Mijn Series +

Channel Zero - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titels: Channel Zero: Castle Cove | Channel Zero: No-End House | Channel Zero: Butcher's Block | Channel Zero: The Dream Door

Drama / Horror

ontwikkeld door Nick Antosca
met Paul Schneider, Fiona Shaw en Natalie Brown

Channel Zero draait om een aantal onverklaarbare mysterieuze zaken waarbij een televisieprogramma, een spookhuis en een verlaten slachterij centraal staan. Castle Cove: Kinderpsycholoog Mike Painter kampt met obsessieve herinneringen aan een mysterieus kinderprogramma uit de jaren '80 en keert terug naar het kleine stadje waar hij is opgegroeid. Hij heeft vermoedens dat de tv-show die op hetzelfde moment werd uitgezonden een rol speelde in de mysterieuze verdwijning van zijn tweelingbroer en van een paar andere kinderen en gaat op onderzoek uit. No-End House: Als je vrienden je uitdagen een griezelig spookhuis in te gaan, laat je je niet kennen toch? Het vervallen en duistere horrorhuis dat Margot en haar vrienden betreden, blijkt alleen veel ergere dingen te bevatten dan een paar geesten... Butcher's Block: In de nieuwe woonplaats van Alice en haar verslaafde zus Zoe staat een verlaten slachterij. Wie zich 's avonds in het vervallen park rondom het fabrieksterrein begeeft, is zijn leven niet meer zeker.

1. You Have to Go Inside
  2. I'll Hold Your Hand
  3. Want to See Something Cool?
  4. A Strange Vessel
  5. Guest of Honor
  6. Welcome Home
avatar van Robbie.T.
Leuke horrorserie die nog een beetje zoekende is, maar (zeker voor het SyFy kanaal) goed te doen is. Schneider is zoals altijd degelijk en straalt rust uit, geen briljant acteur maar degelijk. Het verhaal is heel aardig en de personages genoeg interessant om te blijven boeien. Het gaat vooral mis op het gebied van spanning. Castle Cove zelf heeft niets engs of spannends en daar wringt het dan ook een beetje; alle kids kijken naar deze mysterieuze show en de muziek geeft aan dat dit enorm spannend zou moeten zijn, maar de flarden die wij als kijker te zien krijgen zijn totaal niet spannend, eng of wat dan ook. De poppen uit de show zijn standaard; niets aparts of horror-achtigs aan. Jammer. Verder is het allemaal rechttoe rechtaan; je weet precies waar het naartoe gaat en de serie verrast nergens. Vrij voorspelbaar, maar zoals gezegd: degelijk. Ik geef seizoen 2 en 3 zeker een kans. Met name ook omdat ieder seizoen een losstaand verhaal is.

avatar van renzoroy
Dat vond ik dus ook, seizoen 2 en 3 gaan wat meer de horror kant op. Alle seizoenen zijn trouwens gebaseerd op creepypasta's (www.creepypasta.com/) Seizoen 4 zal gebaseerd worden op The Dream Door.

avatar van daan258
Alweer een maand of 2 geleden dit eerste seizoen van Channel Zero bekeken.
Goed nee, slecht nee. Gewoon een aardige serie. Het was allemaal best wat goedkoop maar keek wel aardig weg. Ik miste wel een beetje de spanning en had het verhaal zeker beter kunnen zijn.
Van wat ik gehoord heb zijn de komende seizoenen wel een stuk beter dus zal ik die ook zeker een kans gaan geven.

Voor dit eerste seizoen een 2.5*

avatar van Phantasm
Dit seizoen was leuk om een keertje te bekijken.