• 8.985.445 stemmen

Ontwikkeld door: Jonas Geirnaert en Julie Mahieu

Met onder meer: Sofie Decleir, Maaike Neuville en Titus De Voogdt

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: maandag 26 maart 2018

Eerst uitgezonden op: Play More (België)

• myLum (Lumière) Bekijk via myLum (Lumière)

Plot De Dag

Een kleine stad wordt opgeschrikt door een uit de hand gelopen bankoverval. Een dag lang ontspint zich een uitermate spannend en verrassend kat-en-muisspel tussen politie en gijzelnemers. Zowel de politie en haar onderhandelaars, journalisten en ongeruste familieleden ervaren de gijzeling op hun eigen manier en beleven deze dag net iets anders.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over De Dag

donderdag 18 februari 2021
De Dag seizoen 1 Niet verwacht ooit een Vlaamse serie te gaan kijken, maar dit vond ik echt geweldig. Ik ben totaal geen bingewatcher normaal gesproken. Deze serie heb ik echter binnen een aantal dagen gezien. Het concept van de verschillende perspectieven per aflevering pakte zeer goed uit. Daarnaast vond ik de acteurs sterk spelen en de muziek versterkte de spanning.
avatar van FAC73

FAC73

maandag 13 september 2021
De Dag seizoen 1 Heerlijke serie van onze zuiderburen, zeker in de eerste helft razend spannend. Later wordt het plot ingewikkelder en wat mij betreft ook iets te ver gezocht, maar de spanning blijft. De vertel-trant waarin we elke even aflevering steeds dezelfde gebeurtenissen zien, maar dan vanuit het perspectief van de daders, vond ik mooi gevonden. Gaandeweg vond ik de serie wel iets te lang duren, doordat het plot nodeloos werd gerekt. Dat Freya en haar kameraden Nils willen wreken door die oude Serge een loer te draaien leek mij een uitstekend motief, maar dat Freya zo graag al dat geld wil dat ze zelfs haar broer en een aantal vrienden laat omleggen/omlegt, ging er bij mij moeilijk in. En al helemaal dat Susan er op het allereind met de poet vandoor gaat. Nu vond ik dat zij de boeven al wel heel graag te hulp schoot, toen dat halverwege nodig was, maar toch.... Uitstekende cast trouwens, wie weet ooit nog een volgend seizoen?