• 8.985.921 stemmen

Legion - Seizoen 2 (2018)

Show titel: Legion

Ontwikkeld door: Noah Hawley

Met: Dan Stevens, Rachel Keller en Jean Smart

Datum van release: dinsdag 3 april 2018

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 2 via Disney+

Plot Legion

David Haller, een onrustige, jonge man die sinds zijn tienerjaren worstelt met een psychische aandoening. Gediagnosticeerd als schizofreen, heeft David door de jaren heen al vele psychiatrische ziekenhuizen van binnen en buiten gezien. Maar na een vreemde ontmoeting met een andere patiënt, wordt hij geconfronteerd met de mogelijkheid dat de stemmen die hij hoort en de visioenen die hij ziet echt kunnen zijn. En dan blijkt dat Haller in bezit is van mogelijk bovenmenselijke krachten.

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. Chapter 9

3 april 2018 (1 uur en 01 minuut)

David raakt weer bij bewustzijn nadat hij gevangen zat in de sphere en ontdekt dat er een jaar voorbij is gegaan voor alle anderen, terwijl er slechts enkele minuten voor hem voorbijgingen. Summerland werkt samen met Division 3 om de grotere dreiging van Ahmad Farouk, ook wel de Shadow King genoemd, te bestrijden. Divisie 3 is echter van mening dat Farouk David nog steeds in zijn greep heeft ... en misschien hebben ze gelijk.

2. 2. Chapter 10

10 april 2018 (53 minuten)

Nadat hij Farouk, Lenny en Oliver heeft geholpen in te breken in Divisie 3, eist David een rechtstreekse ontmoeting met de Shadow King. Ondertussen stapt Kerry in en Cary stapt uit. Lenny vraagt Farouk om een gunst.

3. 3. Chapter 11

17 april 2018 (52 minuten)

Een van de slachtoffers van de monniken ontsnapt uit de gevangenis en infecteert de rest van Divisie 3 met de neurale stoornis. Terwijl David probeert om zijn vrienden te redden, krijgt hij een vreemde reeks berichten van Future-Syd.

4. 4. Chapter 12

24 april 2018 (42 minuten)

Om Syd uit het doolhof van haar eindeloos herhaalde verleden te krijgen, moet David uitzoeken waarom ze daar is.

5. 5. Chapter 13

1 mei 2018 (48 minuten)

Clark, Ptonomy en David ondervragen Lenny waar ze is geweest en waarom ze terug is ... en hoe het kan dat ze in een fysiek lichaam bestaat.

6. 6. Chapter 14

8 mei 2018 (48 minuten)

Nadat David er achter is gekomen dat Amy dood is, bepaalt hij in welke realiteit hij wil leven.

7. 7. Chapter 15

15 mei 2018 (48 minuten)

Farouk vertelt David om te nemen wat hij wil, en David en Syd komen tot een afspraak over de interacties van David met haar toekomstige zelf. Ondertussen verspreidt Ptonomy krankzinnigheid in divisie 3.

8. 8. Chapter 16

22 mei 2018 (48 minuten)

David probeert Farouk te stoppen om te voorkomen dat hij zijn lichaam vindt. Ondertussen ontdekt hij tal van mogelijkheden waar hij zijn toekomstige dood onder ogen ziet.

9. 9. Chapter 17

29 mei 2018 (41 minuten)

Oliver communiceert met Melanie, terwijl Kerry en Cary het plan van David uitvoeren. Ondertussen ontvangt Lenny een onverwachte bezoeker.

10. 10. Chapter 18

5 juni 2018 (47 minuten)

Melanie vertelt Syd de waarheid over David, terwijl David Oliver martelt om informatie over Syds verblijfplaats los te krijgen.

11. 11. Chapter 19

12 juni 2018 (52 minuten)

Nadat David Farouk heeft verslagen komt de ware aard van de vijand boven water.

avatar van peterjames777

peterjames777

Seizoen 2 is tot nu toe nog steeds prachtig en heerlijk vervreemdend. Dat het iets voor mij is bewijst aflevering 4 maar weer eens door muziek te bevatten van The National, Bon Iver én Tame Impala

peterjames777 schreef:

Muziek van van The National, Bon Iver én Tame Impala

Mijn interesse is gewekt!

avatar van larsk0

larsk0

Geniaal dit...

avatar van peterjames777

peterjames777

Dit tweede seizoen is uiterst creatief, wederom een lust voor het oog en heeft een fijne eigenzinnige sfeer. Toch is het een stuk minder dat seizoen 1. Het seizoen bevat te veel filler en is soms erg vaag of verwarrend. Seizoen 1 was ook raar maar daar zat ik vaker op het puntje van mijn stoel. Nu was het af en toe best rommelig of vermoeiend.

Toch tikt dit seizoen voor mij net de 4 sterren aan. Er valt genoeg te genieten en het experimentele van Noah Hawley juich ik toe en vind ik gedurfd. Ik hoop alleen dat seizoen 3 qua storytelling wat netter en compacter wordt. De verontrustende laatste aflevering doet me in elk geval uitzien naar het volgende seizoen.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Dit seizoen is werkelijk waar next level bizar. De gene die dit allemaal verzonnen heeft moet psychotisch zijn geweest. Zoveel zijsporen, zo compleet verdraaid. Wel meer diepgang als in seizoen 1.

Enige wat me wel stoort is dat door de psychotische verhaallijn het geheel tergend traag/ langzaam wordt. Iets vlotter had wel gemogen er wordt te weinig vooruitgang geboekt.

• 1917 stemmen

Dit tweede seizoen van de atypische superheldenreeks Legion (uit de Marvel-stal) doet me hinken op twee gedachten.

Enerzijds is dit weer enorm creatief en veelkleurig, nog net wat meer dan het eerste seizoen zelfs. Er wordt niet alleen aan David Haller aandacht geschonken, maar ook aan de andere personages, en dat is, wat diversiteit betreft, een bont allegaartje. Dit draagt zeker bij aan de mysterieuze sfeer die als een waas over de elf afleveringen hangt, tot de verontrustende finale toe. Waar ik bij het eerste seizoen gewag maakte van de term psychedelisch, is psychotisch nu een betere aanduiding, zoals in voorgaand bericht ook wordt aangegeven. En dat valt bij mij eigenlijk best wel in de smaak!

Anderzijds zorgt quasi alles wat ik in de vorige alinea aanhaalde, ervoor dat het tempo relatief laag ligt. Ook was het aantal afleveringen in seizoen 1 ideaal, nu komt het me voor dat er wat teveel opvulling is, en dat is jammer.

Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik vooral positief gestemd ben, en reikhalzend uitkijk naar het volgende seizoen. En hopelijk speelt Farouk daarin ook nog een belangrijke rol, want hem vond ik een .

bijzonder intrigerend en interessant personage.

3,5 sterren