ad

Met onder meer: Dan Stevens, Rachel Keller en Aubrey Plaza

Release datum: 8 februari 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Legion

David Haller, een onrustige, jonge man die sinds zijn tienerjaren worstelt met een psychische aandoening. Gediagnosticeerd als schizofreen, heeft David door de jaren heen al vele psychiatrische ziekenhuizen van binnen en buiten gezien. Maar na een vreemde ontmoeting met een andere patiënt, wordt hij geconfronteerd met de mogelijkheid dat de stemmen die hij hoort en de visioenen die hij ziet echt kunnen zijn. En dan blijkt dat Haller in bezit is van mogelijk bovenmenselijke krachten.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Legion seizoen 4?

Acteurs en Actrices

Meningen over Legion

avatar van peterjames777

peterjames777

maandag 3 april 2017
Legion seizoen 1 Legion. Wat een geweldige serie. Het is een superhelden serie maar dan wel eentje van de eigenzinnige soort. Dat maakt dat dit voor mij een stuk interessanter is dan andere super hero series of films.
Als je van heerlijke mindfucks en plottwist houdt in combinatie met een creatieve stijl en droge humor geef Legion dan een kans. Voeg daar nog solide acteurs, prachtige visuals en een heerlijke soundtrack aan toe en dan heb je een klassieker 'in de making'. Wat wil je ook anders met de maker van Fargo (Noah Hawley).

En dan vergeet ik nog de horror elementen in sommige afleveringen te noemen. :Y
Aflevering 7 is het hoogtepunt en een bepaalde scene van 10 minuten is een geweldig voorbeeld van wat deze show heeft te leveren namelijk een mooie samensmelting van mindfucks, creatieve vormen (de 'silent movie'), fantastische muziek (een aangepaste versie van Bolero van Maurice Ravel). Geweldig!
Toch zal deze eigenzinnige serie niet voor iedereen zijn. Het is bizar, mysterieus, soms wat flauw en daar moet je van houden.

Toch wel een beetje jammer dat het seizoen dan wordt afgesloten met het goede, maar, in vergelijking met andere episodes, bleke aflevering 8.

peterjames777_mm

maandag 3 april 2017