze zaken die on point stonden. Prima gefilmd en leuke locaties. Ik was fan.

avatar van HK Senator
3 2 1 cut schreef:
Haha, ja dat viel mij ook op. Verder toch een heerlijke serie en Veerle Baetens is één van de beste actrices van het moment. Al iets ouder, maar ik Code37 is ze ook geweldig!

avatar van filmobsessie
de beste serie die ik ooit heb gezien. Wat een opbouw en hoe goed zit dit in mekaar! Ik vind het einde subliem echt heel knap bedacht. Elke aflevering heeft wel een twist totdat de laatste aflevering als een grande finale komt. regel recht mijn top 10 in op nummer 2!!!! vlak achter la casa de papel.
Als je dit leest wil je dit zien!

avatar van theo79
Gisteren ben ik aan deze serie begonnen en ik ga er met een redelijk hoog tempo door heen. Ik verwacht dat ik het vanavond helemaal gezien heb. Tot nu toe vind ik het een behoorlijk sterke serie.

avatar van theo79
Inmiddels het seizoen helemaal gezien en dit was een erg goede serie. Geen moment saai en het einde was ook erg sterk. Ook het actweerwerk was overwegend erg goed.

avatar van Toontje G
Top serie.

Hele goede en vooral spannende serie met heel veel onverwachte wendingen.....

avatar van Myrna
Goede Belgische serie. Concept beetje afgekeken van memento de film maar wel in een eigen jasje.

avatar van Kronos
Behalve het geheugenverlies vind ik dat er amper overeenkomsten zijn. Deed me eerder denken aan werk van David Lynch soms. Goeie serie, alleen jammer dat in de laatste aflevering het hele mysterie onderuit gehaald wordt door een stomme uitleggerige plot.