Mijn Series +

Nieuwe Buren - Seizoen 1 (2014)

Nederland

ontwikkeld door Saskia Noort
met Thijs Römer, Daan Schuurmans en Katja Schuurman

Wanneer de zwangere Eva en Peter naar Almere verhuizen om daar hun leven op te bouwen, slaat het noodlot toe. Eva bevalt veel te vroeg en het kindje overlijdt. Ze vinden steun bij hun nieuwe buren Rebecca en Steef. Er ontstaat een hechte vriendschap tussen de twee stellen waarin meer dan alleen lief en leed wordt gedeeld.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
Teejey
Mijn eerste toevoeging, trots! Haha.

Prima serie, had natuurlijk niet langer hoeven te duren want het is nergens speciaal.

Degelijke 3,5*.

avatar van tommykonijn
Ik vond het op zich geen vervelende serie, maar het einde verpestte het voor mij volledig. De ontknoping kwam mij te zeer gejaagd over, waardoor ik het ook niet overtuigend vond. Het gaf me het gevoel alsof ik al die weken voor niets gekeken had. Dit terwijl het acteerwerk en de vormgeving (sfeer) helemaal zo slecht nog niet waren.

avatar van wimaroca
Geen verkeerde serie,maar ik vind die Thijs Romer beetje een over de top acteur,(ik weet niet hoe ik dit moet zeggen)
als ik zo'n kerel tegen zou komen,zou dit nooit mijn vriend zijn/worden

PS.waarom moet er zo overdreven gerookt worden?

avatar van thomzi50
Wat bedoel je met overdreven, wimaroca? Nadrukkelijk? Ik vond het hier eigenlijk wel goed passen: er zitten nogal wat personages tussen die stoer willen overkomen zonder dat ze werkelijk angstaanjagend of charismatisch zijn, die proberen zich vooral een 'tough' imago aan te meten. Af en toe best komisch, al had ik niet het idee dat het zo bedoeld was. Sowieso school voor mij in het stoerste lijntje, en dan doel ik dus vooral op het politie-reilen-en-zeilen van Thijs Römer, wel ook meteen zwakste element van de serie naar voren komen: het is allemaal wel érg vet aangezet en met onnodig geforceerde of onwaarschijnlijke dwarsverbanden. Soms zijn de personages ronduit karikaturaal. Ook vond ik de intro'tjes van alle afleveringen, steeds min of meer hetzelfde stukje, gruwelijk irritant en had ik de hele serie interessanter gevonden als het (daarmee) níet zo ging draaien om de uitkomst, waarin naar mijn smaak ook veel te veel samenkomt.
Duidelijke kritiekpunten dus, en 'Nieuwe Buren' is ook geen serie die ik snel aan anderen zou aanraden. Maar vermakelijk is het wel. Vind het gegeven interessant en was aan het begin ook echt benieuwd hoe het verder zou gaan, er wordt niet onaardig geacteerd, de afleveringen hebben iets onmiskenbaar verslavends en het is zorgvuldig gemaakt. Leek me ook wel helemaal af, eigenlijk, maar las dat ze er nog minstens vier (!) seizoenen aan vastplakken. Zal onderweg vast ergens afhaken, maar ga nu toch eens naar het begin van seizoen 2 kijken in welke bochten ze het verhaal daar hebben geduwd.

avatar van wimaroca
thomzi50 schreef:

Ik blijf erbij dat ik roken irritant vind in een serie/film , lijkt me nergens voor nodig,
Wel als het bijv. voor het jaar 2000 gebeurd is,rond oorlogtijd en de jaren 60 en 70 was het allemaal logisch dat je rookte ,maar nu toch niet meer .