• 8.985.990 stemmen

Master of None - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Master of None

Ontwikkeld door: Aziz Ansari en Alan Yang

Met: Aziz Ansari, Lena Waithe en Eric Wareheim

Datum van release: vrijdag 6 november 2015

Eerst uitgezonden op: Netflix (Verenigde Staten)

Plot Master of None

De dertigjarige acteur Dev kan niet eens beslissen wat hij vanavond moet eten, laat staan dat hij een idee heeft wat hij met de rest van zijn leven aan moet. Met horten en stoten baant hij zich een weg door problemen met zijn ouders, kinderen, werk, New York en zijn nieuwe vriendin.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Plan B

6 november 2015 (30 minuten)

Een gescheurde condoom en een kinderfeestje zorgen ervoor dat Dev flink na gaat denken over of hij ooit kinderen wil.

2. 2. Parents

6 november 2015 (30 minuten)

Dev en zijn vriend Brian zijn benieuwd naar de verhalen van hun geïmmigreerde ouders. Ze besluiten een etentje te organiseren voor beide gezinnen.

3. 3. Hot Ticket

6 november 2015 (30 minuten)

Dev is van plan een date te scoren met een knappe serveerster. Hij nodigt haar uit voor een concert, maar de date loopt niet zoals hij gehoopt of verwacht had.

4. 4. Indians on TV

6 november 2015 (30 minuten)

Dev raakt gefrustreerd door de beperkte beschikbaarheid van rollen voor en veel voorkomende type-casting van Indiase acteurs. Hij moet een ethische beslissing nemen over de toekomst van zijn carrière als hij racistische e-mails van zijn nieuwe opdrachtgever leest.

5. 5. The Other Man

6 november 2015 (30 minuten)

Dev krijgt de kans om een meisje dat hij ontmoet op een feestje beter te leren kennen. De vraag is alleen of hij dat wel moet willen.

6. 6. Nashville

6 november 2015 (30 minuten)

Dev en Rachel gaan samen op hun eerste date. Na lang wikken en wegen besluit Dev om het groot aan te pakken en Rachel mee naar Nashville te nemen voor een weekendje.

7. 7. Ladies & Gentlemen

6 november 2015 (30 minuten)

Rachel en Dev's vriendin Denise proberen hem wat bij te brengen over het leven van de vrouw in een wereld vol akelige mannen. Dev raakt hierdoor geïnspireerd om feminist te worden.

8. 8. Old People

6 november 2015 (30 minuten)

Een onverwacht overlijden zorgt ervoor dat Dev en Rachel op bezoek gaan bij Rachel's oma voor het te laat is. Ondertussen vermaakt Arnold zich met de erfenis van zijn opa.

9. 9. Mornings

6 november 2015 (30 minuten)

Dev en Rachel ontdekken dat samenwonen niet een oneindige aaneenschakeling is van vrolijke zorgeloze ochtenden zonder ruzies of vieze kleren op de vloer.

10. 10. Finale

6 november 2015 (30 minuten)

Nadat ze bij een bruiloft en een filmpremière geweest zijn moeten Rachel en Dev eerlijk worden over de issues tussen hen. Zullen ze samen verder gaan?

Ja, er worden belangrijke onderwerpen aangesneden zoals onder andere racisme, seksime, ageism. Daarnaast is het fantastisch dat een Indische acteur de hoofdrol speelt in een komedieserie zonder een karikatuur te hoeven zijn. Echter, mijn probleem met de serie is dat het de onderwerpen behandelt op een manier waarop het zijn publiek niet zo serieus lijkt te nemen. Alle afleveringen hebben een duidelijk, niet te missen moraal en die wordt op niet al te subtiele wijze compleet voor je uitgekauwd. De serie vraagt je niet om na te denken over bepaalde onderwerpen, maar geeft zijn mening over bepaalde onderwerpen zonder ruimte te bieden om dingen anders te interpreteren. Al met al is de serie bij tijd en wijlen best grappig, maar over het algemeen te belerend in zijn aanpak voor mijn smaak.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Human dildo In een aardig tempo door het seizoen aan het vliegen. Verrassend leuke serie! Komt ook omdat ik Aziz goed kan pruimen. Sympathieke acteur die uiteraard altijd ''ge-typecast'' wordt (en daar nu de draak mee steekt). Na Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 1 (2015) weer een leuke Netflix original.

Wat vreselijk, gelijk het eerst en laatste seizoen van deze vervelende zeer flauwe serie.

grovonion

Mza, een heel sezoen gekeken van wat je een vreselijke serie vind? Heb je dat dan pas bij aflevering 9 ontdekt? Had je gemakkelijk 4 uur van je leven kunnen gebruiken voor iets anders...

ThaDeez schreef:

Ja klopt beste ThaDeez maar mijn vrouw vond het wel leuk en soms moet je een beetje water bij de wijn doen toch??

grovonion

da's een goede reden als er al een betere bestaat om je tijd te verdoen, dan samen met je vrouw

ThaDeez schreef:

Klopt Michael en al 33 jaar samen

avatar van centurion81

centurion81

• 2038 berichten

Deze serie vond ik m.u.v. de Nashville-aflevering meer onderhoudend dan echt leuk. Gisteravond echter de aflevering "Old people" gezien en begin nu toch wel warm te lopen voor de beschouwende, respectvolle manier waarop Aziz met een kwinkslag thema's behandelt binnen de sandbox van een aimabele kerel van begin dertig in NYC! Denk dat ik, mocht seizoen 2 er komen deze wel weer zal gaan kijken

grovonion

Ik hoop wel degelijk dat er een tweede sezoen komt. Toch een speciale serie die echt overkomt, hoewel ook hier zeldzame charakters voorkomen. Bijna elk persoon in de serie zou ik zelf graag in mijn vriendenkring verwelkomen.

avatar van centurion81

centurion81

• 2038 berichten

Ik las dat Anziz heel veel inspiratie uit zn eigen leven en shows heeft gehaald en dat ie er nogal mee worstelt wat hij in seizoen 2 zou moeten doen. Hij wil wel graag, maar het moet wel van dezelfde kwaliteit en oprechtheid zijn, anders doet ie 't liever niet.

avatar van legian

legian

Een vermakelijke serie die een aantal raken punten weet aan te halen. Helaas is niet elke aflevering even geslaagd. De komedie is ondergeschikt aan het onderwerp en wordt alleen gebruikt om het punt duidelijk te maken, iets wat goed werkt en verfrissend is voor een komedie serie. Ben benieuwd wat hij met een tweede seizoen gaat doen.

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Leuk dat er redelijk veel mensen deze serie hebben gezien.

Ik heb gisteren de laatste afl op Netflix gezien, en vond het een leuk tussendoortje.

Mensen hebben idd gelijk dat niet elk deel even geslaagd is.

Ik kreeg elke keer het idee dat Aziz dit project met wat vrienden heeft gemaakt als ik de cast zag aan het begin van elk deel.

De serie zal overigens niet in mijn top 10 belanden

Over het geheel genomen een leuke, redelijk sympathieke, serie waarin het lijkt alsof de acteurs er ook echt lol in hebben. Grote minpunt is die afschuwelijke moraal en het prekerige, pretentieuze gedoe dat er schijnbaar elke aflevering lagen dik bovenop moet liggen. Seizoen twee laat ik niet links liggen, maar erg hoog op de 'kijklijst' komt die niet te staan.