Mijn Series +

Master of None - Seizoen 1 (2015)

ontwikkeld door Aziz Ansari en Alan Yang
met Aziz Ansari, Lena Waithe en Eric Wareheim

De dertigjarige acteur Dev kan niet eens beslissen wat hij vanavond moet eten, laat staan dat hij een idee heeft wat hij met de rest van zijn leven aan moet. Met horten en stoten baant hij zich een weg door problemen met zijn ouders, kinderen, werk, New York en zijn nieuwe vriendin.

1. Plan B
  7. Ladies & Gentlemen
  8. Old People
  9. Mornings
  10. Finale
Ja, er worden belangrijke onderwerpen aangesneden zoals onder andere racisme, seksime, ageism. Daarnaast is het fantastisch dat een Indische acteur de hoofdrol speelt in een komedieserie zonder een karikatuur te hoeven zijn. Echter, mijn probleem met de serie is dat het de onderwerpen behandelt op een manier waarop het zijn publiek niet zo serieus lijkt te nemen. Alle afleveringen hebben een duidelijk, niet te missen moraal en die wordt op niet al te subtiele wijze compleet voor je uitgekauwd. De serie vraagt je niet om na te denken over bepaalde onderwerpen, maar geeft zijn mening over bepaalde onderwerpen zonder ruimte te bieden om dingen anders te interpreteren. Al met al is de serie bij tijd en wijlen best grappig, maar over het algemeen te belerend in zijn aanpak voor mijn smaak.

avatar van Tonypulp
Human dildo In een aardig tempo door het seizoen aan het vliegen. Verrassend leuke serie! Komt ook omdat ik Aziz goed kan pruimen. Sympathieke acteur die uiteraard altijd ''ge-typecast'' wordt (en daar nu de draak mee steekt). Na Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 1 (2015) weer een leuke Netflix original.

Wat vreselijk, gelijk het eerst en laatste seizoen van deze vervelende zeer flauwe serie.

stinissen, een heel sezoen gekeken van wat je een vreselijke serie vind? Heb je dat dan pas bij aflevering 9 ontdekt? Had je gemakkelijk 4 uur van je leven kunnen gebruiken voor iets anders...

Grovonion schreef:

Ja klopt beste Grovonion maar mijn vrouw vond het wel leuk en soms moet je een beetje water bij de wijn doen toch??

da's een goede reden als er al een betere bestaat om je tijd te verdoen, dan samen met je vrouw

Grovonion schreef:

Klopt Michael en al 33 jaar samen

avatar van centurion81
Deze serie vond ik m.u.v. de Nashville-aflevering meer onderhoudend dan echt leuk. Gisteravond echter de aflevering "Old people" gezien en begin nu toch wel warm te lopen voor de beschouwende, respectvolle manier waarop Aziz met een kwinkslag thema's behandelt binnen de sandbox van een aimabele kerel van begin dertig in NYC! Denk dat ik, mocht seizoen 2 er komen deze wel weer zal gaan kijken

Ik hoop wel degelijk dat er een tweede sezoen komt. Toch een speciale serie die echt overkomt, hoewel ook hier zeldzame charakters voorkomen. Bijna elk persoon in de serie zou ik zelf graag in mijn vriendenkring verwelkomen.

avatar van centurion81
Ik las dat Anziz heel veel inspiratie uit zn eigen leven en shows heeft gehaald en dat ie er nogal mee worstelt wat hij in seizoen 2 zou moeten doen. Hij wil wel graag, maar het moet wel van dezelfde kwaliteit en oprechtheid zijn, anders doet ie 't liever niet.

avatar van legian
Een vermakelijke serie die een aantal raken punten weet aan te halen. Helaas is niet elke aflevering even geslaagd. De komedie is ondergeschikt aan het onderwerp en wordt alleen gebruikt om het punt duidelijk te maken, iets wat goed werkt en verfrissend is voor een komedie serie. Ben benieuwd wat hij met een tweede seizoen gaat doen.

Leuk dat er redelijk veel mensen deze serie hebben gezien.
Ik heb gisteren de laatste afl op Netflix gezien, en vond het een leuk tussendoortje.
Mensen hebben idd gelijk dat niet elk deel even geslaagd is.
Ik kreeg elke keer het idee dat Aziz dit project met wat vrienden heeft gemaakt als ik de cast zag aan het begin van elk deel.

De serie zal overigens niet in mijn top 10 belanden

avatar van Robbie.T.
Over het geheel genomen een leuke, redelijk sympathieke, serie waarin het lijkt alsof de acteurs er ook echt lol in hebben. Grote minpunt is die afschuwelijke moraal en het prekerige, pretentieuze gedoe dat er schijnbaar elke aflevering lagen dik bovenop moet liggen. Seizoen twee laat ik niet links liggen, maar erg hoog op de 'kijklijst' komt die niet te staan.