ad
  • 8.105.309 stemmen

Legion - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Legion

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: woensdag 8 februari 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Legion

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Chapter 1

David Haller wordt gediagnosticeerd als een paranoïde-schizofreen en opgesloten in een psychiatrische instelling. Echter beseft hij al snel dat hij toch meer mens kan zijn dan hij dacht, nadat hij verliefd wordt op een andere patiënt.

2. 2. Chapter 2

David kijkt terug op zijn verleden met behulp van zijn nieuwe vrienden.

3. 3. Chapter 3

David zoekt naar antwoorden, terwijl een dreiging opdoemt.

4. 4. Chapter 4

David biedt zijn problemen het hoofd terwijl zijn vrienden naar antwoorden zoeken.

5. 5. Chapter 5

David komt oog in oog te staan met een nieuwe dreiging.

6. 6. Chapter 6

David gaat terug naar waar het allemaal begon.

7. 7. Chapter 7

David probeert een uitweg uit zijn hachelijke situatie te vinden.

8. 8. Chapter 8

David wordt geconfronteerd met zijn grootste uitdaging tot nu toe.

avatar van peterjames777

peterjames777

Legion. Wat een geweldige serie. Het is een superhelden serie maar dan wel eentje van de eigenzinnige soort. Dat maakt dat dit voor mij een stuk interessanter is dan andere super hero series of films.

Als je van heerlijke mindfucks en plottwist houdt in combinatie met een creatieve stijl en droge humor geef Legion dan een kans. Voeg daar nog solide acteurs, prachtige visuals en een heerlijke soundtrack aan toe en dan heb je een klassieker 'in de making'. Wat wil je ook anders met de maker van Fargo (Noah Hawley).

En dan vergeet ik nog de horror elementen in sommige afleveringen te noemen.

Aflevering 7 is het hoogtepunt en een bepaalde scene van 10 minuten is een geweldig voorbeeld van wat deze show heeft te leveren namelijk een mooie samensmelting van mindfucks, creatieve vormen (de 'silent movie'), fantastische muziek (een aangepaste versie van Bolero van Maurice Ravel). Geweldig!

Toch zal deze eigenzinnige serie niet voor iedereen zijn. Het is bizar, mysterieus, soms wat flauw en daar moet je van houden.

Toch wel een beetje jammer dat het seizoen dan wordt afgesloten met het goede, maar, in vergelijking met andere episodes, bleke aflevering 8.

avatar van AOVV

AOVV

Een heel erg goeie serie vind ik dit. Aan alles merk je dat het een buitenbeentje is; vooral de vaak psychedelische sfeer weet me te grijpen. Ook de muziekkeuze is fantastisch, moet ik zeggen. De scène waarnaar peterjames777 reeds verwijst is meesterlijk en stelt de finale-aflevering inderdaad wat in de schaduw.

Dan Stevens schittert in zijn rol als David Haller, maar ik wil Mackenzie Gray toch ook zijn welverdiende eervolle vermelding niet onthouden; als slechterik The Eye ziet hij er soms uit als een wat bizarre kruising tussen Tom Waits, Stef Kamil Karlens en Captain Beefheart.

4 sterren

avatar van larsk0

larsk0

Eindelijk weer is een serie waarbij je de aandacht moet houden. Moeite doen om het verhaal te kunnen volgen. Top!

avatar van MovieHolic

MovieHolic

AOVV schreef:

4 sterren

Eindelijk! Ik heb het woord wat ik zocht voor deze serie dankzij jouw comment! "psychedelic".

A bizarre, psychedelic, 70's ambiance and a constant mindfuck with a bit of humor

Je moet er wel echt van houden, ik moest me echt door de eerste 2 afleveringen heen worstelen. Wel blij dat ik het heb gedaan want hij wordt beter naarmate het seizoen vordert.

avatar van Kronos

Kronos

Genietbaar. Maar achter het spektakel en al het visueel moois toch een ietwat te oppervlakkig verhaal over de strijd tegen 'het Kwaad'.