Mijn Series +

Castle - Seizoen 1 (2009)

Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Andrew W. Marlowe
met Nathan Fillion, Stana Katic en Susan Sullivan

De succesvolle schrijver Richard Castle heeft net de hoofdpersoon uit zijn detectivereeks laten sterven. Als blijkt dat iemand de moorden uit zijn boeken kopieert, neemt het leven van de bestsellerauteur een onverwachte wending. Rechercheur Kate Beckett gaat naar Richard voor hulp en Castle wordt de belangrijkste troef van de New Yorkse politie in haar jacht op de dader.

1. Flowers for Your Grave
  8. Ghosts
  9. Little Girl Lost
  10. A Death in the Family
avatar van DVD-T
Castle heeft op zich een erg leuk verhaal. Maar toch had het zoveel meer kunnen zijn.

De potentie is zeker daar in dit eerste seizoen. Probleem is vooral dat het steeds net niet is. Op de een of andere manier wil het er soms net niet uit. Wat dit dan wel weer wat beter maakt dan menig csi en detective serie is Nathan Fillion die met zijn spel zoveel meer aan de serie meegeeft. Ook zijn wisselwerking met Stana Katic is erg fris. Een erg fijn duo. Daarnaast nog wat andere leuke karakters zoals de oma en de dochter. Naast het politiewerk is er namelijk ook genoeg tijd om de familie op een leuke manier weer te geven. Naar het einde toe wordt het toch nog beter. We krijgen nog een aantal leuke afleveringen en toch nog een redelijk spannende climax. Castle seizoen 1 heeft momenten die geniaal zijn, maar toch net iets te veel momenten van net niet.

avatar van EMBV
De serie zit boordenvol humor, maar heeft naast dat ook een ontzettend sterke verhaallijn en karakters die goed uitgediept zijn en waar je een soort van band mee opbouwt. Het is niet alleen een crime serie, maar in Castle komt ook het familieleven naar voren.

Mooiste aan de serie is toch wel het kat en muis spel van Castle en Beckett, want vanaf de allereerste aflevering voel je al aankomen dat er meer speelt tussen die twee….

avatar van Boenga
- De personages: eendimensionale stripfiguren, irritante cartoons die nonstop over the top gaan en geen moment 'echt' lijken.
Castle = mr Perfect;
rechercheur Beckett = totaal onbekwaam, zou geen moord kunnen oplossen zonder Castle;
Alexis = juffrouw wijsneus die op elke vraag en in elke situatie een volwassen antwoord heeft klaar zitten;
en Castle's moeder lijkt op elke moment een diva op het theaterpodium.

- De moorden en de plots: even simpel, oppervlakkig en zonder enige diepgang als de personages.

- De acteurs: matig.

- De geloofwaardigheid: nul.

- De spanning: nul.

- Komedie... huh, komedie ???

Smaken verschillen, maar ik begrijp echt niet waar deze serie haar sterren haalt. Komt nog niet tot aan de enkels van Baantjer.