Mijn Series +

Adventure Time with Finn & Jake - Seizoen 3 (2011-2012)

Alternatieve titel: Adventure Time, Tijd voor Avontuur

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Pendleton Ward
met de stemmen van John DiMaggio, Jeremy Shada en Tom Kenny

De belevenissen van een jongen genaamd Finn en zijn magische gele hond, Jake. Samen maken zij vele avonturen mee in het Land van Ooo, een post-apocalyptische wereld vol met magische wezens, prinsessen, en allerlei andere bijzondere mutanten. Waar magie is ontstaan en vrijwel alles mogelijk is. Natuurlijk is Finn dan ook niet zomaar een jongen! Hij staat bekend als de laatste mens in Ooo, want tijdens de Paddenstoel Oorlog, een nucleaire oorlog die ruim duizend jaar geleden plaats vond, werd het merendeel van de mensheid uitgeroeid.

1. Conquest of Cuteness
  26. Incendium
avatar van Donkerwoud
Yessssss!

avatar van Donkerwoud
De stijgende lijn zet zich onverminderd voort. We krijgen meer inzichten in de mythos achter deze krankzinnige wereld, terwijl het ook onvoorspelbare episodes heeft waarin het met bizarre vondsten komt. Het gaat ook wat meer richting een volwassen lijn die ik lyrisch ga bejubelen naarmate de opvolgende seizoenen hun weg hierheen vinden. Voor (pre-) pubers om te kraaien van plezier om de felle kleurtjes en de hyperactieve stemmetjes, maar het is evengoed geschikt voor een vrijgezelle, kinderloze man als ik (such sad ) die er een behoorlijk cynische kijk op de wereld in ziet.

avatar van Robbie.T.
Wat een enorm verrassend en positief verschil met seizoen 1 en 2. Waar de eerste twee seizoenen veelal kinderachtig, kinderlijk en geregeld irritant waren, is dit derde seizoen een andere koers ingeslagen. Het oogt allemaal veel volwassener. De verhaallijnen staan steviger, er is meer humor ingekomen en er sluimeren allerlei zware, grauwe en volwassen thema's op de achtergrond. Ik ben enthousiast over dit seizoen!

Helaas staan er tot nu slechts drie seizoenen van Finn en Jake op Netflix, dus voor nu is het even gedwongen afgelopen tussen mij en deze show.